Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nowy QQ - 18.02


Recommended Posts

czytam i tak:

1 chyba przewijały się opinie że nissan chce wyjść z Polski - a tu poważny rynek euuropejski

2 jest większy - 20 cali koła - a wersja eko z 17kami - będzie śmisznie :)

3 lżejszy - gdzie się da. klapa tylna z kompozytu. francuzi juz dawno robili plastykowe zderzaki :)   ale to chyba mus - bo aku w podłodze.

    każdy z zespołów opracowujących ten model musiał ścinać kilogramy  - jak obecnie - wcisnąc styropian w błotniki

Ale cen chyba dalej nieznane. 

Link to post
Share on other sites
elsebo

Artykuł jakby mocno sponsorowany... ;) 

Na papierze nawet i wygląda... chociaż ja wciąż jakoś nie mogę się przyzwyczaić do reflektorów, "połamanego" przodu... ni to Skoda, ni Lexus... :) 

Ciekawe jak będzie wyglądał w realu, aż podjadę jak pojawi się w Gdańsku. Szkoda, że wraz ze wzrostem bajerów elektronicznych (zegary tabletowe beeeeeeeeee.... :(

wprost proporcjonalnie nie rośnie wyszkolenie i umiejętności lokalnych serwisów. Teraz to dopiero będą rozkładać ręce... U mnie w J11 z błędami S/S walczono jakiś rok od zakupu... Wymieniono wszystko co się dało.... a finalnie okazało się, że to był błąd w oprogramowaniu. To wtedy też był nowy model. Teraz to dopiero może być zabawa z diagnostyką i naprawą...

A tam zdaje się w tle jest jakaś reorganizacja serwisów. W Gdańsku np. jeden zniknął. 

Link to post
Share on other sites
Smakor

Stylistyka bocznej linii przypomina Opla, na szczęście Nissanowi wyszło to ładnie bo w Oplach tragicznie. 

2 godziny temu, Brzyk napisał:

3 lżejszy - gdzie się da. klapa tylna z kompozytu. francuzi juz dawno robili plastykowe zderzaki :)  

Tak robili od dawna ale z zupełnie innego powodu... z powodu parkowania u nich a raczej przepychania samochodów na parkingu...  U nas to nie do pomyślenia a tam norma... 

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, elsebo napisał:

ni to Skoda

a pisalem że to model dla skodziaży i Vwejów - przejęcie konkurencji, :)

6 minut temu, Smakor napisał:

z powodu parkowania u nich a raczej przepychania samochodów na parkingu.

 nie wiem w czym ma pomóc klapa - :)  ale popychanie polegało na ciśnięciu przód/ tył - chyba przód się aż tak nie poddawał żeby plastyk wsadzać :) ale kumam o co chodzi.

Może lżejsza klapa - slabsze ( za słabe ) siłowniki w bagażniku - automaty  - kilka gramów zaoszczędzone - za kilak lat tysiak material + wymiana :P bo się bagażnik nie otwiera

Link to post
Share on other sites
stasziek

XTronic zamiast DCT w nowym QQ?

Link to post
Share on other sites
Smakor

Francuzi zrobili to kiedyś dla praktyczności (brak wgniotek parkingowych) teraz robi się to dla eco/zwiększenia osiągów (w naszych autach to pierwsze ;P)

XTronic pewnie zamiast DCT bo prościej jak dodajesz jakieś eko[piiii] do silnika. 

Edited by Smakor
Link to post
Share on other sites

Scenariusz i kasa, czyli reklama. 

Pertyn zawsze ględził a tu proszę, no to śmy się doczekali.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Smakor

No Pertyn to z pewnością nie Zientar, ale wszystko trzeba brać pod uwagę :) Takie mamy czasy :) Ostatecznie i tak każdy z nas ta decyzje podejmie sam (za niektórych żona ;P) Natomiast nic przełomowego o aucie nie mówi. Odświeżona bryła, większy, klasyczne panele, i że wszystkie systemy są w podstawie. Nie jak w KIA w topowej wersji + pakiety. 

Link to post
Share on other sites
Varicella
5 godzin temu, Smakor napisał:

... Ostatecznie i tak każdy z nas ta decyzje podejmie sam (za niektórych żona ;P) ...

dobre... :D czyli o mnie...

Link to post
Share on other sites
elsebo

Znowu posmarowane... Wiem jak to działa i widziałem na własne oczy na premierze Qashqai-a J11...

Tutaj ten sam ględzi ale już nie tak kolorowo o aktualnym J11b

 

 

6 godzin temu, Darkg7 napisał:

Scenariusz i kasa, czyli reklama. 

Pertyn zawsze ględził a tu proszę, no to śmy się doczekali.

dokładnie

Link to post
Share on other sites

A co myślicie o jednostce napędowej e-Power?
Brzmi to całkiem ciekawie i wydaje się ciekawszą opcją niż hybryda.
 

 

Link to post
Share on other sites
aquariusmax

A ja chciałbym spytać znawców, fachowców, pracowników blacharni: ile będzie kosztować naprawa klapy bagażnika z kompozytu oraz drzwi, błotników i maski z aluminium?
Nie żartuję, pytam poważnie.

Poza tym, na stronie Nissana jest info o bagażniku wersji PREMIERE, że ma pojemność opisaną jako 401-130 litrów (pojemność bagażnika - pod półką).
W cenniku nowego modelu jest pojemność 479 litrów,  a w materiałach reklamowych 504 litry.
To ile to "cudo" ma pojemności bagażnika?

Mam już drugiego Qashqai, ale już rok temu wiedziałem, że nie będę miał kolejnego, a szkoda.
Na rok 2020 zapowiadany był pełny elektryk i hybryda, tu mamy 2021 rok i informację: " układ e-Power będzie zwiększał moment obrotowy podczas przyspieszania, oferując dodatkowe 6 Nm aż przez 20 sekund".

131.400 zł za wersję PREMIERE (z upustem 4.000zł), to ja jednak wolę mniejszego elektryka.
Minimalne CO2 145 g/km to jakiś absurd, bo na 2021 rok jest ograniczone w EU do 95 g/km (średnio u producenta).

Jeśli Nissan się zwija się Europy Środkowej, to za rok-dwa serwis będzie w Renault.

Może mi ktoś wytłumaczyć po co jest ten samochód?

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Smakor
Posted (edited)

Czy maskę lub klapę, z blachy, naprawia się? Jeśli jest coś więcej niż konieczność polakierowania? Raczej się wymienia w całości takie elementy. Likwidacja szkody działa w oparciu o instrukcje serwisowe producenta. Jak dla mnie nie ma się czym martwić. Od wielu wielu lat takie błotniki mają renówki, a klapy audi itp. Jakoś nikt do tej pory nie wyciągał tego jako wielki problem.

Gorzej z motorami bo to wszystko idzie w dziwnym kierunku. Dopóki jest to dodanie bateryjki, żeby połechtać test WLTP to jest spoko.  Pomysł z elektrykiem do napędu a spalinówką do ładowania jest ciekawy (ale też nie nowy) - ale chyba upraszcza mechanikę obecnych samochodów. Dwumasy i inne pierdy.

Jak coś ciągle można jeszcze kupić "klasycznego QQ" :)

Edited by Smakor
Link to post
Share on other sites
aquariusmax

Naprawdę od lat w Renault są błotniki z aluminium? Ciekawe.
To ile u pana Kazia po gwarancji będzie kosztować wymiana drzwi, błotników, maski aluminiowych lub klapy z kompozytu? Dwie średnie krajowe za sztukę?

Maski, klapy się wymienia, to ty życia nie znasz. Jeśli już, to po to, aby "oszukać" miernik lakieru, a nie aby być w zgodzie zaleceniami producenta.

Miałem uszkodzone w J10 tylne drzwi, nie z mojej winy.
Czekałem 3 tygodnie na sprowadzenia z Holandii nowych.
Po naprawie w ASO ramki miały pofalowania, ale powiedzieli mi, że takie przychodzą z fabryki i nie szpachlowali, aby nie wyglądało, że były naprawiane, a nie nowe.
Dałem spokój, ale przy sprzedaży, kupiec zbadał miernikiem i było ponad 1mm szpachli.
I to są "instrukcje serwisowe".
Nadmienię, że to nie były szpachlowane moje stare drzwi, bo wytłoczenia koła były inne, oryginalne pasowały, a "nowe" nie za bardzo.

Nowy "super" motor ma CO2 145g/km, a stary po modyfikacji w 10.2020 (pewnie przykręceniu) ma 144 g/km.
Wiec ja pytam, po co to? Czyli te 7 KM przez 20 sekund e-Power, kosztują 1g/km i to jest ECO?
 

 


 

 

 

Link to post
Share on other sites
elsebo

A teraz jak ktoś Ci wjedzie w drzwi to będziesz miał szkodę całkowitą i auto na złom... :P:D

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
aquariusmax
44 minuty temu, elsebo napisał:

A teraz jak ktoś Ci wjedzie w drzwi to będziesz miał szkodę całkowitą i auto na złom... :P:D

Coś w tym jest.
Dotychczas naprawa drzwi blaszanych w ASO po zapewne przynajmniej 2,5 tys. zł, ale auto kosztowało mnie 75 tys. zł (naprawa 3,3% wartości nowego).
A naprawa drzwi aluminiowych lub klapy z kompozytu (ciekawe jak się fajnie wkleja szybę) pewnie 5-10 tys. ale auto kosztuje teraz 130 tys. zł (naprawa przynajmniej 3,8% wartości nowego).
 

Jednak w przypadku auta 5-6 letniego, to już będzie 15-20% wartości auta, no chyba, że pa Kazio przejdzie na aluminium i kompozyty lub wzrośnie popyt na kradzieże na części.

 

 

Link to post
Share on other sites
Smakor

U znajomego wystrzeliły 4 poduszki podczas zderzenia, co dla PZU oznacza szkodę całkowitą... roczne auto. Mają już nowe :)

Link to post
Share on other sites
zeke
19 minut temu, aquariusmax napisał:

Coś w tym jest.
Dotychczas naprawa drzwi blaszanych w ASO po zapewne przynajmniej 2,5 tys. zł...

Kolego , to jakieś tanie ASO:). Rok temu - drzwi kierowcy (wymiana)+część lusterka (bez obudowy, sam mechanizm)+wyciągnięcie małej, ledwie widocznej wgniotki z progu+malowanie tych drzwi, cieniowanie na błotnik i tylne drzwi, próg i słupek A - koszt naprawy 11tys. :)

 

Kupując nowe drzwi pod kolor na A...w idealnym stanie, nowe lusterko, pan wgniotek do progu - ok 3-3,5tys z montażem gdybym chciał robić sam. 

Edited by zeke
Link to post
Share on other sites
aquariusmax
2 godziny temu, zeke napisał:

Kolego , to jakieś tanie ASO:). Rok temu - drzwi kierowcy (wymiana)+część lusterka (bez obudowy, sam mechanizm)+wyciągnięcie małej, ledwie widocznej wgniotki z progu+malowanie tych drzwi, cieniowanie na błotnik i tylne drzwi, próg i słupek A - koszt naprawy 11tys. :)

 

Kupując nowe drzwi pod kolor na A...w idealnym stanie, nowe lusterko, pan wgniotek do progu - ok 3-3,5tys z montażem gdybym chciał robić sam. 

Jasne, jasne.
Też miałem wymieniane wspomniane tylne drzwi, prostowanie progu i cieniowanie, ubezpieczyciel płacił 9,2 tys. zł.
Chodziło mi o same drzwi, zwykła naprawa/wymiana + malowanie.

Ciekawi mnie jak jest rzeczywista cena naprawy/wymiany drzwi aluminiowych w Qashqai III i czy każdy warsztat to może zrobić?

Jak drzwi, błotniki i maska będą aluminiowe, a klapa kompozytowa, to pewnie Nissan dołączy do innych producentów bez cynkowania karoserii.
Niemcy chyba cynkują swoje auta bez dachu, więc w QQ III prawie nie ma czego cynkować.

Edited by aquariusmax
Link to post
Share on other sites
romeks

Pewnie w nowym QQ systemu Start-Stop nie będzie można wyłączyć.

Silnik w jeździe miejskiej  co chwila będzie sie wyłączal. 

Ta cała ekologia czkawką sie odbija.... 

 

Link to post
Share on other sites
Smakor
Godzinę temu, romeks napisał:

Pewnie w nowym QQ systemu Start-Stop nie będzie można wyłączyć.

A skąd ten pomysł?

Link to post
Share on other sites
romeks

Tak tylko "gdybam". Może sie mylę...

Link to post
Share on other sites
Smakor

Z tego co kojarzę w najnowszych testach "eko" znaczenie systemu SS znacznie zmalało i chyba niewiele dodaje (a raczej odejmuje) więc pewnie producenci się na tym nie fokusują. W nowych autach niepokojący jest inny trend: wielu producentów te wszystkie swoje systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy domyślnie aktywuje po każdym uruchomieniu auta a w niektórych autach aby je wyłączyć trzeba wykonać ileś klików w menu. Mam nadzieję, że tu Nissan zachowa także dystans i tak nie zrobi, bo większość z tych systemów nie nadaje się do normalnego użytkowania auta (bo albo co chwila piszczą, albo wręcz próbują wciągnąć auto pod tira).

Ja mam odruch: silnik start, SS stop :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...