darioze Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 Witajcie, Wczoraj auto normalnie jeździło, a dzisiaj niespodzianka. Najpierw przy próbie odpalenia pojawiał się komunikat "start/stop fault", kilka razy włączyłem i wyłączyłem zapłon, komunikat zniknął, starter zaczął kręcić. Niestety kręceniu startera towarzyszyło gaśnięcie kontrolek - wymontowałem akumulator, podładowałem (około 4 godziny). Po podłączeniu akumulatora, przy próbie uruchomienia samochodu starter kręci ale silnik nie startuje. Tak dzieje się cały czas, próbowałem podłączyć inny akumulator za pomocą kabli, niestety nic to nie dało. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną? Auto mam od wtorku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 A gdzie w obecne mrozy stał samochód? W garażu czy na zewnątrz? Jaka jest szansa zamarznięcia paliwa w przewodach lub zatkania filtra wytrąconą parafiną? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darioze Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 Samochód stoi "pod chmurką". Szansa zamarznięcia - jest. We wtorek kupiłem samochód, w baku było paliwa na 50km. Zatankowałem na Orlen, wyjeździłem pół baku. Wiem, że przed zakupem samochód sporo stał. Czy jest możliwość weryfikacji czy paliwo dochodzi do silnika (w moim poprzednim aucie był przezroczysty fragment przewodu paliwowego)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 No to raczej na pewno została znaleziona przyczyna problemów. Musisz cierpliwie poczekać na ocieplenie, lub samochód doholować do jakiegoś ogrzewanego garażu. Ja na twoim miejscu nie szukałbym przyczyny gdzie indzie dopóki na 100% bym nie wyeliminował problemu zamarzniętego paliwa (lub wytrąconej parafiny). Możesz oczywiście spróbować wymienić filtr paliwa, ale po założeniu nowego nadal nie będziesz miał gwarancji, że zaraz Ci się nie zatka syfem który może być w przewodach. Jest duże prawdopodobieństwo, że zalałeś jakieś słabe paliwo. Też tak kiedyś miałem i niestety musiałem poczekać kilka dni do roztopów. Od tamtej pory w porze zimowej zawsze dolewam depresator przed tankowaniem i już taki problem mi się nie powtórzył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vahanar Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 Tak na dzień dobry i początek. Może się mylę ale obstawiał bym na aku.Ten samochód naprawdę potrzebuje dużo prądu. Możesz to sprawdzić bezpłatnie jak uruchomisz w Centrze mocy. mapkę będziesz miał na ich stronie. Następny krok to paliwo i instalacja. Jeśli jeżdził i nie było problemów w normalnej jeżdzie i dalej w przerwach np na skrzyżowaniach i postojach to prąd. Pisałeś Start/Stop falout to pierwszy objaw. Gasnące kontrolki to niemalże pewność. Może ten akumulator pożyczony też był słaby na te auto. Domyślam się że nie znasz stanu i historii akumulatora po zakupie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darioze Posted February 12, 2021 Author Share Posted February 12, 2021 Akumulator na 100% jest do wymiany - już zamówiłem nowy. Jak go podładowałem i podłączyłem równocześnie drugi akumulator - 80Ah, to rozrusznik kręcił przyzwoicie. Mam nadzieję, że to tylko kwestia paliwa. W moim poprzednim dieslu też miałem problem z paliwem z tym, że tamten najpierw w ogóle nie chciał odpalić, po jakimś czasie odpalił ale gasł w czasie jazdy. Dodatek do diesla + dobre paliwo rozwiązały problem. Tutaj taka ciekawostka - w poprzednim aucie problem miałem z paliwem ze stacji Auchan. Nissana zatankowałem na Orlenie wychodząc z założenia, że paliwo powinno być dobrej jakości. Na stację Auchan paliwo dowozi Orlen... Jutro spróbuję znowu - może akurat się uda, że odpali. Dolałem depresator (wiem, że może nie pomóc bo się nie rozmiesza), zdemontowałem filtr paliwa, akumulator na prostowniku. Dziękuję za pomoc oby to tylko paliwo bo nie zdążyłem się nacieszyć autem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vahanar Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 38 minut temu, darioze napisał: Dziękuję za pomoc oby to tylko paliwo bo nie zdążyłem się nacieszyć autem Nie ma problemu. po to tu jesteśmy. A nacieszysz się na pewno. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darioze Posted February 13, 2021 Author Share Posted February 13, 2021 (edited) Zaczynam obawiać się, że to nie paliwo. Wczoraj zdemontowałem filtr paliwa, zabrałem do domu, wylałem zawartość. Dzisiaj zamontowałem i przy włączeniu zapłonu słychać było jak filtr się napełnia. Próba odpalenia - dalej to samo, kręci i nie odpala. Rozpiąłem wąż, który idzie od filtra górą silnika, trochę paliwa wyleciało. Zapłon i znowu było słychać, że układ się napełnia. Próba odpalenia - nic. Przy kolejnych próbach nie słychać "napełniania" układu paliwowego. Czy to nadal może być kwestia paliwa czy szukać czegoś innego? EDIT: zadzwoniłem do serwisu Nissana, miły Pan od razu zaczął od problemów z immo - zgubienie kodów. W trakcie rozmowy doszedłem do wniosku, że nie ma sensu zawozić auta do serwisu teraz - stary akumulator, lepiej poczekać na nowy akumulator. Mam kilka dni na własne eksperymenty - tu pytanie, czy macie może doświadczenie w kodowaniu IMMO w T32? Edited February 13, 2021 by darioze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geodeta_dlsk Posted February 13, 2021 Share Posted February 13, 2021 Witam. Miałem to samo dzisiaj. Próba startu - migające kontrolki i masa błędów. Samochód stal ok rok, możliwe że tam gdzie Twój. Auto posiadam od tygodnia. Zdążyłem wymienic oleje i filtry więc mam nadzieję że to tylko bateria. Wymieniłem aku i odpala. Mam nadzieję że się to nie zmieni. Zrób tak samo i trzymam kciuki. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smakor Posted February 14, 2021 Share Posted February 14, 2021 Miałem tak kiedyś z 2x auto po staniu na mrozie nie odpalało bez wyraźnego powodu. Jak odtajało odpaliło. ASO powiedziało wtedy, że moga przyjechać ale mają tyle zgłoszeń, że zajmie to z pół dnia ale tez zasugerowało poczekać na ocieplenie. Nie potrzebowałem auta więc postało i potem odpaliło. Tak jakby coś zamarzło (akurat benzyna a nie dizel). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darioze Posted February 14, 2021 Author Share Posted February 14, 2021 Witajcie, SUKCES!!! Dzisiaj w przypływie rozpaczy i wizji kosztów naprawy w ASO podłączyłem akumulator i ponownie spróbowałem odpalić samochód. Wielkie było moje zdziwienie gdy auto pokazało objawy chęci zapalenia. Trochę to trwało ale w końcu odpalił, nie na wszystkich cylindrach ale odpalił. Po chwili zgasł i tak jeszcze dwa razy. Następnie po kolejnym odpaleniu zaczął pracować równo, przejechałem 100 km i wszystko jest w jak najlepszym porządku. W środę odbieram nowy akumulator i mam nadzieję, że będę mógł już normalnie jeździć. Podsumowując: wygląda, że to jednak kwestia paliwa. Dziękuję wszystkim za pomoc Cieszę się, że uniknąłem holowania i wizyty w ASO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vahanar Posted February 14, 2021 Share Posted February 14, 2021 2 godziny temu, darioze napisał: Cieszę się, że uniknąłem holowania i wizyty w ASO. No tam szczególnie. Temperatura zrobiła swoje choć obstawiałem aku. Jednakże sytuacja może się powtórzyć i miej to na uwadze . wyjeżdzij to co masz w baku ,zalej do pełna dobre zimowe paliwo i dodaj depresator dla pewności i będziesz się cieszył dłużej .Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darioze Posted February 15, 2021 Author Share Posted February 15, 2021 Dzięki. Nalałem depresator, dolałem dobrego paliwa (miałem pół baku) i na ten moment bez problemów zapala. Nowy akumulator będę miał w środę. No i przy okazji zamówiłem zapas depresatora Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzpk Posted January 14 Share Posted January 14 PAMIĘTAJ - staraj się mieć bak zalany paliwem do pełna. Zbliżasz się do połowy - tankuj!. Unikniesz skraplania wody w zbiorniku, a tym samym kłopotów paliwowych. Aku to podstawa w nowych X-Trailach. I pamiętaj, że aku nie wytrzyma więcej jak 4 lata. Niestety, to są koszty nowoczesnych aut. Użytkownik X-Traila Tomasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.