wojtek9104 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Witam. Od niedawna jestem właścicielem qashqaia 2.0 benzyna 2013r 55tys. Przebiegu ( salon pl, pierwszy właściciel, caly serwis aso ) Gdy jadę z zimnym silnikiem podczas przyspieszania słyszę lekkie stukanie/ cykanie,( czestotliwość zależna od obrotów silnika ) najbardziej słychać w zakresie okolo 2-3,5 tys. Po odpuszczeniu gazu znika. Występuje to tylko na zimnym silniku, nie jest głośne, muszę wyłączać radio aby było to słyszalne ale ewidentnie jest. Co to może być, przejmować się tym czy raczej to olać? Jak w tych silnikach wygląda sprawa dmuchania spod korka wlewu oleju, może dmuchać czy nie ma prawa przy takim przebiegu? U mnie dmucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek1337 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale dodam ze miałem takie same objawy w mym poprzednim aucie, jakim był ów Mondeo mk4 z 2.5 turbo benzyną. Nim doszedłem do wniosku co go boli, auto sprzedałem. Jeździłem z tym chyba z rok i nic się nie działo. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 24 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 MR20DE nie ma hydraulicznych popychaczy, co oznacza, że z biegiem czasu zwiększa się luz zaworowy i trzeba go regulować co jakiś czas. Może słychać ten właśnie luz, który zmniejsza się po nagrzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek9104 Opublikowano 24 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2021 52 minuty temu, cezzar1 napisał: z biegiem czasu zwiększa się luz zaworowy Zastanawiam się też nad popychaczami ale luz zaworowy z biegiem czasu raczej się zmniejsza/kasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 25 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2021 W przypadku wypalania gniazda-przylgi zaworu, luz się zmniejsza. Gdy zużywa się para wałek-popychacz luz się zwiększa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek9104 Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Sprawdziłem dzisiaj luzy w silniku. Wyglądają jak na załączonym obrazku. Sprawdziłem też kompresje, i wyszło mi na 3 cylindrach 9 bar na jednym minimalnie mniej, coś mało ? ale to najtańszy manometr z allegro za 40zł kupiony specjalnie na tę okazję więc bardzo mu nie ufam, innego samochodu tym nie testowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.