Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wypadanie zapłonu


Wichcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ma taki problem .Wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.Nissan primera 1.6 bp+lpg sekwencja .Samochód na beznynie  bardzo szarpie ,kręci tylko do 3tys na biegu jałowym jak by cos trzymało.Cewiki i świece odpadają ponieważ na LPG dobrze śmiga .Wtryskiwacze benzyny sprawdzone i działają prawidłowo co to może być. ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie wypada? A jak na benzynie? Nie znam się na gazie za bardzo, ale kolega miał podobny problem i wymieniał coś z listwą, jakiś zestaw naprawczy... Nie wiem za bardzo o co chodziło, ale na benzynie miał ok, a na gazie był problem. Wymienił i problem zniknął...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie na benzynie na gazie śmiga bez problemu.A może być to np.wtrysk od Lpg że lej za bardzo się nie znam ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wichcio napisał:

TA może być to np.wtrysk od Lpg że lej

tak, dlatego jak zakręcisz butlę i pojeździsz na PB i się poprawi to znaczy, ze jest problem z LPG np. reduktor puszcza podcisnieniem lub nietrzymający wtrysk LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak kiedy gaz mi się skończył i przełączył się na benzynę to było to samo nie mail siły jechać szarpało było trzeba powoli dodawać gazu żeby nie szarpało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony przepływomierz. Ja tak miałem. Dopóki samochód nie przełączył się na lpg szarpał, tak że nie można było w ogóle jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływkę można zmierzyć samemu, sekwencja korzysta z ECU auta i raczej wątpliwe aby przy niesprawnej przepływce auto działało na LPG a nie na PB

W dniu 6.04.2021 o 09:11, Wichcio napisał:

Ale jak kiedy gaz mi się skończył i przełączył się na benzynę to było to samo nie mail siły jechać szarpało było trzeba powoli dodawać gazu żeby nie szarpało .

zaraz po przełączeniu?? czy pojeździłeś na PB wcześniej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po przełączeniu.Ale kiedyś jeździłem na benzynie bo czytałem że może wtryski bp są zatkane i wlałem ten specyfik to benzyny i nic .Też sprawdziłem wtryski benzyny znaczy zamieniłem miejscami i nic ciągle błąd na 1 cylindrze.

I na benzynie jak się odpali to ciężko ruszyć z parkingu na gazie nie ma problemu 

I byłem na przeglądzie u gazownika na wymianie filtrów przy okazji .Mówił że z instalacją ok . Powiedzieli że mogą być zawory ,wtrysk bp, kompresja .Nw jak by była zła kompresja to by źle tez chodził na gazie ??

I na benzynie już pisałem ale przypomnę to kręci tylko do 3 tys na gazie do same podłogi na biegu jałowym a jak się gaz naciśnie kilka razy to wyżej trochę kręci .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej nie pisałeś o błędzie na 1 cylindrze, zmierz ciśnienie, sprawdź luz zaworowy zmierz przepływomierz, jaka to instalacja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja KME.Ja się nie znam ale ma pytanie jak może być przepływomierz, ciśnienie lub zawory jak na LPG bardzo dobrze idzie ???

A jak się przełączy na gaz do już nie problemu nie szarpie wkręca się na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi to nie pasuje ale sprawdzić nei zaszkodzi.

Zrób jeszcze jeden test, po przelączeniu na LPG wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa, jak po jakimś czasie będzie OK to znaczy, że wtrysk przepuszcza lub jest sygnał na wtrysk PB co może wskazywać na uszkodzenie kompa LPG, kanał 1 wtrysku PB, możesz jeszcze spróbować zamienić wtryski LPG 1 z 2 ale wiąże się to też z zamiana rozcięcia PB i wtedy jak pojawi się na 2 błąd to znaczy,że kanał 1 wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bezpiecznik od pompy paliwa benzyny.I odaczyc  jak się przełączy na LPG przy uruchomionym silniku ? bo nie kumam

A spróbować jak wcześniej pisałeś żeby zakręci butle LPG i pojeździć na benzynie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, chodzi o to aby pozbyć się ciśnienia z układu, lub ewentualnie spróbuj zdjąć wtyczkę z wtrysku PB jak sam wtrysk trzyma to pokaże czy to jest powód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma do tego wtrysk bp jak na LPG nie ma problemu .Ja myślę że może wtrysk LPG podczas jazdy na benzynie przepuszcza i jest zbyt bogata mieszanka i wywal błąd .

24 minuty temu, DINO napisał:

 spróbuj zdjąć wtyczkę z wtrysku PB jak sam wtrysk trzyma to pokaże czy to jest powód

Ale wtyczkę zdjąć w czasie pracy na LPG .I co ma to pokazać jaki powód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quwa już się zamieszałem, usystematyzujmy parę spraw:

1. jest check, P0301- warto sprawdzić niezależnie od innych spraw ciśnienie na cylindrach, powie nam to o stanie zaworów i pierścieni

2. auto jedzie na LPG ale nie jedzie na PB, czyli z racji tego, że to hybryda i mamy dwa układy zasilania warto jeden wyeliminować, czyli dołożone LPG, bo mogą iść w układ dwa paliwa i zalewa silnik co może być też powodem wypadania zapłonów.

3. Napisałeś chyba wyżej, że po przełączeniu na PB z końcem gazu nic się nie zmieniło i nadal jest problem z jazdą na PB

4. zamień miejscami wtryski LPG  1 i 2 i zobacz czy coś się zmieni w błędzie, np. P0302

5. zdejmij wtyczkę z EZ i pojeździj na PB zobacz czy się poprawi

6. zdejmij podciśnienie z reduktora i zaślep, auto sobie poradzi na LPG jakoś i na PB też.

7. daj znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmian wtrysków LPG to trudna sprawa jak to się robi czy wystarczy wtyczki zmienić miejscami 

I co to jest wtykcza z EZ

Dziękuję za podpowiedzi 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zamienić wtyczki i wężyki do kolektora, nie wiem jakie tam masz wtryskiwacze

EZ elektrozawór, nie wiem jaki masz reduktor, EZ możesz mieć zintegrowany z reduktorem lub oddzielnie z filtrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ucieknie to co w wężu, a jak będzie cały czas lecieć to znaczy, że EZ nie trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak zmienię przewód 1 z drugim to też wtyczki muszę przepiąć z 1 na drugi i z drugiego na 1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wtyczka i wąż to jedność :D to sekwencja i odwzorowanie tego co masz na PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma teraz moc po wymianie przepływomierza.To co wyżej pisałeś jest ok.Gaz chodzi idealnie byłem u gazownika .Ale nadal jest wypadnie zapłonów na 1 cylindrze.Gdy się odpenie cewkę żadnej reakcji na pozostałych jest relacja silnika . Cewki zmienione miejscem o nic ,świece wymienione .To co może być jeszcze. ECU ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A kable zapłonowe sprawdzałeś, wymieniałeś? u mnie jakiś czas temu pękła świeca a tydzień później kabel zapłonowy na tym samym cylindrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...