Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

N15 2.0 GTI gaz vs N16 2.2 Di - pytanka


Guest dziubek
 Share

Recommended Posts

Guest dziubek

witam

 

Stoje przed malym dylemacikiem a moze nawet niemalym , poczatkowo chcialem zakupic almerke n16 z tym wymienionym dieselkiem patrze glownie za rocznikiem 2000-1 - chodzi o oszczednosc kopa i niezawodnosc ;) ( minus ze na slasku trudo go znalezc) ,, ostatnio zobaczylem N15 wersja wypisana powyzej z wrzuconym gazem lovato cena oczywiscie nizsza z 96 roku tylko nie wiem jak ten silnik lubi gaz i czy warto rzucac sie na takie autko czy lepiej zbierac i kupic nowsze. Bede wdzieczny za wszelkie za i przeciw.

 

Pozdrawiam

 

dziubek

Link to comment
Share on other sites

hehe, to rzeczywiście masz dylemat...to w zasadzie dwa różne auta ;-)

Patrząc na ceny ropy i gazu to w zasadzie paliwo będzie kosztować tyle samo. N15 uważane jest za bardziej niezawodne, N16 w mojej opinii jest łądniejsze...

 

Jakbym miał kasę na N16 to bym chyba kupił....Primerę P11 2.0 GT :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest dziubek

Zalezy mi na niezawodnym autku a troche sie martwie ze biorac autko z 96r. bede musial wkladac w nie a niezbyt mi sie to usmiecha , autkiem bede min. 100km dziennie robil wiec troche sie moze nazbierac. Primerka jest ladna ale chcialbym cos malego zwrotnego i zwinnego i sie zgodze ze N16 ma to cos w wygladzie ;)

 

pozdrowka

 

dziubek

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na ceny ropy i gazu to w zasadzie paliwo będzie kosztować tyle samo.

Tylko, ze ladujac gaz do n15 tracisz czesc bagaznika, ktory i tak nie jest zbyt wielki. Inna sprawa, ze ja fanem gazu nie jestem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jest to czarna N15 GTi 96r. w Jaworznie, to proponuje najpierw dobrze ją sprawdzić. Jeśli jest to ta Almerka o której myśle, to facet stara się ją sprzedać już od bodajże sierpnia.

Pozdro! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest dziubek

Dokladnie ta choc co ciekawe znalazlem ogloszenie z tymi samymi fotkami plus foto silnika w katowicah bodajrze. Czy z tamata almerka jest cos nie tak?? Miales okazje widziec ja blizej??

Bo z N16 z 2.2 Di jest problem - tzn zakupic na slasku.

Aha nie wiem czy zerkacie po allegro jest koles ktory wystwil almerke n16 z dieselkiemza 17tys zl ale w opisie ma ze pompa paliwa do regeneracji , nie podal przebiegu i autko ciut poobcierane jest , ile moze taka pompka kosztowac a moze tez ktos juz widzial to autko?

 

 

pozdrowka

 

dziubek

Link to comment
Share on other sites

Guest dziubek

No to o tej almerce mowa.

Z N16 zaciekawila mnie ta z wawy na allegro z niska cena oraz jest juz od dluszego czasu tez za 17 z hakiem ale do oplat z gubina , a najblizej znalalzem bielskobiala gdzie byla wystawiona za 23tys i w rozmowie tel koles zjechaj do 21tys bo wyszlo ze byla bita i nie ma juz poduszek tylko zaslepki , reszta niby ok ale nie ogladalem autka.

 

 

pozdrowka

 

dziubek

Link to comment
Share on other sites

Witam,moim zdaniem bierz N16 w w diesku, rope mozna zawsze załatwic taniej, z gazem jest roznie jezeli instalacja jest spartolona bedziesz miał problemy poza tym N16 jest młodsza i ładniejsza.

szukaj w całej polsce, ja po swoja byłem w Berlinie, napewno znajdziesz taniej N16 lub po0gadaj z kims kto sciaga samochody moze taka Ci przywiezie na miejsce.

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Mialem ochote na ta Almere, ale poprosilem Maline i po sprawdzeniu wyszlo ze trzeba w nia troche pieniedzy wlozyc. Spokojnie wiec z decyzja

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger

Kojarzę wspomnianą GTi i faktycznie pamiętam różne na jej temat opinie.

Ale nie została poruszona tutaj jedna zasadnicza kwestia. Otóż cena. Chyba nie chcesz powiedzieć, że wybierasz między dwoma autami w tej samej cenie, bo wówczas przy całej swojej miłości do N15 chyba wybrałbym diesla w N16. Ale mniemam, że ta GTi jest wyraźnie tańsza, a wówczas pytanie staje się dużo trudniejsze. Z tego co się orientowałem to do wspomnianej GTi faktycznie trzeba było trochę dołożyć, ale sumując te wydatki z ceną zakupu auta ( nie wiem jaka jest w tej chwili ) może się okazać, że oferta jest bardzo atrakcyjna. Do N16, niezależnie ile jest młodsza, pewnie też coś będziesz musiał dołożyć. Nikt nie sprzedaje aut w idealnym stanie.

Reasumując. Jeśli różnica w cenie jest spora na korzyść N15, ja osobiście wziąłbym GTi. To auto z charakterem, bardzo szybkie i co ważne - niezawodne. Koszta eksploatacji też ni powinny być wyższe mimo starszgo rocznika. SR20DE to fantastyczny motor, a w gazie pali całkiem rozsądnie. Do N16 zaufania nie mam, choć osobistych doświadczeń z tym modelem nie mam. Swoją opinię opieram na doświadczeniech znajomych i klubowiczów.

Link to comment
Share on other sites

Guest dziubek

Co do ceny jest spora roznica ta GTI choc nie koniecznie dokladnie ta jest obecnie za 11tys a z N16 jest spory rozrzut tak jak napisalem najtansza sprowadzona znalazlem za 17tys plus oplaty plus moj dojazd do gubina ( i nie wiem czy woczas bym sie nie zdziwil) a to spory kawalek i troche zaciekawila mnie ta z allegro z wawy tez za 17tys ale pisze o pompie paliwa ze wymaga regeneracji ( dlatego pytam o koszt tej pompy albo regeneracji moze ktos sie orientuje i czy to norma w tym dieselku) choc auto w ciaglym uzytku jest podobno i jest zaniedbane a najblizej znalazlem w bielsku ale powypadkowa bez poduszek podobno reszta sprawna ta jeszcze bylbym w stanie pojechac zobaczyc choc cos musi byc nie tak skoro rozmawiajac tylko telefonicznie sprzedawca od razu obniza cene z 23 do 21tys zl

Dlatego szukam dalej na slasku gdyz obecnie autka zadnego nie mam by dobrze pojezdzic w dalsze okolice

 

pozdrowka

 

dziubek

 

ps. gdyby w N15 byl turbo diesel napewno wybralbym N15 ale tam jest tylko zwykly mulek pociagowy wiem ze pewnie oszczedny ale ...

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na ceny ropy i gazu to w zasadzie paliwo będzie kosztować tyle samo.

Tylko, ze ladujac gaz do n15 tracisz czesc bagaznika, ktory i tak nie jest zbyt wielki. Inna sprawa, ze ja fanem gazu nie jestem :lol:

 

Ten problem można rozwiązać dając butlę w koło zapasowe a zapas wywalić (kupić środek do uszczelniania, na wypadek kapcia).

W praktyce, nie zdarzyło mi się zmieniać koła, zawsze dało się dojechać do wulkanizatora.

Link to comment
Share on other sites

Ten problem można rozwiązać dając butlę w koło zapasowe a zapas wywalić (kupić środek do uszczelniania, na wypadek kapcia).

Jakos nie mam zaufania do tego typu wynalazkow.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...