Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] kilka pytan


Guest kuwerty
 Share

Recommended Posts

Guest kuwerty

Witam!

 

Jestem swiezo upieczonym posiadaczem Primerki P10 Invitation. Z tego miejsca chcialbym sie z wami przywitac :) .

 

Jako ze dopiero poznaje ten samochod mam kilka niezrecznych pytan. Pierwsze dotyczy centralnego zamka. Mam do niego pilota i od poprzedniego wlasciciela wiem ze zanim jeszcze samochod trafil w moje rece pilot przestal dzialac. Probowalem, postepujac zgodnie z kilkakrotnie tu poruszanym tematem programowania pilotow, zmusic go do wspolpracy. Moje proby jednak okazaly sie daremne. Poprzedni wlasciciel przyznal mi sie ze pilot raz byl u elektronika i mu pomoglo (widac poprawiane luty na plytce). Centralka nie reaguje wogole na pilota a od jednego elektronika wiem ze pilot jakis sygnal daje :shock: . Chcialbym sie spytac co z tym fantem zrobic.

Na plytce pilota mam kilka podejrzanych miejsc w ktorych mogly kiedys byc luty ale nie mam drugiego pilota by miec to z czym porownac. Jesli mozecie podeslijcie mi prosze zdjecie/skan obu stron plytki pilota.

 

Drugie pytanie jest zwiazane z resetem komputera w P10. Czy nastepuje on automatycznie po odjeciu napiecia?

Rzecz w tym ze musialem mu niedawno zmienic akumulator i po ponownym podpieciu samochodzik jest jakby bardziej zmulony. Dodam tez ze mam tam instalacje gazowa Landirenzo i to mulenie wlasnie na gazie wystepuje. Czy komputer instalacji sam sie dostosuje do optymalnych warunkow pracy czy musze jechac do jakiegos gazownika?

 

UUuuuch ale sie rozpisalem :) . Nie bijcie!

 

Z powazaniem JA

Link to comment
Share on other sites

Guest pietia_pk

Radziłbym skorzystać z ksiażki AutoData i spróbować zakodować kluczyk od nowa nie wiem jak to jest z Primerką ale w Almerze to w książce tak pisało (prawdopodbnie trzeba wykonywać po wymianie bateri): "Wskazówka Niezbędne są wszystkie piloty

Zapłon w ciągu 10 sekund sześciokrotnie włączyć i wyłączyć

Nie wyjmuj kluczyka zapłonu

Kierunkowskazy zapalą się krótko po 2 sekundach

 

Tryb programowania uaktywniony na 2 minuty wykonać czynności:

- nacisnąć i przytrzymać przycisk odblokowania

- przycisk zablokowania nacisnąć trzy razy, puścić przycisk odblokowania

- w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania migną jeden raz

- powyższe czynności powtórzyć w celu zaprogramowania pozostałych pilotów

 

jeżeli zaprogramowane zostały 4 piloty zdalnego sterowania: po zaprogramowaniu ostatniego pilota kierunkowskazy zapalą się trzykrotnie

 

Tryb programowania zakończony

 

Jeżeli zaprogramowanych zostało mniej niż 4 piloty zdalnego sterowania

- włąćzyć zapłon kierunkowskazy zapalą się krótko dwa razy

 

Sprawdzić prawidłowe działanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania

 

 

Immobiliser

 

Obsługa Rozmieszczenie systemu diod LED nad tablicą przyżądów

 

System zostanie uaktywniony po wyłączeniu zapłonu

 

Włączyć zapłon. Jeżeli lampka sygnalizacji silnika miga a silnik nie uruchomi się za pierwszym razem

- usunąć wszelkie zakłócenia sygnału z pierścieniem kluczyka

- włączyć zapłon na ok. 5 sekund

- wyłączyć zapłon

- odczekać ok. 5 sekund

- uruchomić silniki

 

Jeżeli silnik uruchamia się źródło zakłucenia przenieść gdzie indziej

Jeżeli silnik nie uruchamia się niesprawność

 

Programowanie

Kiedy

Kluczyk dodany albo wymieniony

Niesprawność włączyć zapłon miga lampka ostrzegawcza niesprawność w silniku patrz najpierw obsługa

 

... można zaprogramować wyłącznie za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego

 

niezbędne są wszystkie kluczyki przeznaczone do zaprogramowania

wskazówka maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki

Link to comment
Share on other sites

Guest kuwerty

Jak juz pisalem postepowalem juz wedle wskazowek z tego forum (instrukcji oryginalnej nie posiadam, a w tym co sciagnalem z osiolka nie znalazlem wyczerpujacych informacji).

Znalazlem na forum kilka sposobow na zaprogramowanie pilota. Jeden z otwartym bagaznikiem, inny z naciskaniem w odpowiednim momencie przycisku zamykania. W tym drugim przypadku ten kto pisal ta porade mial taka sama wersje Primery co ja wiec jak sadze jego sposob powinen dzialac. Ponoc przy nacisnieciu przycisku zamykania powinna szybciej zaczac mrugac dioda na podszybiu czego nie zauwazylem. Moze wiec sygnal z pilota juz jest do niczego :( .

 

Z powazaniem JA

Link to comment
Share on other sites

A silnik 1.6 czy 2.0? Bo podobno w 1.6 komputer się nie resetuje po odpięciu akumulatora, a w 2.0 tak.

Ja też mam Landi renzo - czasami muszę jeździć na regulację; jak pojedziesz i popytasz, to może dowiesz się paru ciekawych rzeczy. A poza tym mogą być do wymiany filtry (w tym gazu), świece itp.

Link to comment
Share on other sites

Guest kuwerty

Silnik mam 1.6 z wtryskiem (jak sadze :) ). Co do gazownika to musze sie tu popytac w okolicy moze ktos zna jakiegos godnego polecenia.

Mysle zmienic mu filtry i inne takie w ciagu najblizszego miesiaca, bo tak na dobra sprawe to musze wierzyc na slowo poprzedniemu wlascicielowi kiedy byly wymieniane. Z drugiej stron autko pali chyba normalnie, bo w miescie mam spalanie ok. 10 litrow.

 

Autko zaczelo mulic ewidentnie po wymianie aku wiec sadze ze to komputer (pewnie od gazu) stracil ustawienia. Moje pytania nadal sa aktuualne. Jesli ktos moze to prosze o podpowiedz w tym temacie.

 

Z powazaniem JA

Link to comment
Share on other sites

komputer sie resetuje podobno po 12godzinach, z centralnym to była moja zmora :-)

 

u mnie pomogło po prostu wprogramowanie go do komputera w samochodzie.

 

jakos przyciskalem klawisze w okolicach diody kontrolnej do czasu az nie zaczolem slyszec pracy silownikow w drzwiach.

 

no i witamy w klubie.

Link to comment
Share on other sites

Guest kuwerty

Rozumiem ze chodzi Ci lisku o diode kontrolna na podszybiu?

 

Jesli mozesz opisz mi jak najdokladniej sie da proces programowania takiego pilota. Moze sprobuje jeszcze raz :) .

 

Z powazaniem JA

Link to comment
Share on other sites

chodzi oczywiscie o te diode. W momencie gdy samochod sie zamknie bedzie ona pulsowac bardzo szybko.

 

Klikamy przycisk po prawej stronie. Oczywiscie trzymając pilote napisaem nissan w dobrą stronę, nie do góry nogami.

 

Jest to przycisk zamykania.

 

Jakoś się go trzyma i klika i tak po pewnej chwili po prostu zaczyna on mi działać.

 

Ja jak kupilem samochod to nie dzialal, i w ASO Nissana powiedzieli mi ze zeby go wprogramowac trzeba miec specjalny komputer, ktory juz nie jest w uzyciu od dawna i ze nikt mi tego nie uruchomi :-) To sobie uruchomilem sam :-)

Link to comment
Share on other sites

ten temat niejest mi obcy... niestety

Mianowicie trzeba nacisnąć przycisk zamykający drzwi w tym momęcie dioda powinna zacząć pulsować intensywnie wtedy naciskamy jeszcze 5 razy a następnie przycisk otwierający drzwi i mamy gotowe :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kuwerty

Wiec u mnie to jest tak ze dioda nie reaguje szybszym pulsowaniem w trakcie naciskania pilota. Zaznacze tez ze ona sobie pulsuje stale (raz na ok. 4-5 sek.) i gasnie tylko po przekreceniu stacyjki.

 

Tak czy owak podejrzewam ze moj pilot jest do niczego.

 

Wpadlo mi do glowy ze skoro na naszym rynku tyle jest samochodow do rozbiorki to moze sobie znajde takiego pilota, tylko nie wiem czy bedzie sie go dalo zmusic do wspopracy z moim autkiem. No i tez nie wiem czy to na pewno pilot. Jesli nie to moze gdzies przepalil sie bezpiecznik. Tylko gdzie go szukac, bo pewnie w centralce siedzi?

 

A moze dac spokoj z ta centralka i zamontowac inna?

 

Z powazaniem JA

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...