Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana sprzęgła na gwarancji


alfa135
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, Od kilku miesięcy jestem posiadaczem prawie nowego QQ1.3 140 kM. Prawie nowy, tzn. rocznik 2019 kupiony w grudniu 2020  od dealera, gdzie był autem demonstracyjnym z przebiegiem 12 tys km. W tej chwili auto ma 30 tys km i zaczyna się dziać coś dziwnego ze sprzęgłem - pedał ciężko wchodzi przy  wciskaniu i daje się wyczuć, że pedał pracuje nierówno, jakby ze zgrzypieniem (którego nie słychać, tylko czuć pod nogą). Podczas wizyty w ASO usłyszałem, że najprawdopodobniej problem jest ze sprzęgłem, trzeba je rozebrać i jeśli będzie to wada fabryczna to wymiana na gwarancji a jeśli zużycie eksploatacyjne , to na mój koszt - jedyne 4400 zł. Przy czym miły pan zaznaczył, że zna jeden przypadek, kiedy Nissan uznał gwarancyjną wymianę sprzęgła. Różnymi samochodami jeżdżę od 25 lat i owszem, zdarzało mi się wymieniać sprzęgło ale przy 100 000 przebiegu a nie przy 30 000. Nie wyobrażam sobie, jak trzeba jeździć, żeby uszkodzić sprzęgło przy takim przebiegu. 

Moje pytanie do szanownych forumowiczów - czy ktoś miał podobny przypadek? czy faktycznie nie mam szans na wymianę sprzęgła na gwarancji? czy to jest jakiś odosobniony prtzypdek, czy po prostu ten element w QQ jest taki dziadowski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanka przechodziła ścieżkę zdrowia w Seacie, auto 3 miesiące, śmieszny przebieg. Diagnoza - jeździła pani w obcasach i uszkodziła sprzęgło (jeździł głównie jej mąż). Rzeczoznawca nie pomógł, po 2 miesiącach stania auta w ASO zgodziła się na naprawę (5000). Także...

BTW. Dlatego kupowanie auta demo, troszkę tańszego od nówki sztuki uważam za słabe. NIby pół roku, ale najgorsze w życiu każdego samochodu.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi także we fiacie nie uznali sprzęgła przy 30 kkm.
Ale uznali dwumas.