xnd2013 Opublikowano 22 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2021 W zimie miałem następujące problemy oto one: auto czasami gaśnie tylko podczas jazdy, po wrzuceniu biegu jałowego. Wolne obroty idealne, nic nie szarpie, nie dusi się itp. Jedyne co to obroty spadają do zera i pojawia się w pierwszej kolejności kontrolka akumulatora, a potem reszta. Przepustnica, silnik krokowy , przepływomierz czyszczony, czujnik położenia przepustnicy zaadaptowany, wymieniona uszczelka górnej pokrywy zaworów (pokazuje wzorowo 700-800 obr/min). Po kilku miesiącach tej męki i obserwacji mamy lipiec i o to co zaobserwowałem. 1 Almera gaśnie po przejechaniu kilku km, gdy wcisnę sprzęgło wskazówka obrotomierza spada na bardzo niskie obroty 200 obr/min (podczas spadania obrotów auto nie reaguje na pedał gazu) , a czasami nie daje radę utrzymać i gaśnie silnik. 2 Po ponownym odpaleniu silnika wszytko wraca do normy 3 Problemy te zwykle występują w niskiej temperaturze chociaż zdarzają się sporadycznie w 20C 4 Wygląda to tak jakby kończyło sie ssanie , i po przerzuceniu na instalację LPG (mam sekwencyjną z BRC ) dostawał za mało gazu (lecz obroty spadały też do zera na minutę przed przełączeniem na gaz). 5 Czasem gdy skończę drogę i zgaszę silnik i zaraz go włączę to lekko faje mi obrotomierz i potem następuje przełączenie na gaz. Czy na podstawie tych objawów możecie stwierdzić co jest przyczyna takiego zachowania, podejrzewam problem z instancją gazową , jakie elementy w niej sprawdzić i jak ? Proszę o możliwe odpowiedzi, dziękuję bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domniq Opublikowano 7 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2021 Jeszcze tydzień temu miałem podobne objawy przez dlugi czas, dużo rzeczy sprawdzałem / wymieniałem. Dopiero po wymianie drugiej sondy lambdy za katem objawy ustały, kupiłem oczywiście używke z boscha (wybrałem najlepsza wizualnie, najmniej okopconą) https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-nissan-primera-p12-1-8-10813863703 Druga sonda odpowiadała za te przygasanie, możliwe że przez nieodpowiednie korekty paliwa bo sonda podawała złe odczyty, poszapywanie przy niskich prędkościach obrotowych, no i spalanie Dodatkowo wcześniej były trzy dziury wielkości palca w rurze od kata do tłumika środkowego ale po załataniu na trzy sposoby połączone w jeden, tzn. 1) bandaż k2 2) 8x warstw foli aluminiowej nalozone na dziury + 5cm zapasu 3) owinięciu bandażem termicznym Wydech się uszczelnił, dźwięk się zmienił ale nic to nie zmieniło z przygasaniem. Więc można to wykluczyć. Mam nadzieje że to komuś pomoże ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xnd2013 Opublikowano 7 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2022 Trochę czasu minęło i problem mam dalej już na benzynie , czasem obroty spadają na 500 a czasem do 0 , ale po ponownym włączeniu silnika stabilizują się nawet gaz reaguje prawidłowo, problem jest tylko jak się kończy ssanie i silnik jest zimny (wkazówka temp. jest na połowie połowy - gdzie połowa to prawidłowa wartość czyli jakieś 90C ) , czy ty kolego tak miałeś (i notorycznie wywala ni niską sprawność katalizatora )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.