Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] reset komputera


Guest marmor
 Share

Recommended Posts

Choć ten temat był już chyba poruszany - odnosił się głównie do pojazdów z ins. gazową.

Ja mam P10 z 91 roku, na gaźniku, bez inst. gazowej. Czy w moim przypadku można zrobić reset komputera i czy może on mieć korzystny wpływ ?

A jeśli tak - prosiłbym o opis postępowania po podłączeniu akumulatora po resecie - bo też znalazłem dwie albo trzy różne wersje.

Dzięki z góry !

Link to comment
Share on other sites

- akumulator odłączyć na 24godziny

- lub wejsc i wyjść z autodiagnostyki

Link to comment
Share on other sites

po uplywie tych 24h podlanczasz ponownie akumulator a ECU już będzie zresetowany.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie nie musi popracować na wolnych obrotach do momentu załączenia się wentylatora ? Tak gdzieś wyczytałem na forum.

Tylko, że teraz jest zimno i zanim włączy się wentylator może mi braknąć paliwa... :?

I czy to ma być 24 czy 12 godzin ?(też gdzieś widziałem post o 12 godz)

Link to comment
Share on other sites

wszystko zależy, czy ECU buduje adaptacje odczytów lambdy w funkcji jej temperatury. Jeśli tak (a ma to miejsce tam gdzie jest grzałka lambdy) trzeba pozwolic mu się rozgrzać po odpaleniu mniej więcej do temp roboczej na wolnych (nie musi sie załączyć wentylator - po prostu ma złapać temperaturę). Jesli adaptacja jest niezależna po restarcie kompa od razu startujesz z nastawami "fabrycznymi" i w/w czynnosci nie trzeba robić.

Link to comment
Share on other sites

A tak po krasnoludzku ? :)

Nie wiem czy ECU buduje adaptacje odczytów lambdy w funkcji jej temperatury. :shock:

Ale wiem, że mam primerkę 1.6 na gaźniku z 1991 roku. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

sprawdź ile masz przewodód do sondy lambda. Grzałka wymaga zasilania :) W kilku źródłach widziałem że wystarczy 12 godzin na reset, ale coś mi się zdaje że są inne metody

Link to comment
Share on other sites

więc nie masz grzałki, wystarczy odpiąć aku, odpalić i jazda.

Sonda z grzałką ma min 3 przewody. Zresztą, jak błędy sie nie powtórzą (brak ustrek), to po jakimś czasie i tak wszystko powinno sie ustawić w ECU jak należy.

Co do innych metod - może wystarczy wyjąć odpowiedni bezpiecznik - w Toyotach jest bezpieczki z oznaczeniem EFI, który wyjmuje sie na 10 min i z głowy, może Nissanowskie ECU maja możliwość selektywnego odcięcia zasilania.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...