Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J12] Premiere Edition


kajmoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się. Dziś odebrałem nowego QQ. Silnik 1.3 140KM z manualem (jakoś wciąż nie mogę przekonać się do automatu). Cicho w środku i przyjemnie podczas jazdy, choć dopiero kilkadziesiąt kilometrów przejechane. 😃

  • Like 3
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pierwsza dłuższa jazda, prawie 200 km i pierwsze wrażenia. Cichy i to bardzo. Ze wszystkich modeli jakimi jeździłem w czasie jazd próbnych tylko Opel Grandland Hybrid był porównywalnie cichy. Dynamika nie jest oszałamiająca. Wina tu chyba nie silnika a zbyt długich przełożeń skrzyni biegów. Nie da się po mieście jeździć "5-ką" bo przy 50 km/h ma ledwo ok. 1100 obrotów/min. Jest to samochód raczej przeznaczony do długich wyjazdów. A wtedy przyjemność jazdy jest duża. Sporo gadżetów ale nie wszystkie chyba dopracowane. Jak na razie dwa z nich mnie nie zachwyciły.

Pierwsze to system rozpoznawania znaków drogowych. Na wyświetlaczu HUD trochę denerwuje migające (co prawda tylko przez kilka sekund) powiadomienie o przekroczonej prędkości . Niby tak powinno być ale jest to (moim zdaniem) takie "nachalne". Przy okazji asystent kierowcy związany z rozpoznawaniem znaków jest... niedopracowany? Jechałem bez włączonej nawigacji (czyli bez ustawionej zaplanowanej trasy) i system widzi ograniczenie prędkości przed skrzyżowaniem ale nie jest w stanie wrócić do poprzedniego ograniczenia. Czyli jadę np. 90 km/h, skrzyżowanie z ograniczeniem do 70 km/h i po minięciu skrzyżowanie nie obowiązuje ale system dalej "krzyczy" że jest ograniczenie do 70. Być może przy jeździe na nawigacji będzie inaczej, sprawdzę. 

Drugi system, którego działanie mi nie odpowiada to ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu. W czasie jazdy z aktywnym tempomatem jest nawet nieźle. Samochód jest utrzymywany na środku pasa, chociaż na drodze z kolejnymi zakrętami potrafi się lekko zagubić. W pewnym momencie zaczął zbyt wcześnie skręcać, następnie próbował powrócić na środek pasa ale niemal wyjechał poza jezdnię. Czyli trzeba uważać. Niestety dużo gorzej jest w czasie jazdy z wyłączonym tempomatem. System reaguje tylko poprzez drgania kierownicy i dopiero w momencie najechania na linię ograniczającą pas ruchu. Mógłby to robić troszkę wcześniej lub , tak jak w modelach innych marek, poprzez lekki skręt kierownicy. System działa podobnie jak w Mazdzie CX-30, tyle że tam jest (lekko wkurzająca) sygnalizacja dźwiękowa. Można się jednak do tego przyzwyczaić, tym bardziej że jednym przyciskiem można go wyłączyć (a to duży plus).

Za parę dni mam zamiar zrobić dłuższą jazdę nocą i wtedy będę mógł coś napisać o światłach.

Ogólne wrażenia bardzo fajne. Kiedy decydowałem się jego kupić uważałem, że pomimo wyższej ceny od konkurencji jest lepszym wyborem. Na razie się nie zawiodłem i dalej bym go wybrał.

 

  • Like 2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mną nocna jazda. Światła bez zarzutu, automatyczna zmiana świateł działa. Jedyna uwaga - nie rozpoznaje tylnych świateł pojazdu poprzedzającego i zmiana z drogowych na mijania jest zbyt późna i może oślepiać innych. Jazda na tempomacie bez uwag (no, może troszkę wyższe zużycie paliwa, ale to normalka). Fajnie podświetlone przyciski. Zrobię wkrótce parę fotek. 

A, kolejna uwaga. Mapa do nawigacji jest stara, ma dane sprzed ponad roku. Droga Stargard - Szczecin jest już ekspresówką a na nawigacji jeszcze nie. Trzeba będzie ją zaktualizować.

Niestety, poprzednie uwagi odnośnie skuteczności TSR pozostają w mocy, system nie reaguje na skrzyżowania kasujące ograniczenia prędkości.

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wskazanie prędkości to problem wszystkich marek, większość się posiłkuję nawi, u mnie w X tez tak jest (nie trzeba mieć wskazanej trasy po prostu auto wie gdzie jedzie i bazuje na informacjach z mapy + widzi znaki).

Tylne światła to tez chyba problem wielu marek, wiele aut ma "świeczki" i one nawet przednie są późno albo nawet wcale nie widziane, a co dopiero tylne. Prawda taka, że z tyłu jadące auto na długich razi realnie dopiero jak jest blisko. Największy problem to ciężarówki wyjeżdżające zza lekkiej górki. Siedzą wysoko i się szybko irytują i odpalają swoją "ścianę laserów" jak za późno system przełącza. Ale na to pewnie nawet E-Tron nie ma patentu :) Chyba, że wypuszcza drona na drogę który leci przed autem i analizuje 😜

Nowa Kaśka fajne auto obejrzę przy okazji na żywo w salonie (pewnie w grudniu na przeglądzie)

Także tymi cechami bym się nie przejmował, wszystkie auta tak mają, łącznie z systemem utrzymywania pasa ruchu, który czasem chce zabić kierowcę i pasażerów. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu calowy telefon mieści się na tę ładowarkę indukcyjną? 6.1 cali to spokojnie zapewne, a 6.7? Ciekawi mnie to, bo w salonie jeszcze okazji nie miałem być, a myślę o większym ekranie telefonu, a lipa by była nie wykorzystać tej przestrzeni. Mógłbyś zmierzyć ewentualnie długość i szerokość tej półeczki? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kajmoto napisał:

Mój to manual a automat ma przełącznik.

Podziel się proszę informacjami, jak działa Propilot w wersji manualnej? Jak to wygląda w automacie to wiem (bardzo fajnie), ale - m.in. ze względu na to, że czasem tym samochodem będzie jeździć moja Żona - zamówiłem ostatecznie wersję manualną. Odbieram w ciągu tygodnia, ale dobrze byłoby wiedzieć, jak to bangla.

Interesuje mnie m.in. czy dokonuje korekt, by utrzymać się w pasie jazdy i czy na lekkim łuku również robi korekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manualna pod żonę? To pewnie taka jeżdżąca żona. Moja żona ma prawo jazdy od 20 lat (dłużej niż ja), a jeździła tyle co nic. Nie wiem jak w waszych małżeństwach, ale u mnie manual stanowi czary. Czarną magię. Moja żona ma problem ze zmianą biegów. Od kilku miechów myślę czy kupić  żonie micrę (czy clio) w automacie na miasto czy sprzedać pulsara i kupić nowego qq acente w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jezdzilem na jezdzie testowej nowym QQ manualem i automatem... automat wymiata i to bez porownania i takiego tez zamowilem w wersji TEKNA +.  Zawsze sceptycznie i z obawami podchodzilem do automatow ale jestem pod wrazeniem XTRONIC .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty są spoko ale zwykle trzeba nimi dłużej pojeździć aby je docenić. Ludzie zwykle wsiadają do jakiejś testówki z automatem po latach spędzonych z manualem i wydaje im się, że jest źle, że coś ich ogranicza, próbują jechać jak manualem... Trzeba pojeździć z 2 tygodnie aby zrozumieć automat, nauczyć się go prawidłowo używać i  zacząć odczuwać ulgę :) Choć niektórzy od razu łapią bakcyla :) 

Osobiście wolę DSG/DCT od CVT, ale oba biją na głowę przestarzały manual, którego i tak większość ludzi nie potrafi odpowiednio używać i słucha się w ciemno głupiego eko-komputera, który skraca żywotność silnika i skrzyni... wszystko w trosce o ekologię. 

Jedyne co to automaty wymagają w miarę mocnego silnika (zwłaszcza CVT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2021 o 08:25, fruko napisał:

Witam. Jezdzilem na jezdzie testowej nowym QQ manualem i automatem... automat wymiata i to bez porownania i takiego tez zamowilem w wersji TEKNA +.  Zawsze sceptycznie i z obawami podchodzilem do automatow ale jestem pod wrazeniem XTRONIC .

A jak wrażenia z jazdy manualem ? Czy faktycznie jest tak jak w niektórych recenzjach sugerują, że turbo załącza się mocno powyżej 2000 obrotów i są gorsze odczucia niż w poprzedniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wiele automatem ale jakoś jednak wolę manuala. Doceniam automat przede wszystkim za to, że nie zdarzyło mi się nigdy "zgasić" silnika na jakimś skrzyżowaniu, jest wygodniejszy ale mimo to na razie bardziej do mnie przemawia ręczna zmiana biegów. Jak w jednym forum przeczytałem jest trochę bardziej przewidywalna od automatu. Może za kilka lat zmienię swoje gusta i kolejny samochód będzie właśnie z taką skrzynią biegów, ale na razie nawet moja żona nie potrafiła mnie do niej przekonać. Mój gust, z nim się dobrze czuję.

Jeśli chodzi o porównanie ich w QQ to potwierdzam, że w automacie samochód jest żwawszy i jest dobrym wyborem.

Co do Propilot-a to wspomniałem o tym wcześniej. Tempomat adaptacyjny działa bez zarzutu i utrzymuje odległość od poprzedzającego samochodu (oczywiście jeżeli nie zmienimy biegu wcześniej to po wyhamowaniu może nie "pociągnąć"), asystent utrzymania w pasie ruchu powoduje, że QQ jedzie środkiem pasa (bez problemu można na chwilę zdjąć ręce z kierownicy) i sam pokonuje zakręty, czyli jest tak jak być powinno. Nie sprawdzałem, czy system zatrzyma samochód, ale w instrukcji jest opisane, że działa od ok. 30km/h (czyli chyba nie ...).

Wrażenia z jazdy. Według mnie turbo działa też na niższych prędkościach obrotowych (coś słychać) ale właściwie można mówić o znacznie większej dynamice od ok. 2000 obrotów. Przy spokojnej jeździe i pustej drodze można jechać przy 1500 ale chcąc znacznie przyspieszyć trzeba zwiększyć obroty (wrzucić niższy bieg) Z mojego, krótkiego, doświadczenia po mieście jeżdżę 4-ką (ok. 1800 obrotów i 50km/h). Jest wystarczająco, no chyba że trzeba zwolnić to i bieg niższy. Czy to wpływa na spalanie? Może trochę. Dziś pierwsze tankowanie po ok. 830km. Weszło pod korek ok. 45l czyli spalanie ok. 5,5l/100km. O dziwo takie też wskazanie było komputera. Trasa trochę po Szczecinie (także w godzinach szczytu), trochę ekspresówki (S3 i S10), kilkadziesiąt kilometrów autostradą A6 ale też sporo drogami pozamiejskimi (co najbardziej wpłynęło na obniżenie zużycia). System Start-Stop działa bez zarzutu, choć czasem go wyłączam (dobrze, że jest dedykowany przycisk). Fotele niezłe. Ja nie narzekam, ale żona (trochę niższa ode mnie) uważa, że nie są dobrze wyprofilowane i musi mieć niewielką "podkładkę". Powiem tak. Przesiadając się do poprzednika (Hyundai ix20) fotele były tym co mnie do niego przekonało, w QQ nie ma żadnej zmiany jakościowej na plus, a nawet wolałabym fotele z Hyundaia niż ten w QQ. Może po jakimś czasie plecy przywykną.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na jakiejś prezentacji salonu ze Szwajcarii, że Premiere Edition ma boczki foteli pseudoskórzane. Czy w Polsce jest tak samo? (w opisie tej wersji występuje tapicerka materiał)
EDIT: Już widzę, że do nas zapodali uboższą wersję tapicerki. Trochę siara.

Edytowane przez Grisza76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ryshard napisał:

A jak wrażenia z jazdy manualem ? Czy faktycznie jest tak jak w niektórych recenzjach sugerują, że turbo załącza się mocno powyżej 2000 obrotów i są gorsze odczucia niż w poprzedniku ?

wedlug mnie roznica miedzy manualem a automatem jest znaczaca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2021 o 06:27, fruko napisał:

wedlug mnie roznica miedzy manualem a automatem jest znaczaca. 

No i miałem się okazje przejechać manualem i faktycznie ruszam i zmieniam z 1 na 2, obroty spadają do 1500 i w tym momencie jest przestój, przez chwile jakby nic się nie działo(2-4 sekundy), dopiero kiedy obroty wskoczą na około 1800 -1900 to zaczyna znów ciągnąć (jechałem w trybie normal). Jeśli by przeciągnąć jedynkę bardziej to pewnie można by ten kiepski moment obejść, ale faktycznie kastracja jest zauważalna. Jeśli ktoś wymaga dynamiki w każdym momencie to faktycznie tutaj Qashqai polega, może w przyszłości zrobią aktualizację i turbo będzie się załączać wcześniej. Wsparcia od silnika elektrycznego zupełnie nie zauważyłem. Ja raczej się zdecyduje bo Qashqai jest jednym z niewielu aut w jakich dobrze mi się siedzi i operuje pedałami, do tego czasy oczekiwania na nowe auta są strasznie długie, trzeba brać co mają na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Smakor napisał:

Czyli to co było w 1.2 jak za szybko wrzucisz 2 to nic się nie dzieje... Taka totalna dziura na dole...

No trochę to tak wyglądało, że moje wolnnossące 1.6 na takich obrotach bardziej wyrywa do przodu. Jutro przejdę się przejechać jeszcze raz, obczaje czy w trybie sport jest jakaś poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ryshard napisał:

 może w przyszłości zrobią aktualizację i turbo będzie się załączać wcześniej. 

Przypuszczam, że może użyłeś skrótu myślowego - ale ponieważ ostatnio spotkałem dwóch osobników, którzy byli przekonani, że wg nich turbo się (magicznie) włącza (i wyłącza***) przy określonej prędkości obrotowej - to tylko dodam, że oczywiście turbo kręci się od uruchomienia silnika do jego zgaszenia. Cały czas - a od pewnej prędkości obrotowej zwiększa się na tyle ciśnienie doładowania, że odczuwamy jego pracę.

 

***jeden z nich czasami czekał na wolnych obrotach aż mu się turbo zatrzyma do zera by spokojnie wyłaczyć silnik ;-D. Dzięki temu się odrobinkę wychłodziło - więc nieświadomie mu pomagał.

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tu potrzeba pojemności, a tej nie ma za bardzo. Owszem potem jak sa obroty i turbina to jest git ale na starcie bida.

Silnik 1.6 wolnyssak nie jest z czasów eko szantażu więc inaczej jego program pracy wygląda :)

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ryshard napisał:

No trochę to tak wyglądało, że moje wolnnossące 1.6 na takich obrotach bardziej wyrywa do przodu. Jutro przejdę się przejechać jeszcze raz, obczaje czy w trybie sport jest jakaś poprawa.

Nie wiem jak w nowych - ale w poprzednich tryb SPORT w manualu dawał tylko zmniejszenie siły wspomagania kierownicy. Dobre na trasę przy wyższych prędkościach - kierownica mnie lata, jest jakby mniej luźna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...