Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.8 bierze olej.


Svetr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry :) 

Około 3 miesiące temu wymieniałem miskę olejową w aucie (może to być bez znaczenia ale...). Od tego momentu silnik zaczął brać olej. Dolewam przynajmniej litr raz w miesiącu co 2 - 3 tys. kilometrów. Od 5 - 6 lat (od kiedy go mam) auto jeździ na 5w30 tak jak zaleca producent - serwis olejowo filtrowy co 10 tys km. Oleje średnia półka i raz robiona płukanka dwa lata temu przy przebiegu 120 tys km. Obecny przebieg to 150 tys. km. Auto jest na LPG od 45 tys. km i nigdy nie było problemu. 

Dzisiaj oddałem auto na wymianę łożysk amortyzatorów i poprosiłem mechanika (ten sam któr yzakładał instalacje gazową) by sprawdził czy cieknie - silnik suchy jak pustynia. 

Czy wiecie co może być przyczyną tego, że nagle auto zaczęło spalać tyle oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uszczelnienie nowej miski jest poprawne i jest szczelne ,to silnik zaczął konsumować olej przez wytarte pierścienie od eksploatacji na LPG.

Zobacz końcówkę tłumika  czy jest okopcona i jaki jakiego koloru wydobywa się dym z tłumika końcowego??

Jeżeli uszkodzeniu uległy pierścienie tłokowe, błękitne opary pojawią się w trakcie pracy na biegu jałowym.

Usterka uszczelniaczy zaworowych spowoduje zaś pojawienie się niebieskiej mgły przy opadających obrotach. 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwuje oczywiście dym i dam znać jak wróci auto od mechanika. Myślę, że zauważyłbym dymienie. Swoja drogą czy rzeczywiście pierścienie lub uszczelniacze mogą być powodem przy tak nagłym pojawieniu się spalania oleju i stosunkowo małym przebiegu na LPG? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwować dymienie to obserwują kierowcy za tobą stojąc na światłach lub tocząc się w korku w naszym Mieście ?

Aby to zobaczyć trzeba kogoś posadzić niech płynie gazuję i puszcza gaz a ty patrzysz na kolor dymu .

105.000km przed założeniem LPG to Pan kierowca szacowny myśli że pierścienie były ledwo liźnięte przez ząb czasu pracy w tłoku ??

45.000km na LPG przy nowym silniku to mało aby zaobserwować minusy pracy na LPG ...

W 2017r byłem o krok od założenia LPG najwyższego modelu instalacji wtedy za 5500zł w Energygaz ,

To nie sprzedawca a mechanik monter uświadomił mnie że te silniki się nie nadają do LPG zrezygnowałem właśnie na problemy z przegrzewaniem jednostki, trudność z brakiem regulacji nie regulowanych mechanicznie szklanek zaworów -wywalenie starych szklanek włożenie nowych- regulacja zaworów 1100zł !!!!

I właśnie olej duża odparowalność oleju zmiana na inny olej nie wchodziła w gre ...

5w30 ma dużą odparowalność pracy na LPG dodaj korki na mieście, zużycie uszczelniaczy zaworowych, zużycie pierścieni i montaż tej miski uszczelnienie??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wracam do tematu. Jeszcze w 2021 zrobiłem płukankę silnika. W zasadzie nawet dwie. Jedna na starym oleju druga na świeżym a potem docelowy olej Motul 5w30. Problem się rozwiązał i nie występuje od tamtego czasu. Przebieg na LPG wzrósł do 59 tys. Miska szczelna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...