Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

turbosprężarka 2,2 dci 4x4


sawus23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

poszukuje sprawdzonego, godnego polecenia warsztatu który zregeneruje moją turbinę.

Szukam warsztatu który za swoja rzetelną prace weźmie realne pieniądze i zregenerują ją na bardzo dobrych/dobrych podzespołach  

Wrocław okolice 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwie Ciebie ..

Prawda jest brutalna-regeneracja turbospreżarki ,na oryginalnych częściach i w technologii identycznej z fabryczną jest bardzo kosztowna i w praktyce u nas w Polsce nigdzie to nie jest robione.

Aby turbina miała w 100%parametry jak oryginał nowa i taka sama trwałość poza markowymi częściami wymagana jest również precyzja montażu .A tu jest potrzebny rownież odpowiedni i kosztowny park maszynowy jak i wysoko kwalifikowani fachowcy.

Z tego powodu  u nas regeneracja turbin jest robiona daleko poza wymogami producenta,i na najtańszych chińskich badziewnych podzespołach i dlatego na ogół nie kosztuje wiecej niż~~1000zł.

Dlatego zdecydowanie o wiele lepsza opcja jest zakup  sprawnej turbiny uzywanej ale takiej gdzie w niej nikt jeszcze nie grzebał..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje coś takiego jak Garrett Original Reman, czyli regeneracja turbin marki Garrett na ich oryginalnych częściach. W Polsce tylko jedna firma ma na to certyfikat i niestety turbosprężarka z T30 nie jest objęta tym programem. Sprawdzałem to dwa miesiące temu (27.07.2021), bo także padło mi turbo przy przebiegu 160 000 i musiałem podjąć decyzję co dalej. Zrobiłem regenerację poza tym programem, czyli pewnie na jakichś chińskich częściach, ale przejechałem dopiero jakieś 2 000 km więc nie chcę się wypowiadać na temat, czy było warto. Turbo na razie działa, ale i tak pierwsze 1000 km starałem się za bardzo go nie angażować. Tzn. zwracałem uwagę aby nie przekraczać 3000 obrotów. Samochód jeździ troczę inaczej, ale razem z wymianą turbo była zrobiona wymiana dwumasy i sprzęgła, więc nie do końca jeszcze wyczuwam skąd pochodzą te różnice w moich odczuciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie,

dzięki za informacje. to że temat nie jest łatwy to wiem, stąd pytanie tutaj na forum :D

@gkowal mój sędziwie dobił do 300k i tez wymieniłem mu ostatnio sprzęgło i dwumasę i poprawę w jezdzie bylo czuć odrazu.

co do kupna turbiny używanej w dobry stanie - jakieś pomysły gdzie szukać /kupić ? 

W internetach są albo nowe albo regenerowane...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj...

Jest ich od wyboru do koloru.

Np. na popularnym portalu ceny uzywanych turbin do 2,2 dci zaczynaja sie juz od kilkudziesieciu złotych..

Szukajac turbiny pamietaj ,ze ona byla rowniez  montowana w wielu innych modelach aut..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak przypadkiem wpadłem na ten filmik:

Bardzo dobrze jest tu wyjaśnione jak to jest z tymi "regeneracjami" turbin w Polsce...

Trafnie w filmiku  autor określił kierowców jeżdżących na turbinach po "polskiej regeneracji"na chińskich podzespołach ,którzy nie widza różnicy i są ogólnie zadowoleni:

"Są to kierowcy dla ,których auto jest sprawne kiedy ma 4 koła ,jedzie i świeci przynajmniej jedna lampa"

 

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nic nowego. Praktycznie większość różnych innych elementów, które są regenerowane i wymagają jakiejś wiedzy Know-How jest gorszej jakości niż oryginały.

Tak jak wspominałem program Garrett Original Reman nie obejmuje turbo do T30. Nasza turbina wbrew pozorom nie jest tak popularna jak do innych silników, więc zostaje zakup nowej, używanej lub jej regeneracja. Za cenę nowej można zrobić przynajmniej dwie regeneracje. Można także pójść w  kierunku używanej ale to moim zdaniem takie same ryzyko jak regeneracja.

Osobiście patrząc z perspektywy czasu gdyby była łatwiejsza wymiana turbo w T30 (bez potrzeby zrzucania płynu chłodniczego, wyjmowania chłodnicy, itp) to pewnie także bym spróbował używanej turbiny. Niestety te dodatkowe prace montażowe które przekładają się na koszt mechanika zniechęciły mnie do pójścia tą drogą.

Na razie jeżdżę na regenerowanej i nie mogę złego słowa o niej powiedzieć, co nie oznacza że z czasem zdania nie zmienię :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałeś obie części filmu z linku jaki wkleilem?

Polecam ,bo gość bardzo przejrzyście tłumaczy jak to jest z tymi "regeneracjami" Made in Poland i porównywał własnie takie turbiny z turbina po regeneracji z programu Garrett Original Reman-z ta czerwona tabliczką.

Osobiscie od dawna uważam ,ze zakup turbiny uzywanej to zdecydowanie najlepsza opcja przy samochodzie takim jak T30,biorac uwage zależnośc wartości ogolnej auta do cen turbiny nowej czy uzywanej.Regenerowanej (poza Garrett Original Reman-ale do T30 nie ma) w ogóle nie biore pod uwagę .

P.S.

A co do regeneracji jako takiej to nie zgadzam sie z Tobą.Akurat w wielu przypadkach  jest tak ,ze element po regeneracji jest taki sam jak oryginał a w wielu przypadkach nawet znacznie lepszy.Przykłady mozna mnozyc:np biorac pod uwage T30 -czesty problemy z rozszczelnieniem intercoolera,wymieniane rdzenie praktycznie sa juz nie zniszczalne.To samo wachacze,tuleje poddane regeneracji -wytrzymuja duza wiecej niz oryginały.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak obejrzałem obie części i jak dla mnie prezenter doszedł do oczywistych wniosków, których się spodziewałem. Dla mnie to nie było nic odkrywczego.

Co do regeneracji prostych elementów (a takie wymieniłeś) to całkowicie się z tobą zgadzam.

Wyraźnie napisałem o regeneracjach, które wymagają większej wiedzy technicznej, lepszego oprzyrządowania, lepszych maszyn, lepszych części zamiennych i to już jest problemem. Tam gdzie producent nie dostarcza oryginalnych części zamiennych (do turbin, wtryskiwaczy czy pomp wtryskowych) to taka regeneracja jest raczej gorszej wartości niż robiona przez producenta (o ile taki program istnieje).
Regeneracja kosztowała mnie 1000zł + wymiana 500zł. Drugie założenie to było takie aby wytrzymała dłużej niż na 50 000 km, co w moim przypadku daje 5 lat jeżdżenia bo mam przebiegi średnio 10 000km/rok. Nowa turbina to jakieś 4000zł, a więc portfel zagłosował za regeneracją. W tym przypadku używki w ogóle nie brałem pod uwagę. 

Ja wybrałem drogę taką jaką wybrałem i to czas pokaże czy byłem z niej zadowolony. Mam nadzieję że nie będę musiał za miesiąc się tu kajać, że mi turbina padła i bić tobie pokłony, że miałeś rację :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście życze Tobie abyś zapomniał o problemach z turbina-ale sam stwierdziles ,ze X-trail jeździ inaczej.Sprzegło czy dwumasa nie ma nic z tym wspolnego na pewno.

Jestem pewny ,ze to własnie inna praca turbiny po regeneracji-poniekad z czego to wynika to własnie w filmiku zostało wyjaśnione.

Ja na szczęście(odpukać!!) jeżdząc juz ponad 20 lat dieslami doładowanymi ani razu nie miałem problemów z turbinami.

Ale jakby i mnie to w końcu dopadło to z cala pewnościa włozyłbym turbine uzywana -ale oryginalną w której żaden "spec"jeszcze nie grzebał.

P.S.

Twój portfel w przypadku zakupu uzywki tez mniej to by odczuł.Bez problemu sprawne turbo do tego auta kupilbys w cenie 300-do 500 zł max.Auto z pewnoscia by jeździło tez lepiej-czyli normalnie..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 1.10.2021 o 09:59, gkowal napisał:

Istnieje coś takiego jak Garrett Original Reman, czyli regeneracja turbin marki Garrett na ich oryginalnych częściach. W Polsce tylko jedna firma ma na to certyfikat i niestety turbosprężarka z T30 nie jest objęta tym programem. Sprawdzałem to dwa miesiące temu (27.07.2021), bo także padło mi turbo przy przebiegu 160 000 i musiałem podjąć decyzję co dalej. Zrobiłem regenerację poza tym programem, czyli pewnie na jakichś chińskich częściach, ale przejechałem dopiero jakieś 2 000 km więc nie chcę się wypowiadać na temat, czy było warto. Turbo na razie działa, ale i tak pierwsze 1000 km starałem się za bardzo go nie angażować. Tzn. zwracałem uwagę aby nie przekraczać 3000 obrotów. Samochód jeździ troczę inaczej, ale razem z wymianą turbo była zrobiona wymiana dwumasy i sprzęgła, więc nie do końca jeszcze wyczuwam skąd pochodzą te różnice w moich odczuciach.

Witam, mam nissana primera p12 2.2 DCI, czyli ten sam silnik co w waszych nissanach, z tego co wiem to garrett z firmą z okolic poznania( oczywiscie firma znaleziona przez oficjalna stronę internetową) robi turbo do tych silników.  Koszt turbinki zakupionej jako warsztat to koszt jeśli dobrze pamiętam około 2300 PLN.  Jeśli chcecie to poszukam namiarów i wstawię tutaj dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...