Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje silnika 1.2 , brudna świeca na jednym cylindrze .Poszukiwania przyczyny awarii.


gradu

Recommended Posts

Cześć,

Mój QQ 1.2 przejechał już ponad 140k km. Nigdy nie miałem z nim problemów, żadnych błędów, aż w końcu - cyk - podczas jazdy (110-80km/h) nagle silnik zaczął się wpadać w mocne  wibracje...

Na chwilę obecną:

- wibracje  odczuwalne  są podczas podczas postoju i jednocześnie pracy silnika w granicach - 800-1300 obr/min i w trakcie jazdy przy mocnym  przyciśnięciu gazu

- nie dochodzą żadne niepokojące hałasy, szurania, dzwonienia itp.

- auto nie ma żadnego zauważalnego spadku mocy, a przy  obrotach >2000 zachowuje się normalnie

- strzałka obrotomierza na biegu jałowym delikatnia faluje (milimetr w tą, milimetr w tą), chociaż zdarza jej się utrzymać w bezruchu

- od tego momentu już kilka razy zdarzyło się, że auto odpala (na ciepło) dopiero po ok. 4 sekundach. Do tej pory odpalał od dotknięcia.

- komputer nie wyrzuca żadnych błędów

- olej wymieniany 5k km temu, od dłuższego czasu bierze ok. 1l na 3-4 tysiące km

- warsztat i ASO osłuchowo i  dotykowo wykluczyli problem ze sprzęgłem, dwumasą, i łańcuchem, poduszkami silnika

Dzisiaj sprawdziliśmy świece. 1,2,4 cylindra (od lewej patrząc na komorę) wyglądają ok:

1.thumb.jpg.948af1375a4a9700fa00878c0edb86bf.jpg

kiepsko wygląda świeca na 3 cylindrze

2.thumb.jpg.b19399f861c188d83fa7766dcf72aed5.jpg

 

 

1. Rozumiem, że brudna świeca może mieć wpływ na rozruch ale czy byłaby odpowedzialna za takie wibracje?

2. Jeżeli wypadał by zapłon to to byłoby to tylko w dolnym zakresie obrotów i niewidoczne byłoby przy obrotach >2tys.

3. Czy niemiałoby to wpływu na moc silnika?

4. Czy taki nagar może powstaje częściej przy spalaniu oleju czy wskutej długiej eksploatacji wadliwie działającej świecy?

5. A może przyczyną jest jakiś nieszczelność na 3 cylindrze i dostawanie się oleju?

Czy ktoś miał podobną historię, którą się ze mną podzieli? Będe zobowiązany za podzielenie się ...

 

 

 

 

Edited by gradu
Link to post
Share on other sites

A kiedy ostatnio zmieniałeś świece, spróbuj wymienić tylko tę jedną i zobacz co się będzie działo.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

może go " zalewa", silnik pracuje na 3 cylindry ( zakładając że masz 4 - bo teraz już nie wiadomo kto co ma pod maską ).

Ale to już szukajka  po kolei. Może wtrysk. ( znów nie wiem jak przy bezpośrednim ).

Jak go przegazujesz - wchodzi na obrorty - wszystko sie wyrównuje bo ma duże zapotrzebowanie na paliwo.

W starym czasie - na gaźnikach - powiedzialbym że cewka siadła :P

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Guzior napisał:

A kiedy ostatnio zmieniałeś świece, spróbuj wymienić tylko tę jedną i zobacz co się będzie działo.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

Właśnie działam w tym kierunku. Dzięki 🙂

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Brzyk napisał:

może go " zalewa", silnik pracuje na 3 cylindry ( zakładając że masz 4 - bo teraz już nie wiadomo kto co ma pod maską ).

Ale to już szukajka  po kolei. Może wtrysk. ( znów nie wiem jak przy bezpośrednim ).

Jak go przegazujesz - wchodzi na obrorty - wszystko sie wyrównuje bo ma duże zapotrzebowanie na paliwo.

W starym czasie - na gaźnikach - powiedzialbym że cewka siadła :P

też tak ze znajomym mechanikiem pomyśleliśmy o zalewaniu. Teraz wymiana świecy. Zaraz sprawdzę oporności na cewkach (3 piny na cewke). Chyba to jedyny sposób na sprawdzenie poprawności działania cewki bez wymiany jej na inną (nową), zakładając że diagnostyka nie wskazuje żadnych błędów. Później powalczę  chyba z wtryskami.. Dzięki

Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze aku, ja miałem w Pulsarze podobne objawy jak mi padała bateria. Brzmi absurdalnie, ale po wymianie (wtedy jeszcze na gwarancji) później już nigdy nie miałem problemu z dziwną pracą silnika

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Rex-er napisał:

Sprawdź jeszcze aku, ja miałem w Pulsarze podobne objawy jak mi padała bateria. Brzmi absurdalnie, ale po wymianie (wtedy jeszcze na gwarancji) później już nigdy nie miałem problemu z dziwną pracą silnika

sprawdzę chociaż jest w całkiem niezłej kondycji tak jak alternator (jeśli chodzi o napięcia). Chyba ze 3 lata temu też go wymieniałem w ramach gwarancji. Od tego czasu za każdym razem po włączeniu silnika wyłączam system start-stop bo chyba to najbardziej rozwala baterię. Teraz sobie skojarzyłem,  że obecnie mam lekkie przygasania, przymrużania świateł (mijania i kabinowych) ale to chyba objawy wtórne.  

A propos absurdalnych historii ostatnio słyszałem od zaufanej osoby że wyeliminował wibracje silnika nabijając klime. Być może zbieg okoliczności ale zadziałało.

... dzięki.

Edited by gradu
Link to post
Share on other sites

to pewnie przez przypadek :)

Pamiętam w starym łoplu vectrze - może nie tak zkomputeryzowanym - ale już XXI wiek - cewki także nie dały żadnego błedu.

Ale wtedy silnik przerywał a nie trząsł się, ale także na wyższych obrotach jechał.

Link to post
Share on other sites

Przypadek nie przypadek, historia tak absurdalna, że aż opiszę.

Jechałem z Trójmiasta zimą w Beskid Żywiecki - trasa, czyli cały czas ładowanie aku. W Bielsku Białej postój. Tam odpalam: silnik dymi, auto weszło w tryb awaryjny (to jedyna różnica między Twoim przypadkiem Gradu), buda telepie. Po godzinie łażenia po mieście objaw ten sam. Decyzja: podjadę do ASO. Sobota, "nic nie zrobimy, proszę zostawić auto, damy zastępczy". Odpalam, żeby go przestawić na parking: wszystko ok. Śmiałem się, że przyzwyczajony do nadmorskiego powietrza zadusił się smogiem :D

Później miesiąc bez problemów i po miesiącu któregoś wieczora samochód nie odpalił pod sklepem. Rano przyszedłem, odpaliłem (już bez problemu! :D), od razu pojechałem do ASO. Diagnoza: aku do wymiany gwarancyjnej.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...