Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai J12 158KM MHEV Xtronic opinie


tautara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś z użytkowników mógłby coś powiedzieć na temat nowego Qashqaia ze skrzynią Xtronic, opinie, problemy, itp.

Chcę kupić nowego Nissana Qashqai z automatyczną skrzynią biegów w wersji Acenta i chciałbym poznać wasze opinie na temat tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he szybko jak na takie opinie, na razie to nie za wiele ich jeździ zwłaszcza w tej najbogatszej wersji [silnikowej] :)

Powiem tak: jakbym brał QQ pod uwagę przy zakupie to jest to jedyna wersja silnikowa godna uwagi 158 + automat. Ale na pewno nie Acenta. Min N-con. 

Nie jeździłem poprzednim XTroniciem w QQ, miałem okazje pojeździć nim w X z dizlem - tragedyja - zachowanie jak typowe CVT.

A ten teraz całkiem normalnie się zachowuje. Po przesiądnięciu się z mojego X z 1.3 160 KM z DCT miałem pozytywne wrażenia. Skrzynia nie wyje, fajnie udaje, że zmienia biegi, nie ma nadmiernych obrotów. Po włączeniu trybu sport nawet troszkę "poszarpuje" autem (w sensie pozytywnych doznań z wciskania gazu). Ale to co mam w X oferuje lepsze wrażenia z jazdy.  I jedna rzecz mnie zdziwiła po jeździe kilka km tym QQ, jak wyjechałem z przeglądu Xem myślałem, że sobie zeby rozbiję na kierownicy po naciśnięciu hamulca i tak było z 2-3 kolejne hamowania zanim się przestawiłem. Wygląda jakby QQ miał zwalniacze zamiast hamulców. Dziwne. 

BTW. W salonie stał 2 letni X z 2.0 DCI za 130 tys!!!! Co to za cena??? Tak się zastanawiam, że chyba mojego 2 letniego X sprzedałbym teraz drożej niż kupiłem, taka sytuacja na rynku... 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co mogę tylko podpowiedzieć swoje odczucia z jazdy próbnej. Co prawda całodobowej, kilkaset kilometrów czyli już nieźle ale jednak tylko jazdy próbnej. Automat to CVT ale w ogóle tego nie czuć. Ma spore lagi, dynamika niezła ale zanim auto postanowi jechać to trochę mija. Mi to nie przeszkadzało, jeździło mi się przyjemnie. Tocząc się od wioski do wioski można zejść nawet poniżej 5 litrów. Ale trzeba się postarać. Tak w trasie 5,5-6 raczej bez problemu. Mi z 400km wyszło jak pamiętam 6,2l/100. Jazda raczej spokojna, miasta mało ale też i próby spalania na 120, 140, próby przyspieszenia, próby wyciszenia 100/140 także średnia powiedzmy miarodajna. Wyciszenie bardzo przyzwoite, materiały tak samo. Nie widziałem jakiejś specjalnej różnicy między tak pompującą się na premium Mazdą. Acenta niby biedna ale nawet w podstawie potrafi z zewnątrz fajnie wyglądać. Wyposażenia nie pamiętam ale dopłata poziom wyżej niewielka a systemów dużo więcej. Jak ktoś chce jeździć parę lat to raz, że fajnie te systemy przez te parę lat mieć a dwa łatwiej i drożej później odsprzeda się auto. Także wg mnie warto dopłacić do wyższej wersji.

Co do prowadzenia to było poprawne. To crossover z naprawdę sporym prześwitem więc sportu w nim niewiele. Wygodnie się wsiada raz z racji prześwitu a dwa z racji wysokości samochodu. Nie trzeba tak kulić głowy jak w przypadku CH-R czy w zasadzie całej konkurencji. Miejsca jak na gabaryty bardzo dużo. Pani w salonie mówiła, że lakier gruby, ocynk jest, także powinien zardzewieć później niż Mazda. Nie wiem czy o takie informacje Ci chodziło ale może komuś innemu się przydadzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poczekał na e-power , tam będzie 1,5l benzyna i fajnie to bedzie śmigać. W azji są z 1.2 L ( nie Renault ) i śmiga w busach małych nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oby się coś pojawiło bo jak wejdzie pod koniec 2022 nowy X z takim maleństwem pod maską to będzie słabizna + zwyżka ceny to nie ma co szukać przy takiej RAV4 220 kucy+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną przejechałem prawie 4 tys km. Generalnie jestem zadowolony.

Na początek silnik, nie podoba mi się jego dźwięk, jeśli jest już słyszalny. Auto jest dobrze wyciszone i silnik słychać tylko przy gwałtownych przyspieszeniach i na wysokich obrotach. Dźwięk niestety jest taki trochę "kosiarkowaty". Poprzednik z 1.6 wydawał milszy dla ucha odgłos.

W temacie skrzyni jest jeden mocny minus, o którym na forum już wspominano. Chodzi o pojawiające się szarpnięcie. Jest ono związane z działaniem systemu start stop. Wersja z tą skrzynią biegów posiada tzw tryb żeglowania. Oznacza to że gdy autem zwalniamy (naciskamy na hamulec) i prędkość spadnie poniżej 18 km/h silnik się wyłącza i auto "dojeżdża" do zatrzymania z wyłączonym silnikiem. Jeśli auto porusza się w trybie żeglowania a kierowca zwolni lub zmniejszy siłę nacisku na pedał hamulca, samochód uznaje że należy włączyć silnik i czasami właśnie w takim momencie gdy auto toczy się wolno i uruchamia się silnik pojawia się wyczuwalne szarpnięcie. Można takiego efektu uniknąć poprzez wyłączenie systemu start stop, lub umiejętne posługiwanie się hamulcem.
Przy normalnej jeździe skrzynia działa płynnie, w aucie jest cicho, wycia silnika brak.
W przypadku gdy jazda jest bardziej dynamiczna pojawiają się wyczuwalne wirtualne zmiany biegów. Ja nie zaobserwowałem jakichś drastycznych opóźnień w przyspieszaniu, może dla tego że mam świadomość że pod maską jest silnik 1.3. Bardzo przyjemnie auto zachowuje się w trybie sport. Zmiana trybu dla silnika automatycznie włącza sportowy tryb także dla skrzyni.


Moim zdaniem warto wybrać wersję z adaptacyjnymi światłami drogowymi. Dla mnie z wyposażenia to jest najbardziej doceniany element. Modułowe doświetlanie drogi to duży +  Fajny, bo duży, kolorowy i wyświetlany bezpośrednio na szybę jest head up display, ale nie jest to rzecz niezbędna.


W poprzednim samochodzie z automatu wyłączałem system start stop. Żył on swoim życiem i był trudny do przewidzenia. W obecnym QQ SS wyłączałem na tzw docieraniu. Aktualnie zostawiam go włączonego. Działa bardziej intuicyjnie i przewidywalnie niż w poprzednim aucie. Na zegarach pojawia się informacja z jakiego powodu system SS nie został włączony lub info że możesz go włączyć przez mocniejsze naciśnięcie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Za dużo tych ostrzegaczy.. zaczyn abrakować kierowców... może starej daty jestem , ale mój syn i córka mają tak samo :) ... trzeba co jakis czas zobaczyc co słychać w piecu i okolicy.. olej sprawdzic i inne płyny. Znając życie kontrolka od płynu włączy się wtedy kiedy będzie potrzebny... a jak się dolewa to zawsze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 16.06.2022 o 15:19, OsobaNN napisał:

Za dużo tych ostrzegaczy.. zaczyn abrakować kierowców... może starej daty jestem , ale mój syn i córka mają tak samo :) ... trzeba co jakis czas zobaczyc co słychać w piecu i okolicy.. olej sprawdzic i inne płyny. Znając życie kontrolka od płynu włączy się wtedy kiedy będzie potrzebny... a jak się dolewa to zawsze jest.

Dobrze prawisz ;) Ja mam i mnie wk... bo jak już się zapali to zasłania cały ekran komputera i nic więcej nie widać... kasujesz, bujnie resztką płynu poniżej czujnika... i znowu kasujesz... :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

N-Connecta Xtronic 4x2

MY 2022.5 lub może nawet 2023 - ciężko mi powiedzieć, bo u Nissana 10 znak w VINie to jest zawsze „U”. W każdym razie ten z nowym logo Nissana, ekranem infotainment 12” i ciemnoszarą nakładką na tylnym zderzaku.    

Oprócz pakietu zimowego wyposażenie wg standardowej specyfikacji.

opony Bridgestone Turanza T005, 18”

 

Zalety:

++ stosunkowo mocny 4-cyl. silnik o dobrej kulturze pracy

++ dobrze działająca i zaprogramowana skrzynia CVT

++ przyjemność jazdy porównywalna z mocniejszymi silnikami wolnossącymi

++ żwawy napęd, uczucie lekkości prowadzenia i przyspieszania, potęgowane jeszcze przez świetnie wygłuszenie komory silnika

+ wygodny fotel kierowcy

+ świetnie działający „Auto Hold”

+ przyzwoite wyciszenie kabiny i ładna barwa brzmienia audio

+ zawieszenie wystarczająco komfortowe, ale nie bojące się szybkiej jazdy i zakrętów

+ dobre i pewne prowadzenie nawet przy wysokich prędkościach

+ dobrze dobrany rozmiar felg do opon

+ przyjemne materiały wnętrza

Wady:

  • nie najlepsze wrażenie akustyczne: przy niskich prędkościach dominuje odgłos toczenia, przy wysokich szumy powietrza; brak akustycznych szyb bocznych i dodatkowych uszczelek pomiędzy drzwiami/błotnikami
  • tempomat działa tylko w trybie aktywnym, nawet przy najniższej ustawionej czułości bardzo wcześnie hamuje - płynna jazda niemożliwa, bo ciagle jest się zwalnianym🤪
  • system ostrzegania przed kolizją aktywuje się na łuku drogi, przed zaparkowanymi na drodze samochodami i przed wyprzedzeniem jednośladów; wyłączyć się tego nie da🤨
  • brak możliwości ustawienia czułości włączania świateł mijania - włączają się bardzo wcześnie ściemniając automatycznie wyświetlacze; brak pozycji „zero” włącznika świateł
  • niezbyt wygodna obsługa tempomatu - dźwigienka RES/SET
  • odrobinę za blisko siebie umieszczone są pedały hamulca i gazu
  • przy fotelu kierowcy ustawionym w najniższych położeniach daszek przeciwsłoneczny jest za krótki dla osoby o wzroście 181 cm przy nisko świecącym słońcu
  • środkowa wersja wyposażenia, ale reflektorów przeciwmgielnych i tym samym doświetlania zakrętów brak; nawet Dacia Duster miała/ma to w środkowej wersji wyposażenia w standardzie
  • wnętrze w ciemnych kolorach + „piano black” - elegancja pasująca do SUVa jak garnitur do prac w polu😉

 

Mam dobre porównanie do dwóch innych SUVów - wcześniej 180+ KM turbobenzyna 6AT 4x4, teraz 180+ KM benzyna n/a 9AT AWD. Nie spodziewałem się, ze 1.3 turbo (dzięki dobrze działającej CVT) może tak fajnie jeździć. Jestem miło zaskoczony. Również odpowiednio niższe spalanie bardzo cieszy.

Qashqai nie ma dużych wad, jedzie się nim przyjemnie. Niepotrzebnie małe głupie oszczędności psują ogólną dobrą ocenę i przyjmność użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dassan napisał:
  • środkowa wersja wyposażenia, ale reflektorów przeciwmgielnych i tym samym doświetlania zakrętów brak; nawet Dacia Duster miała/ma to w środkowej wersji wyposażenia w standardzie

W Nissanach one do niczego nie służą, nawet jak są - auto lepiej wygląda to wszystko. Świecą beznadziejnie nawet we mgle, nic nie oświetlają. Doświetlanie zakrętów jest tylko w lepszych reflektorach głównych, ale działa także beznadziejnie...  Taka KIA czy VAG ma to lepiej opracowane - dodatkowe światło w reflektorze albo dodatkowy halogen - dwudzielny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Smakor said:

W Nissanach one do niczego nie służą, nawet jak są - auto lepiej wygląda to wszystko. Świecą beznadziejnie nawet we mgle, nic nie oświetlają.

Czyli jedną wadę Nissan zastąpił drugą😉

Nie wiem, jak to świeci, bo nie mam, ale na mgłę chyba najlepsze jest halogenowe światło o żółtej barwie zamiast dzisiejszych LEDów. 

W J12 ledowe mijania ładnie oświetlają również pobocze, ale zobaczymy, jak to będzie wyglądać przy silnych opadach, że o zamgleniach nie wspomnę. Jesień dopiero się zaczęła. 

4 hours ago, Smakor said:

Doświetlanie zakrętów jest tylko w lepszych reflektorach głównych, ale działa także beznadziejnie...  Taka KIA czy VAG ma to lepiej opracowane - dodatkowe światło w reflektorze albo dodatkowy halogen - dwudzielny).

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - mi nie chodzi o skrętne światła mijania tylko o doświetlanie zakrętów przy skręcie z małą prędkością. To jest realizowane poprzez reflektory przeciwmgielne poniżej jakiejś tam prędkości i zaczyna działać już po włączeniu kierunkowskazu albo przy lekkim skręcie kół. Oczywiście można dyskutować, na ile jest to kwestia bezpieczeństwa, a na ile po prostu komfort, ale jest to na pewno bardzo przyjemne rozwiązanie, szczególnie wjeżdżając w nieznane miejscach po zmroku. W innym wozidle mam przeciwmgielne na H8 i doświetla to niesamowicie. Ja to wiem, nawet Dacia to wie, tylko ludzie Nissana nie jeżdżą w ciemnościach😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dassan napisał:

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - mi nie chodzi o skrętne światła mijania tylko o doświetlanie zakrętów przy skręcie z małą prędkością. To jest realizowane poprzez reflektory przeciwmgielne poniżej jakiejś tam prędkości i zaczyna działać już po włączeniu kierunkowskazu albo przy lekkim skręcie kół. Oczywiście można dyskutować, na ile jest to kwestia bezpieczeństwa, a na ile po prostu komfort, ale jest to na pewno bardzo przyjemne rozwiązanie, szczególnie wjeżdżając w nieznane miejscach po zmroku. W innym wozidle mam przeciwmgielne na H8 i doświetla to niesamowicie. Ja to wiem, nawet Dacia to wie, tylko ludzie Nissana nie jeżdżą w ciemnościach😉

To wszystko to jest doświetlanie... ale Nissan nie stosuje do tego halogenów. A szkoda. w Skodzie czy VW się to świetnie sprawdza, ale to nie są zwykle halogeny tylko osobno maja światło przeciwmgłowe a osobno do doświetlania (z tego co widać patrząc na te halo jako one wyglądają). W Kia jest to po prostu dodatkowa żarówka pod katem 45 stopni w reflektorze głównym i działa to mega fajnie.

Dla Nissana wyzwaniem jest podświetlenie przycisków do szyb, albo zrobienie domykania szyb także... tego :)

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dassan napisał:

W każdym razie ten z nowym logo Nissana, ekranem infotainment 12” i ciemnoszarą nakładką na tylnym zderzaku.    

To, że nowy ekran ma być w e-powerze to słyszałem ale mają go teraz wsadzać wszędzie? Rok po wprowadzeniu modelu? Czyli mam nowy samochód i z miejsca stary infotainment? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, OPM napisał:

To, że nowy ekran ma być w e-powerze to słyszałem ale mają go teraz wsadzać wszędzie? Rok po wprowadzeniu modelu? Czyli mam nowy samochód i z miejsca stary infotainment? 

Radio android w J11b i Xie też pojawiło się bez ostrzeżenia... Nawet chyba zamawiając auto w okresie przejściowym nie było wiadomo z jakim przyjedzie. Nissan w końcu chyba odkrył, że w autach dzisiaj nie chodzi o mechanikę i inne pierdoły tylko duży ekran i kolorowe podświetlenie zmieniane ze srajfona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, Smakor said:

W Kia jest to po prostu dodatkowa żarówka pod katem 45 stopni w reflektorze głównym i działa to mega fajnie.

Kia Sportage, model 2023, 4 wersje wyposażenia. W drugiej są już przeciwmgielne LED w standardzie, a w trzeciej adaptacyjne mijania.

Na moją logikę, najrozsądniej, i chyba najtaniej, jest zamontować przeciwmgielne, które w trudnych warunkach pogodowych i tak się przydadzą, a doświetlanie zrobić programowo. Jeżeli jest spełniony warunek A i B lub C, to działa funkcja D. Proste. Na tej samej zasadzie działa opuszczanie zewnętrznych lusterek przy cofaniu, ale niestety też nie u wszystkich producentów.

10 hours ago, OPM said:

To, że nowy ekran ma być w e-powerze to słyszałem ale mają go teraz wsadzać wszędzie? Rok po wprowadzeniu modelu? Czyli mam nowy samochód i z miejsca stary infotainment? 

Nowy miałeś, wyjeżdżając z salonu😉 

Niekoniecznie stary infotainment. Nie ma żadnych informacji o zmianach w Qq ze strony Nissana, być może ekran wyświetlacza jest po prostu większy. Broszury Qqa, w tym e-Power, nadal nie uwzględniają żadnych zmian. Tylko fotki na stronach Nissana pokazują te zmiany.

Dla nowego X-Traila nie ma żadnej broszury, jest tylko cennik. Także trochę tak po partyzancku działa Nissan EU.

Nie wiem. jak to jest u Nissana, ale w PSA i FCA zdarzało się, że najlepiej wyciszone i wyposażone były pierwsze lata modelowe. Potem systematycznie skreślano pewne rzeczy, więc ja mam taki uraz, że jak widzę "nowy rok modelowy", to już się boję😉

10 hours ago, Smakor said:

w autach dzisiaj nie chodzi o mechanikę i inne pierdoły tylko duży ekran i kolorowe podświetlenie zmieniane ze srajfona...

Chodzi o CO2, wielkie wyświetlacze, appki, gigantyczne felgi z gumowymi naleśnikami na nich i dużo błyszczącej czerni😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy wraz z nowym wyświetlaczem będzie już dostępne bezprzewodowe Android Auto. Mój rocznik tego nie ma. Auto z ładowarką indukcyjna i AA po kablu to trochę słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nowy system to raczej większy wyświetlacz i nowa szata graficzna. Nowy system montowy jest od maja - auta z nim są już dostępne  w salonach PL.

Brytyjski wątek o nowym systemie multimedialnym

 

Cytat
  • nie najlepsze wrażenie akustyczne: przy niskich prędkościach dominuje odgłos toczenia, przy wysokich szumy powietrza; brak akustycznych szyb bocznych i dodatkowych uszczelek pomiędzy drzwiami/błotnikami
  • tempomat działa tylko w trybie aktywnym, nawet przy najniższej ustawionej czułości bardzo wcześnie hamuje - płynna jazda niemożliwa, bo ciągle jest się zwalnianym🤪
  • system ostrzegania przed kolizją aktywuje się na łuku drogi, przed zaparkowanymi na drodze samochodami i przed wyprzedzeniem jednośladów; wyłączyć się tego nie da🤨
  • brak możliwości ustawienia czułości włączania świateł mijania - włączają się bardzo wcześnie ściemniając automatycznie wyświetlacze; brak pozycji „zero” włącznika świateł
  • niezbyt wygodna obsługa tempomatu - dźwigienka RES/SET
  • odrobinę za blisko siebie umieszczone są pedały hamulca i gazu
  • przy fotelu kierowcy ustawionym w najniższych położeniach daszek przeciwsłoneczny jest za krótki dla osoby o wzroście 181 cm przy nisko świecącym słońcu
  • środkowa wersja wyposażenia, ale reflektorów przeciwmgielnych i tym samym doświetlania zakrętów brak; nawet Dacia Duster miała/ma to w środkowej wersji wyposażenia w standardzie
  • wnętrze w ciemnych kolorach + „piano black” - elegancja pasująca do SUVa jak garnitur do prac w polu😉

Podzielę się swoimi uwagami do niektórych wad wymienionych powyżej:

  • odgłos toczenia prawdopodobnie powodują opony Bridgestone - są dobre ale głośnie (miałem te same w Renault); mój wyjechał na oponach Michelin i szum w kabinie zaczyna być słychać dopiero przy 120km/h wzwyż. Brak odgłosów toczenia.
  • ja bym napisał, że przy najniższej czułości jest wręcz jazda zderzak w zderzak (ale to subiektywne odczucia ;) )
  • mam odczucia, że włączają się bardzo późno - wydaje mi się, że w moich poprzednich autach "światła" były bardziej czułe
  • mam tyle samo wzrostu i nie mam problemu z daszkiem - tylko ja mam pełną elektrykę foteli więc nie wiem czy mamy siedzisko na tej samej wysokości w najniższym położeniu
  • przy reflektorach Nissana doświetlanie zakrętów uważam za zbędne. Poza tym przeciwmgielne są na soczewce, głęboko osadzone i dość oddalone od krawędzi więc pewnie słabo doświetlałby zakręty.  Świetnie spisują się natomiast we mgle :)
  • akurat ja nie posiadam piano black we wnętrzu (na desce i konsoli centralnej wykończenie mat/szczotka) ale nie bardzo podobna mi się zestawienie kolorystyczne: czerń + granat 😕

Moje wady/spostrzeżenia:

  • duża ilość piachu i brudu gromadząca się pod gumowymi listwami między progiem a tylnymi drzwiami - potencjalne ognisko korozji. Na szczęście listwy te są łatwo demontowalne więc można umyć progi
  • duża ilość piachu i brudu gromadząca się pod gumowymi listwami na dachu (wypełniające rowek na relingi)
  • system rozpoznawania znaków drogowych - rozpoznaje tylko ograniczenia i to też nie zawsze prawidłowo
  • spryskiwacze szyb - jak dla mnie dramat
  • piszczące hamulce 😕
  • oświetlenie wnętrza - najwyższa wersja a w środku zwykłe żarówki (zmiana ma ledy po tygodniu)

Zalety:

  • adaptacyjne reflektory - poezja również w deszczu :) Wykrywają również samo oślepienie - nie jak w VAG-ach 
  • fotele i zakres regulacji
  • wyciszenie
  • asystent jazdy (pro pilot)
  • dość przyzwoite audio

Z ciekawostek: moja wersja ma w teorii ambientowe oświetlenie deski rozdzielczej - do dziś szukam tego podświetlenia

Edytowane przez gumimis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja 5 groszy dorzucę. 

Zalety:

- reflektory to może nie matrixy idealnie wycinające nadjeżdżające samochody ale przesiadka ze zwykłych lamp to niebo a ziemia. W końcu jazda po zmierzchu przez lasy nie podnosi ciśnienia.

- ilość miejsca nad głową. Mam 1,8m i nawet w najwyższym położeniu fotela nie szuram głową o dach (szklany). QQ jest dobre 7-10cm wyższy od cx-30, UX-a czy CH-R. Dla starszych osób albo połamańców wygoda wsiadania na wysokim poziomie.

- kamery 360 stopni. Myślałem, że to tylko bajer a przydaje się co chwilę.

- Xtronic, trzeba naprawdę pałować auto, żeby słyszeć i czuć że to bezstopniówka.

- tylne drzwi otwierane prawie pod kątem prostym. Wsiada się, wysiada, wkłada cokolwiek itp po prostu wygodnie. Na dodatek drzwi chodzą na tyle ciężko, że dziecko jeszcze nigdy w nic nie walnęło bo ledwo je otwiera.

- materiały we wnętrzu. Wszystko jest przyjemne w dotyku, aluminium jest aluminiowe, skóra jest skórzana. VW, Skoda są chyba ze trzy półki niżej. Jedynie Mazda chyba robi podobne wrażenie.

Wady:

- chyba za miękki lakier

- brak wentylacji foteli

- grzanie przedniej szyby. Pewnie w zimie kilka razy się to przyda ale te lamelki są irytujące. Idzie się przyzwyczaić bo nawet ja coraz rzadziej  zwracam na nie uwagę. W dzień jest spoko ale po zmroku jak mijamy inne auta (światła) to dalej wkurza. Niestety opcja tylko w pakiecie a ogólnie pakiet zimowy jest przydatny.

- nie wiem jak u innych ale ja jeszcze 100km bez zerwania połączenia AA czy Apple Car Play nie przejechałem. Przy AA jakiegoś dramatu nie ma bo kabelek można wyjąć na chwilę i szybko wrócić do działania ale przy iPhonie to musiałem pogłówkować już :) Tyle, że mam stary model, może to jest problem.

- mocno zabudowana szyba przednia. Kamery i czujniki trzeba gdzieś zmieścić ale można to było skromniej opracować. Na światłach czasami trzeba się zwyczajnie gimnastykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma problemu ze zrywaniem połączenia z AA. Przez ponad rok system audio wraz z telefonem i aktywnym AA chyba tylko raz się zawiesił (brak było dźwięku). Po ponownym uruchomieniu problem się nie powtórzył.  Polecam zakup dobrego kabelka, najlepiej taki z wtyczką 90 stopni i telefon "rozsądnych" wymiarów wraz z wtyczką mieszczą się na ładowarce.

Hamulce też mam w wersji piszczącej 😞

usb_c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/17/2022 at 6:54 PM, gumimis said:

odgłos toczenia prawdopodobnie powodują opony Bridgestone - są dobre ale głośnie (miałem te same w Renault); mój wyjechał na oponach Michelin i szum w kabinie zaczyna być słychać dopiero przy 120km/h wzwyż. Brak odgłosów toczenia.

To prawda, są cichsze opony w tym rozmiarze, w tym również "zimowe". Osobiście w ostatnich latach kupuję tylko opony marki Michelin lub z koncernu Michelin, np. BFGoodrich, bo da się u nich znaleźć opony dobre, dość ciche a przy tym dość powoli zużywa się bieżnik.

Tylko jest tak, że na gładkim asfalcie te Bridgestone nie są zbyt słyszalne. Według mnie ten poziom hałasu z etykietki opony nie ma żadnego potwierdzenia i przełożenia np. na polskich autostradach, gdzie asfalt jest wyjątkowo głośny. Nie ma szumu toczenia, tylko raczej jest huczenie aż do drżenia włącznie. Może być, że opona cichsza wg etykietki, jest tu mimo wszystko głośniejsza - taka moja mała teoria. 

Obiektywnie oceniając, Qq w takich warunkach przy tempomacie ustawionym na "150" pozwala jeszcze na swobodną rozmowę z pasażerem obok czy słuchanie audio bez wrażenia, że zaraz głowa pęknie - nie wszystkie samochody to potrafią. W środku jest ciszej niż wskazuje na to subiektywne wrażenie akustyczne. Wraz ze świetnym wyciszeniem pracy napędu, w Qq słychać wyraźniej opony i przede wszystkim szum wiatru. Brak akustycznych szyb z boku to jest jedno a dość pokaźne, niczym nie wypełnione szpary na lini błotnik-drzwi-drzwi to drugie. W czasie pierwszej jazdy, po wyjeździe z salonu, przy wyprzedzaniu ciężarówki, wręcz sprawdzałem, czy szybę mam podciągniętą do samej góry... 

Także decydujące jest, czy na tak samo głośnym asfalcie jedziemy i czy nasze egzemplarze mają tyle samo materiału wygłuszającego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Xtronic to skrzynia JATCO (spółka córka Nissan). Byc moze aktualnie to ten model:

https://www.jatco.co.jp/english/products/cvt-x.html

Opinie ma fatalne w USA. Byc moze poprawili czesc rzeczy, ale widze, ze znowu problemy w nowym Z.

Jeden z wielu tematow (tam sie to konczy pozwem zbiorowym):

https://www.hotcars.com/heres-the-terrible-transmission-that-might-kill-nissan/

Podsumowujac: sprzedaz nikla, wiec pewnie niepredko wyjda jakies problemy w PL.

Edytowane przez limo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...