Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana klocków hamulcowych z tyłu przy hamulcu elektrycznym


Paput
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nissan X-Trail T32 2017 2.0 dCi i4x4 177 KM automat.

Coś nie mogę się doszukać informacji na ten temat, ale sprawa chyba nie jest prosta. Podobno trzeba przez system diagnostyczny wycofać tłoczki w tryb serwisowy, a po wymianie skalibrować do trybu roboczego.

Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie.

Pozdrawiam

Paput

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starość ślepnę :)

Wymiana samego klocka to nic nie standardowego.

TPMS rest robisz standardowo w menue pojazdu

No i masz rację,  trzeba z Consulta zrobic procedurę uruchomienie hamulca i zwolnienie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić bez komputera. Trzeba odkręcić napędy elektryczne od zacisków. Wtedy można bezpiecznie wycofać tłoczki i napędy delikatnie „wkręcić”. Potem zamontować napędy z powrotem do zacisków. Po pierwszym użyciu ręcznego wszystko się ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj się bawiłem w wymianę i trochę mnie ona zmęczyła (ale pomogły powyższe wpisy)...

chciałbym dodać tylko, że ja klocek musiałem trochę wciskać i trochę wkręcać... dziwne to trochę, ale może wynika z silniczka elektrycznego ręcznego... każda strona trochę inaczej, ale trochę musiałem wkręcać, potem trochę ścisnąć do oporu, potem znów trochę wkręcić i znów wciskać... dziwne, ale niestety tak to wyglądało. Tą metodą udało się tłoczek cofnąć do końca i wymienić klocki... 

na koniec nie musiałem uruchamiać żadnych procedur resetu, tylko zaciągnięcie ręcznego było nieco dłuższe niż zwykle... a potem normalnie działało.

Warto odkręcić silniczek, żeby móc ściskać tłoczek. trzeba mieć tylko odpowiedni klucz torx do tego silniczka...

BTW. trochę mnie zmartwiło, że xtrail to taki trochę kundelek z różnymi częściami... z przodu hamulce AKEBONO, blaszki, sraszki - generalnie piękne mocowanie klockw.. z tyłu chyba nie akebono (na pewno nie było logo), inne rozmiary śrub, bez blaszek na prowadnicach etc... a już zupełnie mnie zdziwiło, że fabrycznie nowe klocki miałem z logo TRW... no ale to chyba efekt globalizacji i pakowania różnych elementy w różne modele... najważniejsze że działa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...