Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Autodiagnostyka sondy lambda


Gość Maras

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie zrobiłem autodiagnostykę. Wyszedł mi kod 34 - czujnik spalania stukowego. Czytałem, że to dosyć powszechna usterka w tych Primerach i że nie ma zbytniego wpływu na pracę silnika.

Zdiagnozowałem też sondę lambda. Na benzynie wyszło pięknie (min 5 mrugnięć w przeciągu 10 sek). Natiomast na gazie jakoś dziwnie mruga. Niby też z 5 razy w 10 sek, ale szybko i nieregularnie. Co to może oznaczać?

Dodam, że borykam się z dużym spalaniem na gazie. W tygodniu jadę na regulację do gaziarzy, ale zastanawiam się czy przyczyna nie może być w dziwnej pracy sondy na gazie. A może odwrotnie? Zła mieszanka powoduje taką dziwną pracę sondy?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras, czy po autodiagnostyce nie zresetowały Ci się też ustawienia komp. od LPG. Sorry za OT, ale chcę zrobić autodiagnostykę i nie wiem czy ustawienia gaziarzy nie pójdą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autodiagnostyka resetuje komputer, ale kompa od gazu raczej nie rusza (bo jak?). Przynajmniej ja nie zauważyłem żadnych zmian w jeździe przed i po autodiagnostyce.

 

A jak zrobisz, to daj znać jak Tobie zachowuje się sonda na benzynie i na gazie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze woltomeirzem wartości podawane z Sondy... powinny one być dosyć stabilne.

Zepsuta sonda lambda będzie pokazywała np. 0,8V a po chwili 0,08V, a sprawna będzie oscylowała w granicy tych 0,8V...

-- Wartość podana przykłądowa nie sukerujcie się nią za bardzo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...