Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Świece zapłonowe


hubert406

Recommended Posts

aquariusmax
W dniu 17.12.2021 o 20:14, polonus napisał:

Tak, na pewno zabrudzenia w kanałach dolotowych są spowodowane paliwem, które podawane jest do cylindra. Przejedziesz więcej km tym autem, to zobaczysz jakie to jest cudo techniki i trwałości.

To była ironia, czy fakt?
Bo paliwo, w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, jest wtryskiwane do cylindra i nic nie czyści kanałów dolotowych, a odma je cały czas brudzi.
Jest to wada fabryczna/konstrukcyjna takich silników.

Obecnie stosuje się pod małym ciśnieniem dodatkowe 4 wtryskiwacze do dolotu, co powoduje obmywanie m. in. zaworów ssących i tego problemu nie ma.

Link to post
Share on other sites
polonus
3 godziny temu, aquariusmax napisał:

To była ironia, czy fakt?
Bo paliwo, w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, jest wtryskiwane do cylindra i nic nie czyści kanałów dolotowych, a odma je cały czas brudzi.
Jest to wada fabryczna/konstrukcyjna takich silników.

Obecnie stosuje się pod małym ciśnieniem dodatkowe 4 wtryskiwacze do dolotu, co powoduje obmywanie m. in. zaworów ssących i tego problemu nie ma.

Ironia ;)

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
romeks
12 godzin temu, aquariusmax napisał:

Obecnie stosuje się pod małym ciśnieniem dodatkowe 4 wtryskiwacze do dolotu, co powoduje obmywanie m. in. zaworów ssących i tego problemu nie ma.

Czy silnikach w 1,3 (160KM) jest też to rozwiązanie ?

Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Jak już wspomniał ktoś o aso to ja się już nieraz przekonałem, że w przypadku niektórych napraw niewarto dla killuset złotych - robienie silnika tu się pewnie do tego nie zaliczy, choć pewnie zależy co - np. naprawa klimy. W jednym roku chciałem zoszczędzić 600 zł względem aso, bo tyle było różnicy we wszystkich serwisach, które obskoczyłem czy odpytałem. Tak naprawili mi klimę, że wzieli 1500, do końca nie wiem co zrobili, ale efekt był taki, że rok później napijałem za 300 zł, a w kolejnym na ponad 500. Koniec z końcem wylądowałem w aso za 2100 zł. Tak zaoszczędziłem. Napinacz rozrządu podobnie. Wszędzie mi krzyczeli cenę ok. 1500-1700. Mając w głowię klimę poszedłem do aso za te kilkaset złotych drożej i od ponad dwóch lat spoķój.

Link to post
Share on other sites
polonus
2 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Jak już wspomniał ktoś o aso to ja się już nieraz przekonałem, że w przypadku niektórych napraw niewarto dla killuset złotych - robienie silnika tu się pewnie do tego nie zaliczy, choć pewnie zależy co - np. naprawa klimy. W jednym roku chciałem zoszczędzić 600 zł względem aso, bo tyle było różnicy we wszystkich serwisach, które obskoczyłem czy odpytałem. Tak naprawili mi klimę, że wzieli 1500, do końca nie wiem co zrobili, ale efekt był taki, że rok później napijałem za 300 zł, a w kolejnym na ponad 500. Koniec z końcem wylądowałem w aso za 2100 zł. Tak zaoszczędziłem. Napinacz rozrządu podobnie. Wszędzie mi krzyczeli cenę ok. 1500-1700. Mając w głowię klimę poszedłem do aso za te kilkaset złotych drożej i od ponad dwóch lat spoķój.

Ja już pisałem, że czasem ASO miało dobre ceny. Np. wymiana oleju, klocków, ale jak przyszedł luz na sworzniu to wyjechali że zniżkami 1400 zł za wymianę jednego wahacza, a w zasadzie wypadałoby wymienić oba, bo elementy metalowo gumowe będą mieć różną charakterystykę i potem może jeździsz w bok, w niektórych sytuacjach. Problem ogarnąłem za 300 zł wymianą samego sworznia wahacza - który sam z siebie kosztuje 80 zł. Jeśli chodzi o remont silnika, to też bym wolał, żeby mi ASO na nowy wymieniło, ale bądźmy realistami, zostałbym spuszczony na drzewo przez Nissana 😉

Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Takie rzeczy jak jakieś wahacze, drążki, wymiana klocków, tarcz na dodatek z ich częściami to jasne, absolutnie się tego u nich nie opłaca. Takie rzeczy robię we wĺasnym zakresie. W jednym roku mi mówili, że tarcze i klocki z tyłu do zrobienia, w drugim, że z przodu. Obie osie zrobiłem w własnym zakresie, z częściami, taniej niż to co było najtaniej u nich za jedną oś. Wspomniane świece też we własnym zakresie. Aso liczyło świece 300 zł plus wymiana ponad 100. Pojechałem do kolegi. Zeszlifował jakąś nasadkę by pasowała do gniazd bo są cholery węższe. Przedłużka magnetyczna, 30 minut i po wymianie. Wtedy świece chyba kupiłem za ok. 80 zł (choć sam nie jestem pewien, rachunku nie mam, ale może gdzieś na forum pisałem). Jedyna trudność, że coś trzeba było z osprzętu nad 4 cylindrem odkręcić bo przeszkadzało.

Link to post
Share on other sites
polonus
4 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Takie rzeczy jak jakieś wahacze, drążki, wymiana klocków, tarcz na dodatek z ich częściami to jasne, absolutnie się tego u nich nie opłaca. Takie rzeczy robię we wĺasnym zakresie. W jednym roku mi mówili, że tarcze i klocki z tyłu do zrobienia, w drugim, że z przodu. Obie osie zrobiłem w własnym zakresie, z częściami, taniej niż to co było najtaniej u nich za jedną oś. Wspomniane świece też we własnym zakresie. Aso liczyło świece 300 zł plus wymiana ponad 100. Pojechałem do kolegi. Zeszlifował jakąś nasadkę by pasowała do gniazd bo są cholery węższe. Przedłużka magnetyczna, 30 minut i po wymianie. Wtedy świece chyba kupiłem za ok. 80 zł (choć sam nie jestem pewien, rachunku nie mam, ale może gdzieś na forum pisałem). Jedyna trudność, że coś trzeba było z osprzętu nad 4 cylindrem odkręcić bo przeszkadzało.

Za wymianę kompletu z przodu zapłaciłem kiedyś koło 200 zł, oczywiście części moje. Co ciekawe zestaw ate, który kupiłem ma już 2x tyle przejechane co oryginał, a hamuje raczej niegorzej niż fabryczny. Świece wymieniłem ostatnio sam, nasadka pasująca kosztowała 40 zł, ale widzę dla niej świetlaną przyszłość jak nie w Pulsarze to innym aucie. W ogóle polecam co jakiś czas odkręcić świece i je obejrzeć, bo ta od walnietego cylindra była w bardzo osobliwym stanie 😁

Link to post
Share on other sites
ExploRer
W dniu 8.01.2022 o 13:10, tomkek1912 napisał:

 naprawa klimy. W jednym roku chciałem zoszczędzić 600 zł względem aso, bo tyle było różnicy we wszystkich serwisach, które obskoczyłem czy odpytałem. Tak naprawili mi klimę, że wzieli 1500, do końca nie wiem co zrobili, ale efekt był taki, że rok później napijałem za 300 zł, a w kolejnym na ponad 500. Koniec z końcem wylądowałem w aso za 2100 zł.

Co u Ciebie poszło w klimie - przewód czy coś innego? Akurat także przymierzam się do naprawy klimy. Więc, robię rozeznanie.

Link to post
Share on other sites
tomkek1912

Ci spoza aso twierdzili, że skorodowały rurki na łączeniach z kołnierzami. Że spajali to jakoś czy coś. W sumie uwierzyłem, choć tak szczerze mówiąc żadna rurka nie wyglądała mi na ruszaną. Przeczytałem niedawno, że można coś wpuścić w układ co na małych nieszczelnościach potrafi zatkać dziury i tak z perspektywy czasu mam taką myśl, że coś takiego zrobili. W ASO za to standard i to samo co w qq czyli dziurawy skraplacz.

Jeśli skraplacz (a tak jest najczęściej z tego co z nimi gadałem) to w ASO to 1200, ale zamiennik można kupić za 400-700 zł. Robiąc to samemu i tak trzeba gdzieś na szczelność i nabicie się wybrać, więc obstawiam, że różnica, którą się uzyska to ta w cenie części. Tyle, że w aso rok gwarancji, a samemu bez.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, tomkek1912 napisał:

Jeśli skraplacz (a tak jest najczęściej z tego co z nimi gadałem) to w ASO to 1200, ale zamiennik można kupić za 400-700 zł. Robiąc to samemu i tak trzeba gdzieś na szczelność i nabicie się wybrać, więc obstawiam, że różnica, którą się uzyska to ta w cenie części. Tyle, że w aso rok gwarancji, a samemu bez.

U mnie na "oko" nic nie widać i bez sprawdzenia szczelności się nie obejdzie tak i tak. W każdym razie, podczas jazdy nagle zaczęło syczeć i klima pusta. Może przewód lub skraplacz. I faktycznie, chyba ASO zostaje ze względu na gwarancje, gdyby coś poszło nie tak. A u mnie w okolicy, Pulsar w warsztatach mało popularny. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...