maloj Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Szanowni, Sytuacja taka. Jadę, nic się nie działo. Nagle - utracone ładowanie. Musiałem dojechać jeszcze do celu 15 km, w tym czasie zaczęła mi falować temperatura, ale dojechałem, spoko. Zregenerowałem alternator. Wóz działa, ładuje. Dwa dni później przejechałem 300 km. wszystko OK. dwa kolejne dni później - przejechałem 100 km na autostradzie, ok 130 km/h (2600-2700 obrotów) i nagle wóz się zagrzał, wywalił płyn na prawy błotnik. zjechałem z drogi, zholowałem do domu. Dałem do diagnozy. Odpowietrzono silnik, zalano brakujący płyn (chyba 3-4 litry, nie pamiętam dokładnie). I od tego czasu jeżdżę, na autostradach powoli, nie przekraczam 2100 obrotów, czyli taka prędkość 110 km/h. Wóz ma stałą temperaturę, idzie równo, nie grzeje się. I teraz tak: termostat działa (choć mógł się zawiesić!). Diagnoza płynu chłodniczego chemiczna nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Pompa wody, która nie wydala, bo stara? - mech mówi, że w 2,0 dci z przebiegiem 270 tys. (taki mam przebieg - pewny!) nie wysiadają pompy wody. No to co się stało? Dlaczego się zagrzał i czy znów się zagrzeje? Wiecie może?? Pozdrawiam Wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Czy był wymieniany termostat na nowy, albo chociaż sprawdzany obecny? A jak wygląda sprawa z DPF'em? Może się zagrzał bo była próba wypalenia DPF'a? Jeżdżąc na niskich obrotach (do 2100 obr/min) te próby mogą nie być podejmowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maloj Opublikowano 25 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Dzięki za komentarz. Termostat był sprawdzany i stwierdzono, że jest OK (może powinien być wymieniony tak czy inaczej - z taką opinią się spotkałem rozmawiając później z innym mechem). Co do DPF - zanim się samochód zagrzał, nie było żadnych objawów problemów z DPF (typu kontrolka, praca silnika). Po zagrzaniu i odpowietrzeniu jeżdżę nim delikatniej (2100 obrotów), żeby obserwować. Na razie też nie mam sygnałów od DPF-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Przy takim numerze termostat powinien byc bezwzglednie wymieniony na nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maloj Opublikowano 26 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Dzięki za zdecydowaną opinię. Pójdę tą drogą - wymienię termostat i będę obserwował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Termostat i jego wymiana jest prosta i niedroga. Aczkolwiek w T31 jest on wyjątkowo trwały i praktycznie nie psuje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maloj Opublikowano 19 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 Po niemal roku (!) jeżdżenia spokojnego, wyruszyłem w dłuższą trasę - 1000 km. Było ok, spokojna jazda autostradowa, 2200 obrotów, i minimalne wahania temperatury przy długich podjazdach autostradowych pod górę. Na drugi dzień chciałem już mocniej pojeździć po polnych drogach pod górę. Chwilami miałem 3000 obrotów i dosłownie po kilku minutach takiej jazdy - temperatura w górę, prawie na "czerwone" pole. Auto poszło w odstawkę. Wróciłem nim jeszcze ten 1000 km i zacząłem diagnozę. I co się okazuje. Na jałowym płyn w zbiorniku wyrównawczym ani drgnie, ale jak się podkręci do 3000 obrotów i zajrzy do płynu, to się robi biały kożuch i pojedyncze bąble wychodzą. Moje pytanie jest takie. Czy ten objaw wskazuje bezwzględnie na uszczelkę pod głowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosynier4 Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 W dniu 19.07.2022 o 10:54, maloj napisał: Po niemal roku (!) jeżdżenia spokojnego, wyruszyłem w dłuższą trasę - 1000 km. Było ok, spokojna jazda autostradowa, 2200 obrotów, i minimalne wahania temperatury przy długich podjazdach autostradowych pod górę. Na drugi dzień chciałem już mocniej pojeździć po polnych drogach pod górę. Chwilami miałem 3000 obrotów i dosłownie po kilku minutach takiej jazdy - temperatura w górę, prawie na "czerwone" pole. Auto poszło w odstawkę. Wróciłem nim jeszcze ten 1000 km i zacząłem diagnozę. I co się okazuje. Na jałowym płyn w zbiorniku wyrównawczym ani drgnie, ale jak się podkręci do 3000 obrotów i zajrzy do płynu, to się robi biały kożuch i pojedyncze bąble wychodzą. Moje pytanie jest takie. Czy ten objaw wskazuje bezwzględnie na uszczelkę pod głowicą? Witam chciałem zapytać czy koledze udało się zdiagnozować problem dodam ze u mnie pojawił się ten sam problem auto z 2008 przejechane 300tys po przekroczeniu obrotów 2200 temperatura zaczyna rosnąć. Wymieniłem pompę wody oraz pasek i napinacz i dalej to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.