Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Trudności w odpaleniu


Gunar2304
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujacy problem ze swoim X-em. Zaczeło się ze trochę ciężko odpalał, nastęnie nie wchodził na obroty tylko 3000 podczas jazdy gdy zgasiłem i ponownie odpaliłem wszystko wracało do normy, do nastepnego dnia. Błąd jaki się pojawia to P 0335 po kilku dniach wymontowałem wtryski oddane do sprawdzenia dwa do wymiany założone i skręcone autko, odpaliłem po 3 dniach stania i o dziwo wszystko OK super naprawione, tak cieszyłem się jedynie 2 dni niestety wszystko wróciło lecz teraz już bezpowrotnie autko nie reaguje już na ponowne zgaszenie i odpalenie , obroty pedał do podłogi a na zegarze 3000-3500 nic więcej, Może ktoś z kolegów miał taki przypadek lub się spotkał, bardzo proszę o info bo zaczyna brakować pomysłów. Czujnik wału wymieniony na oryginał jeszcze gorzej niż poprzednio wszystkie przewody podciśnieniowe sprawdzone - szczelne co dalej czekam na propozycję. Tylko proszę nie pisać a u mnie w me...sie to tak i tak, szkoda prądu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w związku z błędem P0335 została sprawdzona wiązka przewodów dochodząca do czujnika, a w szczególności punkty masowe?

 Wszystko to jest opisane w serwisówce ENGINE CONTROL SYSTEM do której link znajdziesz w mojej stopce. Pobierz plik z pozycji Emission Control System (Section EC). Niestety na tej stronie jest to niepoprawnie zatytułowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wszystko sprawdzone jest ok została wyjęta turbina dane do regeneracji, założona i ponownie to samo 1,5 dnia autko chodziło, a następnie powtórka z rozrywki dół i obroty 3000-3500 szok. Został do wyjęcia rozrząd może łańcuch jest wyciągnięty ale jak porównać z nowym, jak odpieczętuję to już nie można zwrócić, jakieś pomyśły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie doszedłem do etapu gdzie została sama elektryka. I prawdopodobnie w niej jest jakiś problem.
Cała mechaniczna reszta stan igła.
Na zimnym ciężko odpalić. W minusowych to już totolotek.
Wychodzi na to, że silnik nie dostaje dawki paliwa, bo po prostu pompa nie ma sygnału ze sterowników. A przy dłuższym kręceniu nagle się pojawia i odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeszcze ktoś z kolegów miał taką przypadłość nie sądze ze rozrząd jest wyciągnięty siedzi ciasno 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gkowal  a mozesz bardziej  określić czego szukać bo z angielskim to trochę kiepsko u mnie tym bardziej z technicznym językiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podaj w swojej stopce z jakiego roku masz samochód, bo w zależności od rocznika są podawane różne rozwiązania. Podajesz silnik 2.2 DTI więc zakładam że masz 114 KM, a więc pewnie twój czujnik położenia  wału ma złącze 2 pinowe. Proszę potwierdź, że tak jest. W nowszych wersjach czujnik jest 3 pinowy. Przykładowo ja mam w roczniku 2006 właśnie 3-pinowy. Bez tego dalej nie pójdziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w końcu rozwiązałem problem braku mocy i częściowo odpalania. Wymieniłem przepływomierz powietrza, stary podawał cały czas 1V. Co prawda nowy ma 5 pinów, a wtyczka 4 druty + jeden zaślepiony. 

Samochód dostał drugie życie z mocą i przyspieszaniem. Z odpalaniem na mrozie max 4-5 sek kręcenia po jednym zagrzaniu i startuje. Wcześniej można było go żyłować do rozładowania akumulatora czasami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest z 2006 r 2.2 dci 136KM bez DPF faktycznie w stopce jest błąd,  czujnik położenia wału 3 pinowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poddałem się tylko nie miałem czasu pochylać się nad dokumentacją.

Pobierz poniższą instrukcję do której będę się odwoływał. Problem masz opisany na stronach 1624 - 1629 

https://carmanuals2.com/d/52417

Tak pisząc ogólnie to powinieneś sprawdzić poniższe elementy.

1. Napięcie w kostce od czujnika pomiędzy pinem 1 a masa które powinno wynosić 5,3V (strona EC-1628)
2. Rezystancję w czujniku pomiędzy poszczególnymi pinami (1,2,3) zgodnie z tabelka którą masz na stronie EC-1629
3. Połączenie przewodów pomiędzy kostka czujnika położenia wału a złączem ECU. Czyli połączenia pomiędzy stykami 3-46, 2-65 z rysunku na stronie EC-1625.
4. Punkty masowe, a konkretnie ich jakość. Czy nie zaśniedziały lub nie zardzewiały (strona EC-1627). Z tego co widzę to są niestety chyba ukryte gdzieś pod deską rozdzielczą.

Więcej Ci nie pomogę nic po za tym co w skrócie przetłumaczyłem z instrukcji dla błędu P0335.

I mam jeszcze taką uwagę od siebie do pkt.2. Czujnik położenia wału jest czujnikiem magnetycznym (ma wbudowany magnes), który reaguje na zmianę pola magnetycznego. Sprawdź jak reaguje rezystancja pomiędzy pinami gdy do czujnika zbliżasz żelazny (nie aluminiowy) przedmiot. Wydaje mi się iż czujnik jakoś powinien zareagować na zaburzenie pola magnetycznego i tą rezystancję zmieniać, tylko nie wiem pomiędzy którymi pinami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info jutro wszystko sprawdzę jak opisałeś, zobaczymy jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja  jeśli dobrze pamiętam to czujnik  położenia wału sprawdzałem  podłączając ds150      

Odkręciłem go bez odłączania wtyczki. Nie pamiętam dokładnie ale pokazywał  dwa różne błędy w zależności czy przy włączonej stacyjce posmyrałem go śrubokrętem czy nie (   błędy były coś w stylu brak sygnału lub zły sygnał ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymieniłem rozrząd samochód pojeździł dwa dni i znowu to samo check błąd P0355 obroty 3500 i h*j koniec. Ręce mi opadły nie wiem co dalej, może jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli napięcie jest na 1 pinie 5,0 gszie powinno być 5,3 to ma to znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest OK, bo w dokumentacji jest napisane (Approximately 5.3V) co znaczy około 5,3 V. Ale mam tez kilka uwag do tego wyniku, a właściciele do sposobu pomiaru

Pytanie brzmi do czego odnosiłeś napięcie z pinu nr 1 bo o tym nie napisałeś. Czy mierzyłeś do masy (np. na silniku, karoserii), czy też bezpośrednio do minusa na akumulatorze? Może się okazać że masz właśnie spadek napięcia na masie, względem minusa na akumulatorze. Niby to tylko 0.3V, ale właśnie na sprawdzanie punktów masowych zwraca uwagę dokumentacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik cienienia paliwa na listwie paliwowej.

W moim przypadku wymiana pomogła.a objawy miałem podobne.

Zobacz podczas jazdy jakie ciśnienie paliwa odczytuje komputer i czy nie jest za wysokie albo za niskie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2022 o 09:25, przemoog napisał:

Sprawdz czujnik cienienia paliwa na listwie paliwowej.

W moim przypadku wymiana pomogła.a objawy miałem podobne.

Zobacz podczas jazdy jakie ciśnienie paliwa odczytuje komputer i czy nie jest za wysokie albo za niskie.

 

Może wiesz jakie powinno być ciśnienie na Listwie i pompie wtryskowej, ponieważ podjechał bym na sprawdzenie  ale lepiej wiedzieć przed diagnozą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...