Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napędy D40


papa_bizkit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę uświadomcie mnie jak to jest z napędami bo coś mi się pod kopułą zagotowało. Napęd 2H to napęd 100% na tylną oś. To jasne.

I teraz?

Czy napęd 4H to napęd 50% tył 50% przód? bez rozdziału na poszczególne koła?

Napęd 4LO rozumiem że zredukowana opcja 4H. Tak się zastanawiam czy dołożenie blokady przedniego mostu podniesie dzielność w terenie czy tam śniegu (na czasie teraz, bo byłem w górach i śnieg był do pasa...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4H to jak piszesz po 50% na każdą oś, 4L to samo tylko przez reduktor. Dzielność terenowa nie zależy tylko od blokad. Ważne są opony i zawieszenie wszelakie kąty wejścia, zejścia i rampowe, możliwości wykrzyżu. W śniegu do pasa to może dopiero gąsienice jak w ratraku pomogą albo modyfikacje w stylu islandzkim (arctic truck).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacja w stylu Arctic truck w śniegu do pasa pomaga,ale największą robotę robią opony,wielki balon i oczywiście spuszczanie powietrza praktycznie do zera.

Nissan Navara Arctic truck to zupełnie inne auto, seryjna Navara wygląda przy nim jak zabawka.

Pozdrawiam z Reykjaviku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu byłem w górach, na w sumie niezłym wypizdowie. niby górka nie duża ale nachylenie sporo, śniegu ubitego z pół metra a odległości pewnie z 1,5km. poległem na pierwszym zakręcie 90stopni. tył chciał jechać, przód niekoniecznie skręcać. tutaj oczywiście opony jakiekolwiek i na jakim by nie było ciśnieniu nie poradziłyby sobie. wylądowałem w polu... nyska się zsunęła do tyłu.  traktor z czterema łańcuchami na kołach dał radę. Wkur wiłem się pojechałem po łańcuchy. założyłem tylko na tył i jak kozica sobie autko poradziło. Więc tak czy siak zdecydowanie łańcuchy. Ale nie zmienia to że jak śniegu do pasa to i łańcuch sobie nie poradzi. Ale nie zmienia to faktu czy pakować się w blokadę mostu czy nie. Tak szczerze to pewnie bym dwa trzy razy w roku zapiął... nie jeżdżę w terenie i w zasadzie nie mam ochoty katować auta bez potrzeby ale taka modyfikacja... :)

Edytowane przez papa_bizkit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej szkoda grosza na zakładanie blokady przodu, do tego przedni most (albo półmost nie wiem jak to nazwać) jest z amelinium więc ma wytrzymałość bardziej ograniczoną niż tylny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji Arctic truck nie jest z amelinium,jest żeliwny i do tego inne przeguby i pół półosie, oczywiście inne przełożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz coś więcej napisać - co w wersji arctic pozostaje seryjne? Chodzi mi o napędy i silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...