Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy X-Trail 2022


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dopóki place pod salonami będą puste albo pełne używek zamiast nówek raczej wiele się nie zmieni, musi wszystko wrócić do sytuacji sprzed pandemii, że klient w salonie był witany jak klient a nie jak frajer. To się musi zmienić, rynek klientów, dla których "wszystko pasuje i cena nie gra roli" w końcu się skończy.  Z tego co można poczytać tu i tam powoli się sytuacja odwraca, ale to jeszcze chwilę zajmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy się aż tak szybko zmieni. myślę że schemat nawet pasuje firmom.  Auto jest na zamówienie. mimo 3 pakietów wyposażenia.

Po prostu robisz rezerwację - z tym że nie będziesz czekał rok a np 2-3 miesiące. Placu zawalonego autami nie będzie.. Chyba że w wielkich dilerowniach . Ci muszą miec obrót żeby mieć rabaty.( dla siebie) i na dywaniki dla klienta.  i tak się to kręci(ć) będzie.

Dziś znajomy mnie nawiedził. Szuka samochodu. jakiegokolwiek które mu się spodoba.

QQ - 200k, kona < 200k, puma 160 K.  wiem że różne wersje i modele. nie wnikam. auta dość mocno wyposażone.

Z tego tylko puma ( niby sport ) dostępna od ręki.

PS tylko z nagłówka - kijanka tylko dla bogatych - dlatego ceny w górę. ( ogólnik ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, mam pytanie do właścicieli nowego xsa w wersji epower 4x4 jak naprawdę wychodzi spalanie bo rożnie mówią w testach.                       Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wd40 napisał:

Cześć, mam pytanie do właścicieli nowego xsa w wersji epower 4x4 jak naprawdę wychodzi spalanie bo rożnie mówią w testach.                       Pozdrawiam

Na początku wątku opisałem szczegółowo faktyczne spalanie. Teraz mam już 11 000 km przebiegu. Byłem na nartach we Włoszech z dużym boxem na dachu i drugim na haku i 7 osobami na pokładzie jadąc niemieckimi autostradami. Moje wnioski są takie: a/ samochód jest bardziej oszczędny w mieście niż w trasie. b/ w mieście nawet jazda "sportowa" nie jest takim problemem, jak jazda w trasie z wyższą prędkością. Napęd elektryczny jest oszczędny poniżej 50km/h (pamiętacie pierwsze hybrydy Toyoty - elektryka automatycznie była wyłączana powyżej 50km/h)

W trasie do Włoch na autostradach z tymi boxami, 7 osobami itp. V ok 120km/h - około 10,5-11 l/100km

W mieście ok. 7-8 l/100 km ale ale... jest zima i po odpaleniu silnik często niepotrzebnie uruchamia się tylko dlatego, że chcę mieć ciepło. Jeśli wyłączę system ogrzewania a zostawię grzanie fotela i kierownicy (on ma cztery fotele podgrzewane :) ) to potrafię jeździć na elektryce z prędkością 30-50km/h i spalać około 5l/100 - wniosek - czekam na wiosnę i jesień. Nie wiem jak latem wyjdzie sprawa z klimą. W projektowaniu budynków mówi się, że chłód trudniej wyprodukować niż ciepło. Zobaczymy.

Wróć do mojego postu gdzie opisałem kilkugodzinny test na różnych prędkościach :)

Jazda tym elektrykiem - bardzo mi odpowiada, trakcja, komfort, bardzo wygodna kabina (186cm 110kg więc niemały ze mnie człek).

Opiszę jeszcze komfort trasy z 7 osobami spakowanymi na urlop.

Jesteśmy wysocy ok. 180cm dzieci i dwoje 175cm plus 5 latka. Ze względu na Austrię konieczny był atestowany fotelik (mandat 5000EUR) i ciasno było na trzech środkowych fotelach. Dwójka po 175cm jechała z tyłu i powiedzieli, że nie było źle bo w stosunku do Forda Galaxy - było krócej ale szerzej. Mogli siedzieć jakby lekko po przekątnej i mieli tam niezłą imprezę. Żeby środkowy rząd miał wygodniej (dzieci po 180cm), przednie fotele podnieśliśmy, co pozwoliło przesunąć je do przodu i wygodnie jechać. 

Jazda trwała 17-18 godzin i dzięki kilku postojom nikt nie narzekał. Rodzina stwierdziła, że mimo iż Galaxy był przestronniejszy, nic nikogo nie bolało i bardziej miało tu znaczenie ogólne zmęczenie długością jazdy.

Uważam, że auto spełniło swoje zadanie. Ciężaru boxa na haku (400l) niemal nie czułem. Hałasu (szum) boxa dachowego niemal nie słyszałem - cicho w kabinie, muza z BOSE bardzo przyjemna. Ktoś pisał, że za szeroki schowek pod łokciem - dla mnie bardzo wygodne miejsce kierowcy, przyciski itp intuicyjne.

Podoba mi się, że finalnie to duże auto 4x4 bardzo nadaje się do codziennej jazdy w pracy po mieście, gdzie spala 7,5 l benzyny a nie 9l ropy jak mój Galaxy czy Mondeo.

Nastawiałem się w kalkulacji zakupu na 5,5 l ale to już włożyłem między bajki. 

MM

Edytowane przez mmarchos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2022 o 10:49, Smakor napisał:

Otwieranie noga to jedno, że płata figle, ale zaprogramowana wysokość otwarcia także ma humory i czasem mi uderza o bramę garażową. przynajmniej w T32. Może W T33 już to dopracowali.

A propos ogranicznika otwierania klapy - jak dotąd działa niezawodnie.

Machanie nogą - nauczyłem się i 1% nie trafiam - bardzo wygodne. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak znowu wychodzi, patrząc na otomoto, że szukając SUVa z napędem 4x4 dla 7 osób w cenie 230-260 tys za dużego wyboru nie ma... Głównie X-Trail. Mimo to dalej uważam, że cena jest przesadzona (dotyczy to nie tylko Nissana). Na liście mamy Tiguana, Sorento, GLB, Kodiaq no i Highlandera od Toyoty.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą. Z jazd próbnych Santa Fe i największej przestrzeni gdybym chciał zrezygnować z napędu e-power to wybrałbym Hyunday SantaFe - zdecydowanie miał więcej miejsca i mi osobiście podobał się kokpit - jakiś taki elegancki. Nadal jednak zostaję przy silnikach elektrycznych Nissana. Żona po przejechaniu 3tys.km Qashqaiem, też bardzo polubiła ten napęd. Spalanie 1-1,5l mniej niż X 4x4. Cena e-Powera z nieco uboższym wyposażeniem - pakiet look i zimowy ok. 180tys.zł

Aż się sobie dziwię, że nie zrobiłem jazd próbnych Toyotą. Sorento mi osobiście się nie spodobał ale to tylko sprawa gustu. 

W sumie kupiłem Nissana w ciemno bo go jeszcze nie było w salonach a technologia napędu od razu mi się spodobała. Nie zawiodłem się. Mam sobie do zarzucenia (i Nissanowi za mamienie "oszczędnością"), że zapomniałem o prawach fizyki i uwierzyłem w perpetum mobile.

Jeżeli mam układ = koła + silnik spalinowy - to gdyby po dodaniu kolejnego elementu (silnik elektryczny plus ładowarka plus bateria) układ był oszczędniejszy w jeździe ciągłej (trasa po płaskim) to by znaczyło, że wymyślono perpetum mobile i pozostaje tylko kwestią technologii jak wyciągnąć nadwyżkę ze sprawności dodanego elementu :))

 

Edytowane przez mmarchos
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmarchos dziękuje za odpowiedz. Opony pewnie tez zmieniłeś bo w nowym są montowane letnie, Hak Ci zamontowali przed odbiorem auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek miałem jazdę próbną X-trail'em na trasie dom - praca (część drogi jazda trasą "s", część - jazda w mieście). Średnie spalanie wyniosło 7,6 l. Dla porównania - na codzień jężdżę Kia Sportage 1.6 gdi, która na tej trasie spala 7l. Jak dla mnie, dużej różnicy nie ma. Ale na pewno to nie jest to, co podaje producent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2023 o 09:53, mmarchos napisał:

Hałasu (szum) boxa dachowego niemal nie słyszałem - cicho w kabinie, muza z BOSE bardzo przyjemna.

Możesz napisać coś więcej na temat nagłośnienia BOSE, ponieważ jest to rzecz na której mi zależy i chciałbym poznać twoje zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Rafal84 napisał:

Możesz napisać coś więcej na temat nagłośnienia BOSE, ponieważ jest to rzecz na której mi zależy i chciałbym poznać twoje zdanie. 

W tych wszystkich "bose", "harmanach" w autach chodzi tylko o promowanie marki... są to te same papierowe głośniczki, tylko dodany sub, albo dodatkowe gwizdki. Za to jest to świetny pomysł na wyciąganie kasy od klientów żeby kupili wyższą wersję lub pakiet. Chcesz mieć lepsze audio wycisz drzwi, nadkola, bagażnik i zmień głośniki na normalne :) To nie kosztuje fortuny a efekt jest powalający. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Rafal84 napisał:

W piątek miałem jazdę próbną X-trail'em na trasie dom - praca (część drogi jazda trasą "s", część - jazda w mieście). Średnie spalanie wyniosło 7,6 l. Dla porównania - na codzień jężdżę Kia Sportage 1.6 gdi, która na tej trasie spala 7l. Jak dla mnie, dużej różnicy nie ma. Ale na pewno to nie jest to, co podaje producent. 

To juz kolejny post, w którym realne średnie spalanie e-power niewiele różni sie od obecnego u mnie. Za ostatni m-c miałem spalanie srednie 7.7 a jest to jazda 40:60  miejska/podmiejska (no i obecnie klima, ogrzewanie fotela). Spalanie liczę wg dystrybutora,  bo komputer zaniża jakieś 0.7.

Dopłata 15 tys. wydaje się ekonomicznie nieuzasadniona. A szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś może info na temat spalania epowera ale z napędem tylko na przednią oś. Ciekawe czy będzie to duża różnica, jednak jeden silnik mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2023 o 17:05, wd40 napisał:

mmarchos dziękuje za odpowiedz. Opony pewnie tez zmieniłeś bo w nowym są montowane letnie, Hak Ci zamontowali przed odbiorem auta?

Opony zimowe Firestone kupilem sam i z montazem wyszlo sporo taniej. Hak zamontowali za dopłatą  - wybralem wpinany ręcznie i o ile pamiętam wytargowałem gratis robociznę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rafal84 napisał:

Czy ma ktoś może info na temat spalania epowera ale z napędem tylko na przednią oś. Ciekawe czy będzie to duża różnica, jednak jeden silnik mniej. 

A czy 4x4 to napęd permanentny czy dołączany?

Roznica wagi jest spora ok. 100kg

Ps. Jak ma byc oszczedniejszy skoro moj 1.6 digt wazy 1430 kg, a e4orce nawet 1950 kg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, JackSet napisał:

A czy 4x4 to napęd permanentny czy dołączany?

Roznica wagi jest spora ok. 100kg

Ps. Jak ma byc oszczedniejszy skoro moj 1.6 digt wazy 1430 kg, a e4orce nawet 1950 kg

 

Tak ale QQ waży 200 kg mniej i różnica w spalaniu jest dość znaczna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2023 o 20:24, Rafal84 napisał:

Tak ale QQ waży 200 kg mniej i różnica w spalaniu jest dość znaczna 

Ale nie rozmawiamy o QQ tylko o xtrail i oczekiwaniu znacznie mniejszego spalania w tej kosmicznej 😏 (i drogiej) technologii. I powstaje pytanie - co do ch...tam tyle wazy? Te dodatkowe 500 kg musi kosztowac jakieś dodatkowe spalanie.

Bo jak na razie to tylko na papierze jest niskie, a we wszystkich testach narzekają na zbyt wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo do normanego silnika doszły silniki elektryczne. W dodatkh jak ktos tu wspomniał taki układ z dodatkową konwersją energii musi generować stratę tak jak ją generuje przenoszenie npaędu wałem na tył w klasycznym aucie. Fizyki nie da się oszukać ale marketing ma swoje prawa i może kłamać a przynajmniej manipulować faktami. Zresztą czy ktoś jto kupuhe auto za 250 naprawdę opłakuje dodatkowy litr paliwa? Moze można epowera zagazować?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Smakor napisał:

Bo do normanego silnika doszły silniki elektryczne. W dodatkh jak ktos tu wspomniał taki układ z dodatkową konwersją energii musi generować stratę tak jak ją generuje przenoszenie npaędu wałem na tył w klasycznym aucie. Fizyki nie da się oszukać ale marketing ma swoje prawa i może kłamać a przynajmniej manipulować faktami. Zresztą czy ktoś jto kupuhe auto za 250 naprawdę opłakuje dodatkowy litr paliwa? Moze można epowera zagazować?

To chyba najlepszy post roku. Zgadzam sie z Tobą. Bagaznika w sumie starczy na butlę. Ekonomiczny elektryk bez konieczności ładowania! Smakor, właśnie ujawniłeś tajne plany Nissana na auto roku 2025

Edytowane przez mmarchos
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślę o pozwie Nissana za podawanie nieprawdy aby na swój koszt zagazowali mojego Xa. Osiągnąłbym chyba ekonomię z ich oficjalnych deklaracj.

Nie zmienia to faktu, że jeździ się wspaniale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmarchos napisał:

Pomyślę o pozwie Nissana za podawanie nieprawdy aby na swój koszt zagazowali mojego Xa. Osiągnąłbym chyba ekonomię z ich oficjalnych deklaracj.

Nie zmienia to faktu, że jeździ się wspaniale.

Tylko jak sie ma 250 to raczej nie Nissan. To nie premium. Sami wiemy, ze to nie  jest super jakość. To jednak wolę za to samo kupic Mercedesa, BMW, Audi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wyżej za 250 nie ma nic sensownego [otomoto] 3 lata temu tak ale nie teraz. Mercedes jakaś bieda, BMW wcale. 200 to wyposazony Sportage albo Tucson kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smakor napisał:

Jak pisałem wyżej za 250 nie ma nic sensownego [otomoto] 3 lata temu tak ale nie teraz. Mercedes jakaś bieda, BMW wcale. 200 to wyposazony Sportage albo Tucson kosztuje...

Fakt ze moze troche mniejsze wyposażenie ale skonfiguriwalem GLB 200 za 190 netto, wiec po odjeciu 50% VAT wyjdzie 211

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...