Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowy X-Trail 2022


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Smakor napisał:

U mnie nic nie wyje. Wyją skrzynie CVT (przetestowane w corolli), DCT ładnie zmienia biegi. Kultura jazdy elektryka nie dotyczy epowera. Gdyż masz właśnie ten _wyjący_ cosiek pod maską jak dasz w petę, w dodatku 3 cylindrowy... A jeszcze wielkość baterii nie daje żadnych złudzeń, że to może choć trochę poudawać elektryka... Na końcu jest cena tego rozwiązania. Epower to taka trochę próba oszukania rzeczywistości, która była już sprawdzana, co jest wspomniane na filmiku, i jednak się nie przyjęła. To raczej zamknięty rozdział motoryzacji.

Jeździłem e-powerem i właśnie nic nie wyje w porównaniu do hybryd Toyoty Chodzi mi o to że taki samochód jest alternatywą i dla Hybryd Toyoty i dla silników diesla które są obecnie ryzykowne w zakupie Chodzi mi o V6 BMW Mercedesa albo Mazda R6 Myślę że dużo osób  mających dylemat jaki samochód kupić w obecnych czasach, które nie chcą uturbionej wysilonej kosiarki (wycie silnika a nie skrzyni) szuka w segmencie nowych rozwiązań. Dla mnie ta kultura jazdy tym samochodem (A rzeczywiście jest zaskakująco wysoka) jest ważniejsza niż spalanie a spalanie w samochodzie który ma 7 sekund do setki nie może być dramatycznie małe. Wczoraj jeździłem RAV4 hybrydą i w trasie też ma spalanie koło 9-10. Jeździłem też ostatnio tucsonem 1.6 turbo i spalanie oscylowało też koło 10 a niestety wkręcający się na obroty silnik dla mnie dźwięk nieakceptowalny. Idealnie by pewnie było gdyby pracowało w tej hybrydzie wolnossące V6 albo chociaż 2,5 R4 wolnossące. Ale właśnie na rynku jest taka sytuacja że trudno znaleźć samochód który sprosta oczekiwaniom wszystkich Rozmawiałem ze sprzedawcą Nissana i mówi że wielu klientów pytających o nowego x-traila w najwyższym wyposażeniu to klienci marek premium i wtedy cena takiego samochodu im wydaje się Niska w tym wyposażeniu... za ten punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Edytowane przez Cois
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie @Cois

przez chwilę chcialem porzucić Nissana na rzecz GLB 200, ale po jeździe próbnej (kilka dni po jezdzie testowej epower) wywietrzał mi ten pomysł. 

Xtrail naprawdę dogonił mocno, a w tej cenie (191 tys za nconnecta epower 2WD) nie ma za bardzo co wybierac. Doposażenie GLB, aby zrównać z T33 wywindowalo cene na 225 tys.

A poza tym T33 to naprawdę świetny wygląd i wykonanie. 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dzisiaj X-Trialem na Full wypasie i mam przemyślenia:

- wchodzi się bardzo wysoko na siedzenia (mam teraz ATECE i do niej łatwiej się wsiada)

- podłoga zdecydowanie jest wyżej względem tylnych siedzeń więc to należy wziąć pod uwagę (uda bez podparcia, ale więcej miejsca)

- jeżeli nic nie leży na podłodze bagażnika to na nierównej drodze będzie on hałasował i to bardzo, podskakują osłony

- bagażnik nie za wielki, haczyków brak, dobrze, że można ustawić podłogę pionowo

- straszne jest to, że podłokietnik z tyłu jest obiciem bez zabezpieczenia od strony bagażnika, ile trzeba czasu żeby się coś z nim stało?

- dużo listewek i innego wykończenia na zewnątrz w kolorze srebrnym - takie sobie to jest

- na nierównościach np. przed światłami, gdzie tworzą się pofałdowania jezdni, auto ma tendencję do wpadania w kołysanie, choroba lokomocyjna murowana

- SUPER - prawie wszystko idzie obsłużyć z przycisków, obsługa bajecznie prosta

- SUPER się jeździ, silnik spalinowy nie jest natarczywy, można niekiedy zapomnieć że jest, ale bateria mogłaby być jednak pojemniejsza

- e-Pedal - wymaga przyzwyczajenia i ciągłego trzymania nogi na pedale przyspieszenia, nie każdemu to będzie odpowiadało, lepszy jest tryb B, całkiem fajnie to działa

- HUD bajka, ekran centralny i za kierownicą są OK, dobra rozdzielczość i sporo informacji, nawigacja działa OK, hamowanie awaryjne też działa i to ze sporym wyprzedzeniem

- samochód ciężki i to czuć na wybojach i nierównościach, ale zawieszenie mimo że komfortowe, to w większości przypadków daje radę

- WADA spora - miało być cicho i nie jest, słychać szumy opływowe i toczenia, silniki elektryczne działające jaki generatory też słychać

- tapicerka premium jest OK, szmaciana to porażka, nie wiem, jak sprawuje się eko-skóra

- miejsca z przodu pod dostatkiem, fajnie odjeżdża fotel, prawa noga ma oparcie i się nie obija

- druciki od ogrzewania przedniej szyby są na granicy widoczności, mi nie przeszkadzają,

- było +9oC i w samochodzie było ciepło mimo ustawionych 19oC, gdzie w ATECE mam 21oC i jest OK

- nie miałem jak sprawdzić świateł,

- multimedia wydają się przyzwoite ale bez szału, DAB zapewnia dobry odbiór programu

- spalanie: ponieważ samochód nowy więc przy jeździe do 120, w większości do 50 miałem po 40 min. 6,9l ale samochód był już nagrzany, więc jak od zimnego by było, trudno powiedzieć

-------------

Piszę na gorąco, dopóki pamiętam, jak skończę spłacać obecne auto to na 99% kupię na jesieni albo na wiosnę przyszłego roku X-Triala (no chyba że rynek mnie zaskoczy albo będę miał blisko w miarę tania ładowarkę, to wtedy może elektryk)

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Hetman72 napisał:

Jeździłem dzisiaj X-Trialem na Full wypasie i mam przemyślenia:

- wchodzi się bardzo wysoko na siedzenia (mam teraz ATECE i do niej łatwiej się wsiada)

Dziwne? Ja mam 178 cm i ani w T32 ani w  nowym nie mam problemu z wsiadaniem. Przeciez fotel jest regulowany. 

- podłoga zdecydowanie jest wyżej względem tylnych siedzeń więc to należy wziąć pod uwagę (uda bez podparcia, ale więcej miejsca)

Chyba faktycznie lekko nizej jest kanapa ale czy zdecydowanie?

- jeżeli nic nie leży na podłodze bagażnika to na nierównej drodze będzie on hałasował i to bardzo, podskakują osłony.

Nie zauważyłem na jeździe próbnej a jeździłem tez po wertepach.

11 godzin temu, Hetman72 napisał:

- bagażnik nie za wielki, haczyków brak, dobrze, że można ustawić podłogę pionowo

Są ucha na linki tzw. ekspandery. Obecnie na co dzien mam rozkładany koszyk w bagazniku, wiec z zakupami problemów nie mam.

11 godzin temu, Hetman72 napisał:

- straszne jest to, że podłokietnik z tyłu jest obiciem bez zabezpieczenia od strony bagażnika, ile trzeba czasu żeby się coś z nim stało?

8 lat tak jeżdżę i nic sie stało. 

- dużo listewek i innego wykończenia na zewnątrz w kolorze srebrnym - takie sobie to jest.

Dlatego zamowilem wersje nconnecta. 😜

- na nierównościach np. przed światłami, gdzie tworzą się pofałdowania jezdni, auto ma tendencję do wpadania w kołysanie, choroba lokomocyjna murowana

Nie zauważyłem. 

- SUPER się jeździ, silnik spalinowy nie jest natarczywy, można niekiedy zapomnieć że jest, ale bateria mogłaby być jednak pojemniejsza.

Okaże sie w praniu. Ale chyba 2016 inzyniery mieli czas na przemyslenie czy faktycznie potrzebna.

- e-Pedal - wymaga przyzwyczajenia i ciągłego trzymania nogi na pedale przyspieszenia, nie każdemu to będzie odpowiadało, lepszy jest tryb B, całkiem fajnie to działa

No a jak mialoby by byc inaczej

- HUD bajka, ekran centralny i za kierownicą są OK, dobra rozdzielczość i sporo informacji, nawigacja działa OK, hamowanie awaryjne też działa i to ze sporym wyprzedzeniem

- samochód ciężki i to czuć na wybojach i nierównościach, ale zawieszenie mimo że komfortowe, to w większości przypadków daje radę

- WADA spora - miało być cicho i nie jest, słychać szumy opływowe i toczenia, silniki elektryczne działające jaki generatory też słychać. 

?? Tak juz jest w elektrykach.

11 godzin temu, Hetman72 napisał:

 

11 godzin temu, Hetman72 napisał:

-------------

Piszę na gorąco, dopóki pamiętam, jak skończę spłacać obecne auto to na 99% kupię na jesieni albo na wiosnę przyszłego roku X-Triala (no chyba że rynek mnie zaskoczy albo będę miał blisko w miarę tania ładowarkę, to wtedy może elektryk)

 

Ale widzę, ze pomimo "wielu" wad plan zakupowy jest 😀

Ja mam termin do 31.10 -ale sie będzie dłużyło!!!!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi pasuje ten samochód, wady nie są odstręczające.

Jak pisałem, obsługa to bajka, żadnych udziwnień.

Co do wsiadania na fotel, jestem wyższy ale sprawa dot. też tego, że mam problemy ze stawami, to patrzę na to trochę inaczej.

Przegadałem sprawę z żoną i zakupu będę dokonywał pewnie wiosną 2024 czyli w momencie końca gwarancji na obecny samochód.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Hetman72 napisał:

Bardzo mi pasuje ten samochód, wady nie są odstręczające.

Jak pisałem, obsługa to bajka, żadnych udziwnień.

Co do wsiadania na fotel, jestem wyższy ale sprawa dot. też tego, że mam problemy ze stawami, to patrzę na to trochę inaczej.

Przegadałem sprawę z żoną i zakupu będę dokonywał pewnie wiosną 2024 czyli w momencie końca gwarancji na obecny samochód.

Jaką wersję wyposażenia planujesz? AWD czy FWD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjazd był więc test musi być odpowiedni, chociaż Marek w miarę opisuje jak jest, nie to co Pertyn, który jak popłynie to tylko góra lodowa go potrafi powstrzymać.

Na pewno nie jest to samochód do jazdy drogami szybkiego ruchu lub autostradami, za ciężki, za słaby silnik, za mała bateria, mało opływowy - ale jazda podmiejska to już inna sprawa, tu widzę idealną niszę dla tego samochodu.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Hetman72 napisał:

 

Na pewno nie jest to samochód do jazdy drogami szybkiego ruchu lub autostradami, za ciężki, za słaby silnik, za mała bateria, mało opływowy - ale jazda podmiejska to już inna sprawa, tu widzę idealną niszę dla tego samochodu.

Fakt, do jazdy dużo i często 》140 służą nie SUV-y w dizlu.

Ale do wożenia się po mieście poza godzinami szczytu) i do czestych wyjazdów na żagle albo wędrówki górskie albo narty (z towarzyszącymi temu kupie rzeczy) w niespiesznym tempie (czego jestem zwolennikiem) {akurat taki mam tryb pracy i zycia} - to jest to czego oczekiwałem. 

A ze to 4ty mój nowy Nissan, to złego słowa nie powiem 🤩

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hetman72 napisał:

Wyjazd był więc test musi być odpowiedni, chociaż Marek w miarę opisuje jak jest, nie to co Pertyn, który jak popłynie to tylko góra lodowa go potrafi powstrzymać.

Na pewno nie jest to samochód do jazdy drogami szybkiego ruchu lub autostradami, za ciężki, za słaby silnik, za mała bateria, mało opływowy - ale jazda podmiejska to już inna sprawa, tu widzę idealną niszę dla tego samochodu.

Podmiejska to może i tak ale miejska na pewno nie. Za duży do takich celów... ani zaparkować ani oszczędny... Czyli w sumie, ogólnie słabo trafiony :)Ktoś kto kupuje takiego SUVa lubi rodzinne wypady, ale nie pod miasto tylko dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Smakor napisał:

Podmiejska to może i tak ale miejska na pewno nie. Za duży do takich celów... ani zaparkować ani oszczędny... Czyli w sumie, ogólnie słabo trafiony :)Ktoś kto kupuje takiego SUVa lubi rodzinne wypady, ale nie pod miasto tylko dalej :)

Taaaa...bo faktycznie bedzie to największy suv w miescie🤭

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Smakor napisał:

Podmiejska to może i tak ale miejska na pewno nie. Za duży do takich celów... ani zaparkować ani oszczędny... Czyli w sumie, ogólnie słabo trafiony :)Ktoś kto kupuje takiego SUVa lubi rodzinne wypady, ale nie pod miasto tylko dalej :)

Każdy ma swoją miarę i potrzeby 😉

U mnie dojazd do pracy mam albo 3km albo 40km i ten drugi mam opcję: wolno krajówką albo wolno powiatówką, odległość ta sama, tylko różnica jest taka, że powiatówka jadę zawsze 35 min, a krajówką od 25 - 50 min., więc zwykle wybieram powiatówkę, bo jest bardziej przewidywalna, wolniejsza co prawda, więcej wiosek, zakrętów, górek i dolinek, ale przynajmniej jadę a nie stoję w korku lub na światłach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Hetman72 napisał:

Tekna AWD bez pakietu Premium (nie lubię szyberdachu)

Zacny wybór.

Btw. Dzis byłem zmierzyc tylna kanape.

Głębokość siedziska wynosi 45 cm (T32 47 cm), więc niewielka roznica.

Ale wysokość od podlogi to 35 cm i jest 5 cm  niżej niz w T32, a to juz sporo.  Z drugiej strony łatwiej wsiada się, bo np. Moja Mama miała kłopot z wdrapaniem sie tam.

Ew. Można dac lift te 3-5 cm na jakis tulejach, tzn. całą szynę podnieść. Mozna w ten sposób cos tam wsunac, jakies szpargaly.

Najlepsze rozwiazanie to byłoby podnoszenie kanapy jak fotela.

Edytowane przez JackSet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hetman72 

- straszne jest to, że podłokietnik z tyłu jest obiciem bez zabezpieczenia od strony bagażnika, ile trzeba czasu żeby się coś z nim stało?

Obecnie taki patent na to mam. Siatka zaczepiona o zagłówki i Isofixy.

Chroni ew. zarysowania od strony bagażnika, a od strony kabiny mozna wrzucić tam fajki 😉 lub napoje 😉 na drogę.

 

20230325_090545.jpg

20230325_090522.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3 lata ponad i nic się nie dzieje... ale nie wożę cegieł luzem :)Gorsze w tym rozwiązaniu jest to, że otwierasz dziurę do bagażnika, który pusty jest głośny jak stodoła podczas wichury (tylna część auta ma gołą blachę, zero wyciszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JackSet napisał:

@Hetman72 

- straszne jest to, że podłokietnik z tyłu jest obiciem bez zabezpieczenia od strony bagażnika, ile trzeba czasu żeby się coś z nim stało?

Obecnie taki patent na to mam. Siatka zaczepiona o zagłówki i Isofixy.

Chroni ew. zarysowania od strony bagażnika, a od strony kabiny mozna wrzucić tam fajki 😉 lub napoje 😉 na drogę.

 

20230325_090545.jpg

20230325_090522.jpg

Ciekawe, będę pamiętał jakby co.

Po prostu mnie to niepokoi trochę, jak jadę na wakacje to nie jest to problem, przy normalnym użytkowaniu jak wożę kartony lub sprzęt to może coś się zdarzyć, a wolałbym nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Smakor napisał:

Ja mam 3 lata ponad i nic się nie dzieje... ale nie wożę cegieł luzem :)Gorsze w tym rozwiązaniu jest to, że otwierasz dziurę do bagażnika, który pusty jest głośny jak stodoła podczas wichury (tylna część auta ma gołą blachę, zero wyciszenia.

Ale czy uzycie podłokietnika i tzw. dziura ma jakis wielki wpływ na dźwięk? Czy brak tej "dziury" vs roleta jakoś drastycznie podnosi odgłos?  Bo wg mnie to po prostu pochodna, czyli brak ściany jak w sedanie. 

Ale wystarczy wygłuszając nadkola i bagażnik zmniejszyć o 3 decybele i jest odczucie 2x ciszej. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie czy wasze x trail 2 wd R power tez tak głośno pracują?Mój silnik w w różnych momentach zaczyna pracować całkiem jak diesel,zaczyna terkotac,nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy nie, najczęściej podczas jazdy w mieście dzieje się coś takiego .Dźwięk jest mocno słyszalny i niestety nie wiadomo kiedy nastapi.Oczywiście jak pojechałam do serwisu to nie stukał.Może ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, JackSet napisał:

Ale czy uzycie podłokietnika i tzw. dziura ma jakis wielki wpływ na dźwięk? Czy brak tej "dziury" vs roleta jakoś drastycznie podnosi odgłos?  Bo wg mnie to po prostu pochodna, czyli brak ściany jak w sedanie. 

Ale wystarczy wygłuszając nadkola i bagażnik zmniejszyć o 3 decybele i jest odczucie 2x ciszej. 

Przy pustym bagażniku dziura ma wpływ na hałas w kabinie, odczuwalny szczególnie na tylnej kanapie. Przydałaby się tam zatyczka  jak w normalnych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój już czeka na mnie[właściwie na żonę😉] w salonie. Pewnie zaraz po świętach odbierzemy choć nie jestem pewny czy to dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wd40 napisał:

Witam, mój już czeka na mnie[właściwie na żonę😉] w salonie. Pewnie zaraz po świętach odbierzemy choć nie jestem pewny czy to dobry wybór.

Witam, kiedy był zamówiony, ja mam termin na czerwiec zamówiłem na początku grudnia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wd40 napisał:

Witam, mój już czeka na mnie[właściwie na żonę😉] w salonie. Pewnie zaraz po świętach odbierzemy choć nie jestem pewny czy to dobry wybór.

Jak odbierałem kiedyś auto z salonu i powiedziałem gościowi że nie mam czasu w tym tyg i będę za tydzień to miałem wrażenie że wyskoczył z butów,  bo jak to można nie czekać na nowy samochód. Czułem mocne zdziwienie..w jego głosie.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wd40 napisał:

Witam, mój już czeka na mnie[właściwie na żonę😉] w salonie. Pewnie zaraz po świętach odbierzemy choć nie jestem pewny czy to dobry wybór.

Jaką wersję wybrałeś? I skąd te obawy czy to dobry wybór? Ja mam termin na sierpień zamawiałem na początku stycznia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...