Puchmen Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Cześć. W kupionym niedawno Nissanie QQ 2010, benzyna 2,0 skrzynia manualna sześć biegów, mam problem z drugim biegiem. Redukując na drugi bieg jest spory opór żeby do zapiąć. Bieg lepiej jest mi włączyć gdy zmniejszę prędkość prawie do zera. Samochód jest po przeglądzie ,wymieniono olej w skrzyni 2,5l Shell Spirax S4 G 75W80.Biegi na wyłączonym silniku wchodzą bardzo lekko . Proszę o poradę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowa3791 Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 witam mam to samo w QQ 2.0 DCI. 1 i 2 tez ciężko wchodzą wymieniłem olej w skrzyni i dalej to samo dopiero jest lepiej jak silnik jest rozgrzany może to taka przypadłość w qashqaiah ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchmen Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 Ten delikatny opór dla mnie wyczuwalny występuje tylko przy redukcji z 3,4 na 2 bieg.Mechanik stwierdził że czasem 3 z 4 również delikatnie z oporem wejdzie. Powiedział że może linka się przycinać,może wysprzeglik nie pracuje prawidłowo .Sprzęgło jest w porządku potwierdził a z zewnatrz nic nie widać.Moze trzeba coś by przesmarować mechanizm dźwigni biegów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchmen Posted March 7, 2022 Author Share Posted March 7, 2022 Kończąc moje zapytanie o opór przy włączaniu drugiego biegu, dziś zabrałem się za zdjęcie mieszka i wyczyszczenia mechanizmu zmiany biegów. Było sporo pyłu czarnego koloru z wytartego już mechanizmu oraz minimalna ilość smaru. Do przesmarowania mechanizmu ,użyłem smaru syntetycznego, przesmarowałem też końce linek zmiany biegów wewnątrz oraz w komorze silnika. Po tym zabiegu i przejażdżce drugi bieg zaczął załączać się bez oporu. Moim zdaniem plastikowy mechanizm zmiany biegów z jakiego go wykonano jest delikatnego i szybko się zużywa jak na przebieg samochodu 154 tyś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 A jak jedynka u Was wchodzi? Bo u mnie ciężko. Najlepiej zatrzymać się do zera, wtedy wejdzie lekko. Ale jak się toczy, to czasami trzeba użyć sporej siły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekeR Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 W dniu 8.03.2022 o 07:48, cezzar1 napisał: A jak jedynka u Was wchodzi? Bo u mnie ciężko. Najlepiej zatrzymać się do zera, wtedy wejdzie lekko. Ale jak się toczy, to czasami trzeba użyć sporej siły. Pierwszy bieg służy tylko i wyłącznie do ruszania z miejsca, nie powinno się wrzucać 1 jak auto się toczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchmen Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Chcąc włączyć pierwszy bieg w moim samochodzie zatrzymuję się całkowicie i nie ma problemu z jego załączeniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 W dniu 12.03.2022 o 18:08, JacekeR napisał: Pierwszy bieg służy tylko i wyłącznie do ruszania z miejsca, nie powinno się wrzucać 1 jak auto się toczy. No no, bo nie jest synchronizowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchmen Posted March 19, 2022 Author Share Posted March 19, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tertes Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Zasadniczo i 1 i 2 bieg wchodzą dość ciężko. Jedynka tak naprawdę aby weszła miękko to muszę najpierw wrzucić np. dwójkę a następnie jedynkę lub delikatnie ruszyć wajhą w stronę pierwszego biegu cofnąć i w tedy wejdzie dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchmen Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 Od zakupu samochodu do dnia dzisiejszego ,sporo nerwów i czasu minęło . Różnego rodzaju oleje do skrzyni biegów, Ceratec, Militec, nowe linki, wybierak i dalej opór przy załączaniu drugiego biegu. Dodatkowo haczył czwarty bieg i zgrzytał drugi, okazało się że sprzęgło , koło zamachowe po 161 tyś km zablokowało się a tarcza sprzęgła gładziutka i wytarta prawie do nitów. Decyzja wymiana kompletu sprzęgła, proszę mechaników o sprawdzenie poduszek i wszystkiego co mogło by być zużyte. Wymiana sprzęgła nie dała pełnego zadowolenia, dalej opór dwójki, skrzynia biegów została wysłana do naprawy 4Gear Jawornik. Po naprawie skrzyni biegów, tak jakby twardo chodziła, biegi wszystkie z oporem wchodziły, pewnie po naprawie-myślę dociera się wszystko. Przejechane po naprawie 600 km i dalej objaw z drugim biegiem się powtarza że duży opór przy jego załączaniu. W końcu kolega doradza by sprawdzić poduszki skrzyni biegów, dolną odkręcam bez problemu, wygląda dobrze ale pewnie zmęczona już a tą pod akumulatorem nie mogę odkręcić bo cała się przekręca jak by była wykonana z żelu, obraca się prawie o 180 stopni. Po zablokowani jej kawałkiem drewna udaje mi się ją odkręcić i po wyjęciu widać zużycie, wybicie poduszki od spodu jak wchodzi śruba skrzyni biegów. Zamawiam poduszki z firmy Febi , dzisiaj zakładam, centruję skrzynię do nadwozia i niebo .Dwójka wchodzi bardzo miękko, bez oporu. Poduszka skrzyni biegów sprawdzana przez mechaników z zewnątrz nie wykazywała zużycia, nie wiem jak oni tego nie wychwycili. Jedenaście miesięcy po zakupie wyszło szydło z worka-masakra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 A jednak to wina poduszki. Dobrze, że problem rozwiązany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchmen Posted February 10, 2023 Author Share Posted February 10, 2023 Temat, woda z biegami.Myślałem że to już koniec. ale nieee, musi być problem dalej. Problem wraca czasem, Ravenol MTF-1 75W85 dedykowany nie pomógł, Elf NFX 75W + Militec 180 ml też słabo, czasem chrupnie dwójka, dziś próba ostateczna nastąpiła, olej Ravenol MTF-2 75W80, olej woda biegi miękko wchodzą, lecz bez podniety. Najgorzej redukcja z 3,4,5 na 2 do skętu i wtedy oporek, musi być losowo. Samochód zostawiłem na noc co by sprawdzić rano jak olej poradzi sobie z niską temperaturą. Mam krótkie dystanse do pracy, 5km olej nie zdąży się nagrzać by móc dobrze pracować z biegami. To jest mój pierwszy samochód którego nie cierpię ze względu na wrażliwość do oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.