Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegląd i wymiana oleju


Ciupas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W moim Pulsarze wymieniam olej co 12500 km. Olej to 5W30.

Mam następujące pytania:

Do przeglądu zostało 5000 km. Wlane wg bagnetu na full, a teraz pokazuje trochę mniej niż połowa. Czy mam się martwić. Samochód 80-90% pokonuje w mieście.

Druga sprawa to przegląd. Będzie przy 75000 km. Czytałem, że trzeba wymienić świece. 

Co jeszcze polecacie zrobić, aby dalej się cieszyć z bezproblemowej jazdy, bo jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Od momentu kupna zrobiłem około 20000 km i nie było żadnych problemów. Wymieniłem co prawda akumulator, ale stary był fabryczny i miał prawo paść. Samochód jest z września 2015 r, Pierwsza rejestracja 2016 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
35 minut temu, Ciupas napisał:

W moim Pulsarze wymieniam olej co 12500 km. Olej to 5W30

W książce serwisowej masz chyba wskazany 5w40. Tak wg. kalendarza co 12500 km to co jaki czas?

36 minut temu, Ciupas napisał:

Do przeglądu zostało 5000 km. Wlane wg bagnetu na full, a teraz pokazuje trochę mniej niż połowa. Czy mam się martwić.

Znaczy - bierze olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Andrzej G napisał:

W książce serwisowej masz chyba wskazany 5w40. Tak wg. kalendarza co 12500 km to co jaki czas?

Znaczy - bierze olej.

Co do oleju to po zakupie przeglądałem forum i jedni leją 5W40 inni 5W30. Samochód robi właśnie około 10000-12000 km w roku.

Że bierze olej to się domyśliłem 😉, pytanie tylko czy jak od przeglądu do przeglądu nie trzeba dolewać to jest ok?

Są silniki które wymagają ciągłych dolewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ciupas napisał:

Co do oleju to po zakupie przeglądałem forum i jedni leją 5W40 inni 5W30. Samochód robi właśnie około 10000-12000 km w roku.

Że bierze olej to się domyśliłem 😉, pytanie tylko czy jak od przeglądu do przeglądu nie trzeba dolewać to jest ok?

Są silniki które wymagają ciągłych dolewek.

Wg ASO (Nissan) zamiennie do tych silników 5W30 i 5W40 leją. Resztę robiłeś wg książki ? Wymiana paska, płynu chłodniczego ? To teraz czas na świece.
Jak bierze olej, to miej dolewkę pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic nie robiłem poza wymianą oleju. Samochód kupiłem z przebiegiem 55000 km od pierwszego właściciela, ale po gwarancji nie robił przeglądów w ASO tylko u jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika. Dlatego teraz pytam czy przy tych 75000 km nie zrobić jakiegoś większego przeglądu i co w nim zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz cokolwiek od poprzednika co było wymieniane ? Czyli zakładając, że jak nie przedłużał gwarancji to 3 lata wg książki szło. Potem pewnie robił coś poza. Teoretycznie powinien mieć wymieniony pasek/napinacz (sprawdź naocznie jaki stan i napięcie), płyn chłodniczy, hamulcowy. Jak nie masz pewności, możesz robić ale to dodatkowe koszty. Ale świece to już czas, piszą aby nie czekać na 80k wg książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
W dniu 27.03.2022 o 19:36, Ciupas napisał:

pytanie tylko czy jak od przeglądu do przeglądu nie trzeba dolewać to jest ok?

Są silniki które wymagają ciągłych dolewek.

Qrcze pieczone - to zaczynam się martwić, bo mój Pulsar nie bierze:dribble:. Poziom jaki mam po zalaniu = poziomowi przy kolejnej wymianie, a kolor zlewanego niemal identyczny jak świeżego. Biorąc pod uwagę małe roczne przebiegi (do 7 tys) olej i filtry wymieniam co 1,5 roku.

Ale nigdy nie wierzyłem w te teksty, że silniki są dotarte fabrycznie i przez pierwsze 1,5 tys. nie przekraczałem 90-ki, a że większość jazdy w tym czasie była "wokół komina", to i zmiana biegów była jak przystało na etapie dotarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece  do wymiany przy ok. 80.00km zatem masz prawo i obowiązek. Olej dolać i sprawdzać obowiązkowo. Jak wyżej pisano  upewnić się co do paska i napinaczy oraz płynu chłodzącego a przede wszystkim płynu hamulcowego. Jak nie wiadomo co to wiadomo kasa i nie zastanawiać się. Obowiązkowo sprawdzić co z filtrem pyłkowym  oraz czy był wymieniony filtr powietrza jak nie to do wymiany bo jego nie czuć skarpetami ale silnik będzie dostawał. U mnie przy 5 latach i 76000 wymieniłem wszystko co podałem gdyż w serwisie bydgoskim w ubiegłym roku stwierdzono, ze cztery lata ale przebieg 60.000km to zamarzający nie podlega. Płyn hamulcowy chociaż wykazano w ubiegłym roku wymianę to jednak jego tegoroczne pomiary wykazały co innego. Mechno niech sprawdzi co z pompą wodną oraz sprawność układu klimatyzacji przy kolejnym przeglądzie.  W swoim (już jest po5 latach) zamontowałem czujniki parkowania bez kablowe. Śmigają. Przygotowuję się do montażu gniazda ładowania elektroniki po prawej stronie kierownicy w miejscu jednej zaślepki. Będzie blisko do bezpieczników. Krótki kabel  z kątowymi  wejściami  także już jedzie do białaska.. Przyjemności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Na pewno zrobię olej, filtry i świece. Do sprawdzenia dam paski, napinacz i płyny hamulcowy i chłodzenia. Co będzie potrzebne to wymiana.

O dodatkowym gnieździe USB też myslę, bo do fabrycznego to trzeba mieć 2 metrowe kable 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...