Matjoo75 Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 (edited) Witam ! Próbuje coś zaradzić w Nissan Micra K12. Samochód dławi się w krótkim momencie przy przygazowaniu i dużo pali. Samochód niedawno kupiony. Po przyjrzeniu się pod maską zaintrygowało mnie dziwne połączenie. Mianowicie zza silnika biegnie wiązka przewodów. Do każdej cewki zapłonowej dochodzą z niej po trzy przewody. Fioletowy- czarny - niebieski || żółty-czarny-niebieski || zielony-czarny-niebieski || brązowy-czarny-niebieski. Przed wtyczkami są porobione dziwne zwory przewodów czarnych i od tych zwor jeszcze idzie czarny na wtyczkę sondy lambda. Czy tak może być połączone ? Edited March 28, 2022 by Matjoo75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 na cewce masz: + - sygnał + i - są ze sobą połączone i to pewnie te co widzisz a sygnał idzie z ECU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted March 28, 2022 Author Share Posted March 28, 2022 Rozumiem, że cewka dostaje zasilanie ..tzn. minus czyli czarny, plus czyli niebieski i odpowiedni kolor sygnał. Zza silnika idą 4 przewody czarne i wedle mnie każdy z nich powinien iść do odpowiedniej cewki.U mnie dwa czarne są zwarte i idą jednym czarnym dalej potem do jednego czarnego są trzy czarne podłączone i rozchodzą się na wtyczki. Badałem multimetrem i pomiędzy czarnymi nie ma przejścia dlatego uważam, że nie mogą być po prostu zwarte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 sprawdź w taki sposób: końcówka do masy a druga do cewki i tak dla każdej po kolei końcówka do + a druga do cewki i tak dla każdej po kolei jak jest przejście to jest OK 3 przewód nigdzie się nie odezwie nie za bardzo kumam Twoją wypowiedź, z tego co napisałeś, to jak podłączysz np. do pierwszego wejścia w każdej wtyczce to na jednej nei ma przejścia?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted March 28, 2022 Author Share Posted March 28, 2022 Nie. Z wiązki zza silnika wychodzą 4 czarne przesady każdy do jednej cewki. Przed wtyczkami są ucięte dwa czarne i zwora poprowadzone jednym czarnym dalej w stronę wtyczek.tylko dwa z tych czterech czarnych idą bezpośrednio do jednej z cewek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 pomierzyłeś tak jak napisałem?? wiązka na zdjęciach nei wygląda na dorabianą, a możesz narysować to co napisałeś?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted March 28, 2022 Author Share Posted March 28, 2022 Dzisiaj już tego nie zrobię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 na szybko rysunek, nie przywiązuj sie do kolejności, te czarne prostokąty to cewki, wolna kreska to sygnał, reszta narysowana, widzę jeszcze nie połączyłem ostatniej, ale to już pewnie kumasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted March 28, 2022 Author Share Posted March 28, 2022 Dzięki za zainteresowanie. Mierzyłem na odłączonych wtyczkach od cewek przejście pomiędzy czarnymi i okazuje się, że go nie ma co oznacza , że albo dobiero przekaźnik zwiera te czarne do masy albo każda masa cewki jest oddzielna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 czy razem czy osobno to mały problem, ważne aby w tych samych miejscach było to samo, pomierz jak pisałem jak trzeba to przekręć stacyjkę, choć byłoby to pierwsze auto w mojej karierze gdzie trzeba by było to zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted March 28, 2022 Author Share Posted March 28, 2022 W moim przypadku czy razem czy osobno to może być problem bo tak jak pisałem są porobione dziwne zwory czarnych przed wtyczkami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 jak jest przejście na + , - i sygnał to nie ma znaczenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted April 6, 2022 Author Share Posted April 6, 2022 DINO<-- podłączenie cewek jest jednak dobrze.Czyli wszystkie plusy cewek razem i wszystkie minusy razem.Zastanawia mnie jednak sonda lambda.Dowiedziałem się, że rezystancja grzałki tej sondy ma mieć od 3.4 do 4 Ohma. Zmierzyłem rezystancję grzałki i ma 10.3 ohma. Odczytałem przez odb2 kod błędu jaki wywala i jest to błąd P0171 . Ten błąd świadczy między innymi o możliwości uszkodzenia sondy lambda.I co tu począć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 jak to I lambada to może być taki objaw co pisałeś na początku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matjoo75 Posted April 7, 2022 Author Share Posted April 7, 2022 Chyba pierwsza bo jest zaraz na wylocie spalin z silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.