Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Samodzielna wymiana oleju w skrzyni automatycznej Qashqai J10 2.0Dci 4x4 2010r


MaciejHinc
 Share

Recommended Posts

Witam.

Czy ktoś przeprowadzał wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów Nissan qashqai 2.0 dci 4x4 J10  ?

Zastanawia mnie czy olej w skrzyni w w przystawce (reduktorze) jest wspólny olej czy są to osobne elementy ?

Jeśli osobne to czy ktoś wymieniał też olej w tym reduktorze i podpowie jak to zrobić  ?

Jeśli olej jest wspólny to czy można go wymienić jak na poniższym filmie ?

 

Za wszelkie instrukcje i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. 

 

Link to comment
Share on other sites

Miałem Nissana QQ z 2009 roku przez 11 lat od nowości, przejechałem 160 kkm nie wymieniałem oleju w skrzyni, nie ma tam też reduktora.

Serwis twierdz,i iż nie wymienia sie oleju w skrzyni, choć się z tym nie zgadzam, nie znalazłem chętnego serwisu który podjąłby się wymiany.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.04.2022 o 13:06, MaciejHinc napisał:

Jeśli olej jest wspólny to czy można go wymienić jak na poniższym filmie ?

Jeśli to jest skrzynia Jatco JF613, to tak się wymienia.

 

W dniu 2.04.2022 o 13:06, MaciejHinc napisał:

czy olej w skrzyni w w przystawce (reduktorze) jest wspólny olej czy są to osobne elementy

Są to osobne elementy. W rozdzielaczu też się wymienia olej. Podobnie jak w tylnym moście.

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, cezzar1 napisał:

Jeśli to jest skrzynia Jatco JF613, to tak się wymienia.

 

Są to osobne elementy. W rozdzielaczu też się wymienia olej. Podobnie jak w tylnym moście.

A da się jakoś sprawdzić jaka mam skrzynię np. po nr VIN ? 

W tym filmie mowa jest o temperaturze oleju, jakim interfejsem mogę takie dane odczytać ? 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem, to jest JATCO JF613E, zmodyfikowana oczywiście, z wyjściem na tył. Temperaturę oleju możesz sprawdzić termometrem na podczerwień (tzw Pirometr), inaczej  Nissan Consult, może jakieś inne jeszcze oprogramowanie. W każdym bądź razie nic bezpłatnego.

Olej polecam Elf Elfmatic J6 dedykowany dla tych skrzyń. Najlepiej kupić conajmniej 10 l, zrobić 3 wymiany po 3 l + litr na ewentualne uzupełnienie stanu. W skrzyni jest ok 8 l iltrów ale zleci 3-3,5 l. Pomiędzy tymi wymianami krótka przejażdzka 10 km. Ważna jest kontrola stanu po ostatniej wymianie. To się robi przy odpowiedniej temperaturze skrzyni. Robiłem taką wymianę w mojej Lagunie III, dlatego się tak wymądrzam ?.

Edited by cezzar1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Super. 

Takie uwagi są bardzo cenne.

Udało mi się zdobyć oto taką instrukcję http://ahto42.planet.ee/M9RTrainingManual.pdf

jest to po angielsku co jest dla mnie problemem ale może jakoś to przetłumaczę...  od strony 76 jest opis wymiany oleju. 

Tą temperaturę mierzyłeś badając obudowę skrzyni od spodu ? nie zakłamuje to nieco wyniku ? w instrukcji do której link załączyłem coś pisze że 10 minut pracy na pozycji P rozgrzewa skrzynię do 40st.

 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, MaciejHinc napisał:

Udało mi się zdobyć oto taką instrukcję

To jest dobra instrukcja ale inaczej podchodzi do kwestii kontroli poziomu oleju niż renault. Ja robiłem tak jak renault właśnie zaleca, co skutkuje wyższym poziomem oleju w skrzyni. Nie czeka się aż będzie powoli kapać. 

12 godzin temu, MaciejHinc napisał:

Tą temperaturę mierzyłeś badając obudowę skrzyni od spodu ? nie zakłamuje to nieco wyniku ? w instrukcji do której link załączyłem coś pisze że 10 minut pracy na pozycji P rozgrzewa skrzynię do 40st.

W renault akurat mam program diagnostyczny i odczytuję temperaturę na kompie. Ale w innych autach mierzyłem pirometrem od spodu właśnie. Obudowa skrzyni jest z aluminium a ono jak wiadomo świetnie przewodzi ciepło. Ta temperatura i tak się zmienia i +/- 5 stopni nie ma żadnego znaczenia.

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, cezzar1 napisał:

Nie czeka się aż będzie powoli kapać. 

Jak byś był uprzejmy rozwinąć myśl ... ?

 

Stworzyłem taką oto instrukcję, możesz przeczytać i wprowadzić ewentualne korekty ?

1.       Zaparkuj pojazd na równej powierzchni i zaciągnij hamulec postojowy.

2.       Odpal silnik.

3.       Przesuń dźwignię zmiany biegów przez każdą pozycję biegu i

następnie ustaw dźwignię zmiany biegów w pozycji „P”.

4.       Czekamy aż olej w skrzyni zagrzeje się do 40°C (około 10min pracy na pozycji P – możemy do pomiaru użyć Pirometru)

5.       Gasimy silnik.

6.       Odkręcamy korek spustowy (wycieka część płynu).

7.       Wykręcamy rurkę przelewu (wycieka reszta płynu – razem około 3L)

8.       Wkręcamy z powrotem rurkę przelewu i zakręcamy korek spustowy.

9.       Odkręcamy czujnik  A, wlewamy przez otwór po czujniku olej – około 3.2L (dostęp do czujnika utrudniony – koniczny demontaż akumulatora i jego podstawy)

10.   Zakładamy czujnik i podpinamy akumulator.

11.   Podgrzewamy olej do 40°C (jak w punkcie nr 4).

12.   Odkręcamy korek spustowy i spuszczamy nadmiar oleju (nie wykręcamy rurki przelewu).

13.   Zakręcamy korek spustowy.

14.   Powtarzamy dwa razy punkty 9-12. (dzięki temu wymienimy prawie cały olej)

15.   Po ostatnim otwarciu korka spustowego sprawdzamy ile oleju wyciekło :

- jeśli więcej jak 100ml, jest ok, zakręcamy korek spustowy – olej wymieniony.

- jeśli mniej niż 100ml, należy uzupełnić olej do odpowiedniego poziomu.

Edited by MaciejHinc
dopisek
Link to comment
Share on other sites

Mniej więcej dobrze, chociaż nie ma sensu mierzyć temperatury i poziomu przed i po każdej podmianie. Robi się to tylko raz, na koniec podczas finalnej kontroli poziomu.

Naprawdę nie da się dojść do korka wlewu oleju bez zdejmowania akumulatora? W lagunie jest on dostępny od dołu. W QQ jest w tym samym miejscu. Jest na tyle duży, że do środka można włożyć wąż zakończony lejkiem i tak wlewać.

Zamiast mierzenia 100 ml, co jest dość uciążliwe (trzeba by mieć jakąś miarkę) można stosować metodę, że jak olej wypływając z rurki przelewowej zmieni się z ciągłego strumienia w krople, to wtedy jest ok i można zamknąć korek. Tak zaleca Nissan. Renault zaleca metodę 100 ml.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

No to chyba z grubsza wszystko jasne....  

Co do dostępu do wlewu - to opieram się na innych różnych instrukcjach, sprawdzę to jak będę wymieniał i sprostuje ewentualnie.

Czyli tak naprawdę rozgrzewam skrzynię, robię trzy podmiany, po trzeciej kontrola temperatury i spuszczenie nadmiaru oleju. 

Pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam jeszcze jedno pytanie, bo jutro chcę się zabrać za wymianę oleju ... Ile powinna pracować skrzynia pomiędzy kolejnymi podmianami ? wystarczy, że przerzucę przez każdą pozycję P R N D i chwile popracuje na P ?

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, MaciejHinc napisał:

Ile powinna pracować skrzynia pomiędzy kolejnymi podmianami ? wystarczy, że przerzucę przez każdą pozycję P R N D i chwile popracuje na P ?

 

Nie, trzeba trochę pojeździć. Myślę że 10-15 km będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...