Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przewód masy do 2 sondy lambda.


Krzychu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie szanowne grono. Mam na imię Krzysztof i pierwszy raz kieruję wnioski i pytanie do znających temat klubowiczów. Od razu przyznaję się, że nie jestem ,,specem" od mechaniki. Po awarii ( typowy objaw: gwałtowny spadek mocy, jazda na 3 biegu, max 4, prędkość 70 i łykanie paliwa) i wizycie w warsztacie mechanik po oględzinach stwierdził : ,,najlepiej to wymienić na nowe sondy, przepływkę i kat." No tak, a jeszcze lepiej to kupić nowe auto.... Wskoczyłem do netu i sporo już się dowiedziałem, starałem się przerobić wszystkie możliwe wpisy dotyczące tego tematu, również te na innych stronach i forach. Lecz konkretu nie odnalazłem. Panowie, proszę Was o radę. Almerka n16 II 1,5 benz. 2002r. Zacząłem od sprawdzenia i oględzin od filtra przez przepływkę i rurę dolot. Następnie trzy podstawowe pomiary na 1 sondzie lambda - jest super ( sondy cztero-przewodowe ) Druga sonda, pomiar oporności grzałki - wzorowo, pomiar napięcia na podejściu i !? brak ! pomiar: plus i masa ,,złapana" na podwoziu, no i jest volcik { 12 z groszem}. Trzeciego pomiaru nie zrobię. No tak, brak masy na grzałkę sondy z wiązki. Pytanie brzmi: czy mogę wykonać ,,obejście" innym przewodem łącząc przewód masowy (z wiązki przy kostce ) z wybranym punktem np. na silniku. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne lub kategorycznie zakazane. Czy konieczne będzie znalezienie ECM i konkretnego punktu połączenia tego przewodu ( patrz schemat ) Znaleziony i pożyczony schemat nie pomógł. Oczywiście nie wykluczam, że padł ,,ze starości" inny element, na razie skupię się na tym. Będę czekał na Wasze opinie i sugestie obiecując jednocześnie, że jeśli awaria zostanie usunięta i ,,Niunia" wróci do zdrowia, to nie omieszkam dodać tutaj historii co i jak. Być może ktoś, kiedyś sięgnie po takie info. Wszak te Almerki jeszcze kulają się po drogach. Pozdrawiam gorąco !

18856713700_1363797830.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masę możesz w dowolnym miejscu zrobić nie robi to żadnego problemu tylko zrób dobrą masę by miała dobry styk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Devil1986 za info. Pytam o ten szczegół, bo gdzieś przeczytałem o przewodach z wolnym potencjałem i konieczności mocowania na konkretnej wewnętrznej listwie w ECM. To spowodowało wątpliwość. Lepiej zapytać niż coś spieprzyć i pogrążyć się w kosztach. Jutro biorę się za ciąg dalszy. Zobaczymy co jeszcze wyjdzie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli była by masa z ECU była by zaznaczona na którym pinie ma być, dziwi mnie tylko że masz opisaną masę F10 i F9 nie masz gdzieś skrzynki z masami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devil1986 wczoraj już nie doczytałem twojego pytania. Jest dobrze. Dziś wykonałem innym przewodem połączenie masowe tak, jak planowałem. Pozostałe pomiary w normie i silniczek od razu wskoczył na swoje wolne obroty. Jest git. Pozostaje tylko skasować błędy. Swoją drogą trochę ciekawi i mnie, gdzie znajdują się końcówki tych mas od grzałek sond. Dzięki Devil1986 za poświęcony czas, uwagę i pomoc. Pozdrawiam Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest forum by sobie pomagać. A swoją drogą punkty masowe są w dużej ilości miejsc polecam ściągnąć sobie książkę do primery i tam są pokazane w których miejscach są punkty masowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...