Krzychu Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 Witam serdecznie szanowne grono. Mam na imię Krzysztof i pierwszy raz kieruję wnioski i pytanie do znających temat klubowiczów. Od razu przyznaję się, że nie jestem ,,specem" od mechaniki. Po awarii ( typowy objaw: gwałtowny spadek mocy, jazda na 3 biegu, max 4, prędkość 70 i łykanie paliwa) i wizycie w warsztacie mechanik po oględzinach stwierdził : ,,najlepiej to wymienić na nowe sondy, przepływkę i kat." No tak, a jeszcze lepiej to kupić nowe auto.... Wskoczyłem do netu i sporo już się dowiedziałem, starałem się przerobić wszystkie możliwe wpisy dotyczące tego tematu, również te na innych stronach i forach. Lecz konkretu nie odnalazłem. Panowie, proszę Was o radę. Almerka n16 II 1,5 benz. 2002r. Zacząłem od sprawdzenia i oględzin od filtra przez przepływkę i rurę dolot. Następnie trzy podstawowe pomiary na 1 sondzie lambda - jest super ( sondy cztero-przewodowe ) Druga sonda, pomiar oporności grzałki - wzorowo, pomiar napięcia na podejściu i !? brak ! pomiar: plus i masa ,,złapana" na podwoziu, no i jest volcik { 12 z groszem}. Trzeciego pomiaru nie zrobię. No tak, brak masy na grzałkę sondy z wiązki. Pytanie brzmi: czy mogę wykonać ,,obejście" innym przewodem łącząc przewód masowy (z wiązki przy kostce ) z wybranym punktem np. na silniku. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne lub kategorycznie zakazane. Czy konieczne będzie znalezienie ECM i konkretnego punktu połączenia tego przewodu ( patrz schemat ) Znaleziony i pożyczony schemat nie pomógł. Oczywiście nie wykluczam, że padł ,,ze starości" inny element, na razie skupię się na tym. Będę czekał na Wasze opinie i sugestie obiecując jednocześnie, że jeśli awaria zostanie usunięta i ,,Niunia" wróci do zdrowia, to nie omieszkam dodać tutaj historii co i jak. Być może ktoś, kiedyś sięgnie po takie info. Wszak te Almerki jeszcze kulają się po drogach. Pozdrawiam gorąco ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 masę możesz w dowolnym miejscu zrobić nie robi to żadnego problemu tylko zrób dobrą masę by miała dobry styk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 Dzięki Devil1986 za info. Pytam o ten szczegół, bo gdzieś przeczytałem o przewodach z wolnym potencjałem i konieczności mocowania na konkretnej wewnętrznej listwie w ECM. To spowodowało wątpliwość. Lepiej zapytać niż coś spieprzyć i pogrążyć się w kosztach. Jutro biorę się za ciąg dalszy. Zobaczymy co jeszcze wyjdzie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted April 5, 2022 Share Posted April 5, 2022 jeżeli była by masa z ECU była by zaznaczona na którym pinie ma być, dziwi mnie tylko że masz opisaną masę F10 i F9 nie masz gdzieś skrzynki z masami ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu Posted April 6, 2022 Author Share Posted April 6, 2022 Devil1986 wczoraj już nie doczytałem twojego pytania. Jest dobrze. Dziś wykonałem innym przewodem połączenie masowe tak, jak planowałem. Pozostałe pomiary w normie i silniczek od razu wskoczył na swoje wolne obroty. Jest git. Pozostaje tylko skasować błędy. Swoją drogą trochę ciekawi i mnie, gdzie znajdują się końcówki tych mas od grzałek sond. Dzięki Devil1986 za poświęcony czas, uwagę i pomoc. Pozdrawiam Krzychu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 Po to jest forum by sobie pomagać. A swoją drogą punkty masowe są w dużej ilości miejsc polecam ściągnąć sobie książkę do primery i tam są pokazane w których miejscach są punkty masowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.