Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przewód masy do 2 sondy lambda.


Krzychu
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie szanowne grono. Mam na imię Krzysztof i pierwszy raz kieruję wnioski i pytanie do znających temat klubowiczów. Od razu przyznaję się, że nie jestem ,,specem" od mechaniki. Po awarii ( typowy objaw: gwałtowny spadek mocy, jazda na 3 biegu, max 4, prędkość 70 i łykanie paliwa) i wizycie w warsztacie mechanik po oględzinach stwierdził : ,,najlepiej to wymienić na nowe sondy, przepływkę i kat." No tak, a jeszcze lepiej to kupić nowe auto.... Wskoczyłem do netu i sporo już się dowiedziałem, starałem się przerobić wszystkie możliwe wpisy dotyczące tego tematu, również te na innych stronach i forach. Lecz konkretu nie odnalazłem. Panowie, proszę Was o radę. Almerka n16 II 1,5 benz. 2002r. Zacząłem od sprawdzenia i oględzin od filtra przez przepływkę i rurę dolot. Następnie trzy podstawowe pomiary na 1 sondzie lambda - jest super ( sondy cztero-przewodowe ) Druga sonda, pomiar oporności grzałki - wzorowo, pomiar napięcia na podejściu i !? brak ! pomiar: plus i masa ,,złapana" na podwoziu, no i jest volcik { 12 z groszem}. Trzeciego pomiaru nie zrobię. No tak, brak masy na grzałkę sondy z wiązki. Pytanie brzmi: czy mogę wykonać ,,obejście" innym przewodem łącząc przewód masowy (z wiązki przy kostce ) z wybranym punktem np. na silniku. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne lub kategorycznie zakazane. Czy konieczne będzie znalezienie ECM i konkretnego punktu połączenia tego przewodu ( patrz schemat ) Znaleziony i pożyczony schemat nie pomógł. Oczywiście nie wykluczam, że padł ,,ze starości" inny element, na razie skupię się na tym. Będę czekał na Wasze opinie i sugestie obiecując jednocześnie, że jeśli awaria zostanie usunięta i ,,Niunia" wróci do zdrowia, to nie omieszkam dodać tutaj historii co i jak. Być może ktoś, kiedyś sięgnie po takie info. Wszak te Almerki jeszcze kulają się po drogach. Pozdrawiam gorąco !

18856713700_1363797830.jpg

Link to comment
Share on other sites

masę możesz w dowolnym miejscu zrobić nie robi to żadnego problemu tylko zrób dobrą masę by miała dobry styk

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Devil1986 za info. Pytam o ten szczegół, bo gdzieś przeczytałem o przewodach z wolnym potencjałem i konieczności mocowania na konkretnej wewnętrznej listwie w ECM. To spowodowało wątpliwość. Lepiej zapytać niż coś spieprzyć i pogrążyć się w kosztach. Jutro biorę się za ciąg dalszy. Zobaczymy co jeszcze wyjdzie. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jeżeli była by masa z ECU była by zaznaczona na którym pinie ma być, dziwi mnie tylko że masz opisaną masę F10 i F9 nie masz gdzieś skrzynki z masami ??

Link to comment
Share on other sites

Devil1986 wczoraj już nie doczytałem twojego pytania. Jest dobrze. Dziś wykonałem innym przewodem połączenie masowe tak, jak planowałem. Pozostałe pomiary w normie i silniczek od razu wskoczył na swoje wolne obroty. Jest git. Pozostaje tylko skasować błędy. Swoją drogą trochę ciekawi i mnie, gdzie znajdują się końcówki tych mas od grzałek sond. Dzięki Devil1986 za poświęcony czas, uwagę i pomoc. Pozdrawiam Krzychu.

Link to comment
Share on other sites

Po to jest forum by sobie pomagać. A swoją drogą punkty masowe są w dużej ilości miejsc polecam ściągnąć sobie książkę do primery i tam są pokazane w których miejscach są punkty masowe. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...