Krzychu Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Witam serdecznie szanowne grono. Mam na imię Krzysztof i pierwszy raz kieruję wnioski i pytanie do znających temat klubowiczów. Od razu przyznaję się, że nie jestem ,,specem" od mechaniki. Po awarii ( typowy objaw: gwałtowny spadek mocy, jazda na 3 biegu, max 4, prędkość 70 i łykanie paliwa) i wizycie w warsztacie mechanik po oględzinach stwierdził : ,,najlepiej to wymienić na nowe sondy, przepływkę i kat." No tak, a jeszcze lepiej to kupić nowe auto.... Wskoczyłem do netu i sporo już się dowiedziałem, starałem się przerobić wszystkie możliwe wpisy dotyczące tego tematu, również te na innych stronach i forach. Lecz konkretu nie odnalazłem. Panowie, proszę Was o radę. Almerka n16 II 1,5 benz. 2002r. Zacząłem od sprawdzenia i oględzin od filtra przez przepływkę i rurę dolot. Następnie trzy podstawowe pomiary na 1 sondzie lambda - jest super ( sondy cztero-przewodowe ) Druga sonda, pomiar oporności grzałki - wzorowo, pomiar napięcia na podejściu i !? brak ! pomiar: plus i masa ,,złapana" na podwoziu, no i jest volcik { 12 z groszem}. Trzeciego pomiaru nie zrobię. No tak, brak masy na grzałkę sondy z wiązki. Pytanie brzmi: czy mogę wykonać ,,obejście" innym przewodem łącząc przewód masowy (z wiązki przy kostce ) z wybranym punktem np. na silniku. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne lub kategorycznie zakazane. Czy konieczne będzie znalezienie ECM i konkretnego punktu połączenia tego przewodu ( patrz schemat ) Znaleziony i pożyczony schemat nie pomógł. Oczywiście nie wykluczam, że padł ,,ze starości" inny element, na razie skupię się na tym. Będę czekał na Wasze opinie i sugestie obiecując jednocześnie, że jeśli awaria zostanie usunięta i ,,Niunia" wróci do zdrowia, to nie omieszkam dodać tutaj historii co i jak. Być może ktoś, kiedyś sięgnie po takie info. Wszak te Almerki jeszcze kulają się po drogach. Pozdrawiam gorąco ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 masę możesz w dowolnym miejscu zrobić nie robi to żadnego problemu tylko zrób dobrą masę by miała dobry styk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Dzięki Devil1986 za info. Pytam o ten szczegół, bo gdzieś przeczytałem o przewodach z wolnym potencjałem i konieczności mocowania na konkretnej wewnętrznej listwie w ECM. To spowodowało wątpliwość. Lepiej zapytać niż coś spieprzyć i pogrążyć się w kosztach. Jutro biorę się za ciąg dalszy. Zobaczymy co jeszcze wyjdzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 jeżeli była by masa z ECU była by zaznaczona na którym pinie ma być, dziwi mnie tylko że masz opisaną masę F10 i F9 nie masz gdzieś skrzynki z masami ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Devil1986 wczoraj już nie doczytałem twojego pytania. Jest dobrze. Dziś wykonałem innym przewodem połączenie masowe tak, jak planowałem. Pozostałe pomiary w normie i silniczek od razu wskoczył na swoje wolne obroty. Jest git. Pozostaje tylko skasować błędy. Swoją drogą trochę ciekawi i mnie, gdzie znajdują się końcówki tych mas od grzałek sond. Dzięki Devil1986 za poświęcony czas, uwagę i pomoc. Pozdrawiam Krzychu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Po to jest forum by sobie pomagać. A swoją drogą punkty masowe są w dużej ilości miejsc polecam ściągnąć sobie książkę do primery i tam są pokazane w których miejscach są punkty masowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.