Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Różnice w zawieszeniu R51


WIWAN
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam pytanie. 
Czy są różnice w elementach zawieszenia w R51 między wersją europejską ,a wersją US?
Chodzi mi o sworznie wahaczy, tuleje wahaczy tylnich, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora.
Pozdrawiam.

Edited by WIWAN
Link to comment
Share on other sites

Jestem po remoncie zawieszenia w wersji USA, faktycznie największym problemem do znalezienia był sworzeń wahacza tylnego górnego. Zamówiliśmy 4 różne i żaden nie pasował, musieliśmy zamówić całe wahacze górne za bagatela 460 PLN sztuka. Reszta jest  taka sama jak w Dieslu. Polecam wrzucić od razu poliuretan, raz i na zawsze.

Link to comment
Share on other sites

Możesz polecić jakieś tuleje poliuretanowe? I jeżeli można wiedzieć ile cię to kosztowało. 

Link to comment
Share on other sites

Poliuretany zamawiałem z Elast Pol, koszt 550 PLN na całe zawieszenie. Sruby, wahacze, koncówki drązków i różnej maści sworznie + robota, w sumie 5 k

Link to comment
Share on other sites

A orientujesz się jaki jest wymiar maja tuleje tylne poprzeczne? Bo podają dwa rozmiary 36mm i 45mm i trzeba podać Elast-pol przy zakupie które. 

Link to comment
Share on other sites

Zadzwoń sobie i oni Ci doradzą, Podpowiedzą że np. 36 idzie w 70% samochodów

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Robię właśnie wymianę wahaczy, uporałem się z przodem, nie było aż tak źle, trochę gimnastyki z kolumną kierownicy która blokowała  wyjęcie śruby górnego wahacza (ponownie włożyłem odwrotnie), i oczywiście zapieczone śruby regulacyjne na dole, te od przodu musiałem przepiłować piłą szablastą. Wahacze pasowały z EU, sworzeń 22mm.  tył idzie trochę gorzej nie znalazłem zamiennika dla wahacza sprężyny w  normalnej cennie, więc będzie trzeba zmienić tuleję w starym da się tam  wyciąć śrubę regulacji?. czy żeby wyjąć przednią  śrubę dolnego wahacza z lewej strony trzeba opuścić zbiornik paliwa? u mnie wychodzi kolizja. 

283800772_566785948201707_860941368667907808_n.jpg

281255056_411936504129000_7416500160810382053_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

W  tylnym  górnym wahaczu  jest problem ze sworzniem? Ja co prawda kupiłem od razu oryginalny wahacz, ale sworzeń wydaje się typowy 22mm i pasuje do zwrotnicy, na dole mam chyba 24mm, tez typowy

 

Znalazł ktoś może obejmy metalowe do gum trzymających stabilizator tylny? dość słabo u mnie wyglądają i chętnie bym wymienił, przednie są a tylnych nie znalazłem. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 11.05.2022 o 16:48, apsik napisał:

Jestem po remoncie zawieszenia w wersji USA, faktycznie największym problemem do znalezienia był sworzeń wahacza tylnego górnego. Zamówiliśmy 4 różne i żaden nie pasował, musieliśmy zamówić całe wahacze górne za bagatela 460 PLN sztuka. Reszta jest  taka sama jak w Dieslu. Polecam wrzucić od razu poliuretan, raz i na zawsze.

Ja zauważyłem istotną różnicę w tylnym dolnym wahaczu, w wersji USA sworzeń wciskany jest odwrotnie niż w Europie od góry i ma większą średnice 5,1mm w Europie wciskany jest od dołu i ma średnicę tylko 4,5mm, różnica ma kolosalny wpływ na bezpieczeństwo w Europie sworzeń wahacza po odpięciu pierścienia segera może zwyczajnie wypaść w dół (tak działają siły) i zwrotnica straci jedne z punktów oparcia co może spowodować skrzywienie i oderwanie koła. w USA gdyby nawet sworzeń się uwolnił z otworu wahacza, zablokuje się między nim a zwrotnicą  i nie powinno być większych konsekwencji.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...