Pablosis Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Witam, jestem właścicielem nissana q j10. Auto o pojemności 1.6 w LPG i przebiegu 51 tysięcy (przy 50 tysiącach wymieniane filtry i oleje) jak do tej pory jeździło idealnie wręcz, ale dzisiaj wyskoczyła lampka check engine (na szczęście nie czerwona). Krótko: chciałem ruszyć, wrzuciłem jedynkę i zacząłem puszczać sprzęgło i wciskać gaz, lecz auto nie reagowało, tak jakby ruszało tylko na sprzęgle i to z oporem ( ręczny nie był zaciągnięty). Podjechałem tak na następne wolne miejsce parkingowe( ledwo tysiąc obrotów jakby dalej nie mógł). Co ciekawe na wstecznym jechałem szybciej niż na pierwszym biegu. Gdy już zaparkowałem to trzymają sprzęgło sprawdziłem pierwszy i drugi bieg, ale jakby miał zero mocy. Wyłączyłem silnik i po 15 minutach znowu spróbowałem, okazało sie ze ładnie już wchodzi na jedynce i dwójce w obroty lecz lampka została. Co może być przyczyna takiej sytuacji? Dodam ze auto mam od niedawna i długo nie jeździłem wiec te pierwsze kilometry zdarzało mi sie przygazować za mocno itd. Tankuje raczej na jednej stacji, staram sie trzymać zawsze do połowy zalany benzyna. Dodatkowo codziennie pokonuje krotkie trasy wożąc dziecko do żłobka ( Ok 2 km w jedna i druga stronę). Czasami pojadę w dłuższa trasę o 40 km. Z góry dziękuje za jakimkolwiek pomoc i wskazówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisilYE Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Podepnij ELM i jakiś program typu Torque powinno pokazać Ci błędy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 7 godzin temu, Pablosis napisał: Z góry dziękuje za jakimkolwiek pomoc i wskazówki. Za kilkadziesiąt złotych kupujesz interfejs, podpinasz pod OBD, na fona instalujesz jakąś darmową apkę i sam sobie sczytasz błąd jaki wystąpi wraz z numerem i często nawet z opisem błędu i możliwością wykasowania błędu. Numer błędu wygooglujesz sobie w necie i wtedy będziesz wiedział w czym rzecz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ares97 Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Polecicie jakiś konkretny model interfejsu? Mi też zapalił się chceck, ale nie ma żadnych objawów, a już 2 tygodnie śmigam ? W poprzednim aucie w rodzinie check palił się jakieś 10 lat i nikt nie mógł znaleźć przyczyny, ale tutaj wolałbym się upewnić co mu dolega ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Ja używam taki. Ważne aby był wyposażony w układ PIC18F25K80. https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-obd2-konnwei-bluetooth-3-0-polski-9190700983 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 2 godziny temu, Ares97 napisał: Polecicie jakiś konkretny model interfejsu? Ja swego czasu zaszalałem i zaopatrzyłem się w Interfejs iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate - ID48 Działa bezproblemowo z każdym testowanym programem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.