Szynal Posted May 22, 2022 Share Posted May 22, 2022 Cześć Próbuję uruchomić funkcję automatycznego testowania układu klimatyzacji - niestety bezskutecznie. Na forum są dwa opisy jak tego dokonać (w skrócie uruchomić stacyjkę, pokrętło środkowe w lewo, pokrętło prawe w prawo, potem przycisk auto). Niestety u mnie bez żadnego rezultatu, zastanawiam się czy w mojej wersji klimatyzacji też tak powinno to działać - mam wersję bez tych dwóch bocznych małych regulatorów (grzanie/chłodzenie/dmuchanie na tył). Instrukcja serwisowa w pliku ATC opisuje uruchomienie testu dla tego bardziej rozbudowanego modelu. Więc albo coś zrobię źle, ale się "zepsuło", albo należy to zrobić inaczej ? A cała zabawa wzięła się stąd, że po kilkunastu przejechanych kilometrach, układ klimatyzacji jedynie grzeje i to bez względu na ustawioną temperaturę - z kratek leci gorące powietrze. Można wybrać kierunek nadmuchu, regulacja klap działa ale w dalszym ciągu jest to ukrop. Wyłączenie całkowite klimy pomaga jedynie trochę bo ciepłe powietrze i tak dostaje się do kabiny, co prawda nie wymuszone wentylatorem a pewnie ruchem samochodu. W serwisie powiedzieli, że uszkodzone są dwa motoreduktory - zdaje się, że jest ich tam pięć? - nie powiedzieli jednak które, zaśpiewali ponad 2k za ich wymianę - ale jakoś im nie ufam i nie mam żadnej pewności czy tu chodzi o te motorki sterujące klapami. Może ktoś z Was się spotkał z podobną przypadłością. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szynal Posted May 22, 2022 Author Share Posted May 22, 2022 Errata. Po kolejnych kilkudziesięciu próbach udało się w końcu uruchomić tryb diagnostyczny. Kluczem do sukcesu okazały się krótkie odstępy pomiędzy poszczególnymi krokami procedury - widocznie wcześniej trwało to u mnie zbyt długo a trzeba było robić sprawnie i szybko ? Tak czy owak wynikiem testu jest błąd numer 12 - Air mix door motor (Driver) circuit malfunction. Znajduje się on mniej więcej w miejscu wskazanym w dokumentacji. Deskę mam już rozebraną (schowki po stronie pasażera, konsolę środkową również - obudowy poduszki oraz tych plastików powyżej poduszki to chyba nie trzeba demontować? Nie wiem co jeszcze trzeba rozebrać żeby wyjąć ten motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
legion Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 Witam wszystkich, Posiadam Pata z 2012r, i u mnie ta procedura nie działa, z tego co znalazłem na forach/YT w starszych modelach pokrętła maja Opór i nie można nimi kręcić dookoła bez oporów jak w moim modelu. Czy ktoś z was posiada informację jak uruchomić ten test w modelu z 12r będę wdzięczny. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szynal Posted June 8, 2022 Author Share Posted June 8, 2022 (edited) Czy to taki model klimatyzacji? jeśli tak, to w załączeniu instrukcja, może się przyda ? 24.pdf 25.pdf Edited June 8, 2022 by Szynal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
legion Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 (edited) Niestety, ja mam prostsze radio poniżej zdjęcie . Mały update: Udało mi się uruchomić inny test z którego wynikło tyle ze sprzęgło od klimy się załącza oraz ze wentylator działa. (Włączyć zapłon do ON, następnie 10x wcisnąć sensor od monitorowania otwartych drzwi kierowcy, wyłączyć zapłon (wyjmowałem klucz z stacyjki) i zaraz jak opadną zegary włączyć zapłon do ON ) To jest jakiś taki ogólny test auta od świateł, przez wycieraczki, czujniki oleju , po klime. Ale nie zwrócił żadnego błędu. Dziś rano pojechałem dobić klime - mechanik załadował ją na full. Ale po 6h od tego czasu klima znowu nie działa) więc jest spora szansa ze jest gdzieś nieszczelność. Jutro runda druga. Edited June 9, 2022 by legion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szynal Posted June 9, 2022 Author Share Posted June 9, 2022 To sprawdź jeszcze kolejny załączony plik, może to będzie ten model (bez nawigacji). ATC.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
legion Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 @Szynal dzięki to jest ten manual strzał w 10, wyskoczył mi błąd 57 - Intake sensor circuit open - ATC-278, "Intake Sensor Circuit" Dodatkowo po nabiciu klimatyzacji wczoraj Klima działała, po południu zrobiło się bardzo ciepło i znowu przestała działać, Rano ruszyłem auto i bam znowu działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szynal Posted June 10, 2022 Author Share Posted June 10, 2022 W załączeniu kilka stron, które opowiadają o dokładnej diagnostyce tego błędu. ATC2.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
legion Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Cześć Czy ktoś z was jest w stanie podać mi part number dla tego sensora z błędu 57 Klimatyzacji. Czy to będzie może ten sensor co na zdjęciu - mieści się w schowku przed nogami pasażera. Pozdrawiam. Rafał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
legion Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 (edited) Dla potwierdzenia to jest czujnik opisany jako intake sensor. Czujnik jest zwykłym opornikiem - znajduje się za schowkiem na rękawiczki. Cena w aso 780 płn. Z tabeli odczytałem wartości jakie ma przy temperaturach i wstawiłem tymczasowo potencjometr 100 Kohm który ustawiłem na 25C - zgodnie z tabelą. Wiem partyzantka ale działa. Do póki nie znajdę gdzieś tego czujnika taniej będę śmigać na potencjometrze. Edited July 6, 2022 by legion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.