Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbyt dużo starego oleju przy wymianie


eryk93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nadszedł czas na zmianę oleju w X-Trialu i spuszczając stary olej ku mojemu zaskoczeniu wyleciało z niego 11L... Dodam, że od ostaniej wymiany nie zrobiłem nim nawet 7tys km...

DPF-a nie obstawiam, został niedawno zregnerowany przez rzetelną firmę, co może być tego przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spuszczony olej pachnial olejem napedowym? czy bardziej przypominal emulsje?

DPF bym nie wykluczal
jestes pewien ze system zostal prawidlowo podlaczony i sygnalizuje uruchomienie wypalania?

moze leja wtryski a moze puszczaja pierscienie na tlokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski są nowe, DPF mam pewność, sporo się nasprawdzałem nim oddałem do regeneracji, po ok 200km podjechałem z nim jeszcze raz do sprawdzenia. Jeszcze co do oleju właśnie zapachu nie sprawdziłem, ale konsystencja była rzadsza, wydaje mi się, że był mniej lepki.

 

Prócz pierścieni może być to też pompa vacum? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka-100% dpf.

Stan jego drożności akurat nie wielkie ma w tym przypadku znaczenie.

Ropa cofa sie w trakcie procesu wypalania  filtra dpf -szczególnie kiedy zgasi sie silnik w tym momencie.

Z tego to powodu kiedy przeprowadzane jest serwisowe wypalanie filtra -to zawsze razem z wymiana oleju w silniku.

Dlatego uzytkownik auta z dpf powinien czesto sprawdzac poziom oleju -szczególnie zwracajac uwage czy stan jego nie ulega zwiekszeniu..

Jak na to nie zwraca uwagi -potem zdarzaja sie przypadki obracania panewek.

P.S.w t30 gdzie nominalnie wchodzi 5,2l oleju po 10 tys.km zlalem prawie cale 10 litrowe wiadro oleju...

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, piotrek3 napisał:

zgasi sie silnik w tym momencie.

Ani razu mi nie zgasł, jeździć jeździ bez najmniejszego problemu, mocy nie traci, check engine mi nie świeci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to ,ze Ci silnik nagle zgasł a o to,ze w trakcie procedury wypalania filtra silnik został zgaszony.

Z  ktorego roku masz X-traila?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, piotrek3 napisał:

Z  ktorego roku masz X-traila?

Z 2009, w zeszłym roku wymieniłem silnik i wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, eryk93 napisał:

Ani razu mi nie zgasł, jeździć jeździ bez najmniejszego problemu, mocy nie traci, check engine mi nie świeci.

a jesli kontrolka check engine albo DPF jest uszkodzona? (rozlaczona, spalona zarowka etc.)
sprawdzalas czy po uruchomieniu zaplonu a przed uruchomieniem silnika kontrolki sa sprawne?

23 godziny temu, eryk93 napisał:

Prócz pierścieni może być to też pompa vacum? 

czy zaobserwowales pogorszenie pracy hamulcy? jesli nie i hamulce dzialaja jak dotychczas efektywnie to raczej nie pompa vacum

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2009 r ma  kontrolke dpf ale nie zawsze kiedy filtr jest wypalany ona zapala się.

Ropa olej w silniku diesla rozcieńcza tylko w tych co maja dpf.

Diesle bez filtra nie maja tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, borge napisał:

sprawdzalas czy po uruchomieniu zaplonu a przed uruchomieniem silnika kontrolki sa sprawne?

Tak przy zapłonie kontrolki święcą, więc są sprawne.

 

3 godziny temu, borge napisał:

czy zaobserwowales pogorszenie pracy hamulcy? jesli nie i hamulce dzialaja jak dotychczas efektywnie to raczej nie pompa vacum

Jeszcze sprawdzę ale raczej działają bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje sprawdzic kompresje na cylindrach, jesli miesci sie w normie
tzn. ze pierscienie sa szczelne i ta droga paliwo nie przedostaje sie do miski olejowej,
wtedy pozostanie chyba jednak tylko DPF, pojsciem na skroty bedzie mantra Piotrka ; )

13 godzin temu, piotrek3 napisał:

Diesle bez filtra nie maja tego problemu.

 rozumiem ekologie ale znam tez polskie realia, niestety : /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, borge napisał:

pozostaje sprawdzic kompresje na cylindrach, jesli miesci sie w normie
tzn. ze pierscienie sa szczelne i ta droga paliwo nie przedostaje sie do miski olejowej

Wyjścia raczej nie będzie, no nic, zobaczymy co z tego wyjdzie, dam znać, tym czasem dzięki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi sie jeszcze przypomnialo co kiedys czytalem gdzies w podobnym temacie,
uzytkownik wprowadzil do plynu chlodzacego czynnik UV, po kilku dniach jego
olej silnikowy 'swiecil', test pozwolil zawezic badania, wadliwa okazala sie przegrzana
glowica i uszkodzona uszczelka pod nia
nie wiem na ile teoria jest prawdziwa, kto produkuje taki czynnik, gdzie kupic,
moze warto zebys sobie pogooglowal temat

Edytowane przez borge
ort.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, borge napisał:

tak mi sie jeszcze przypomnialo co kiedys czytalem gdzies w podobnym temacie,
uzytkownik wprowadzil do plynu chlodzacego czynnik UV, po kilku dniach jego
olej silnikowy 'swiecil', test pozwolil zawezic badania, wadliwa okazala sie przegrzana
glowica i uszkodzona uszczelka pod nia
nie wiem na ile teoria jest prawdziwa, kto produkuje taki czynnik, gdzie kupic,
moze warto zebys sobie pogooglowal temat

Ciekawe, poczytam sobie dzięki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, borge napisał:


uzytkownik wprowadzil do plynu chlodzacego czynnik UV, po kilku dniach jego
olej silnikowy 'swiecil', test pozwolil zawezic badania, wadliwa okazala sie przegrzana
glowica i uszkodzona uszczelka pod nią
 

W przypadku  uszczelki pod głowica nie trzeba wprowadzac czynnika uV ,olej stanie się mętno - białawy kiedy płyn chłodzacy bedzie sie do niego przedostawał.

Poza tym gdyby do~~7 l oleju silnikowego dostało 4 litry płynu chłodzacego ,daleko to auto by nie ujechało.

Co innego kiedy dostaje sie ropa ,jaka ona by nie była nie bedzie miala tak destrukcyjnego wpływu na silnik jak płyn chłodzacy ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też jedną rzecz, odkręcając korek od wlewu oleju ciemny dym wylatuje, to normalne?

Czy odma zapchana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...