eryk93 Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 Cześć, nadszedł czas na zmianę oleju w X-Trialu i spuszczając stary olej ku mojemu zaskoczeniu wyleciało z niego 11L... Dodam, że od ostaniej wymiany nie zrobiłem nim nawet 7tys km... DPF-a nie obstawiam, został niedawno zregnerowany przez rzetelną firmę, co może być tego przyczyną? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 spuszczony olej pachnial olejem napedowym? czy bardziej przypominal emulsje? DPF bym nie wykluczal jestes pewien ze system zostal prawidlowo podlaczony i sygnalizuje uruchomienie wypalania? moze leja wtryski a moze puszczaja pierscienie na tlokach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 25, 2022 Author Share Posted May 25, 2022 Wtryski są nowe, DPF mam pewność, sporo się nasprawdzałem nim oddałem do regeneracji, po ok 200km podjechałem z nim jeszcze raz do sprawdzenia. Jeszcze co do oleju właśnie zapachu nie sprawdziłem, ale konsystencja była rzadsza, wydaje mi się, że był mniej lepki. Prócz pierścieni może być to też pompa vacum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 (edited) Normalka-100% dpf. Stan jego drożności akurat nie wielkie ma w tym przypadku znaczenie. Ropa cofa sie w trakcie procesu wypalania filtra dpf -szczególnie kiedy zgasi sie silnik w tym momencie. Z tego to powodu kiedy przeprowadzane jest serwisowe wypalanie filtra -to zawsze razem z wymiana oleju w silniku. Dlatego uzytkownik auta z dpf powinien czesto sprawdzac poziom oleju -szczególnie zwracajac uwage czy stan jego nie ulega zwiekszeniu.. Jak na to nie zwraca uwagi -potem zdarzaja sie przypadki obracania panewek. P.S.w t30 gdzie nominalnie wchodzi 5,2l oleju po 10 tys.km zlalem prawie cale 10 litrowe wiadro oleju... Edited May 25, 2022 by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 12 godzin temu, piotrek3 napisał: zgasi sie silnik w tym momencie. Ani razu mi nie zgasł, jeździć jeździ bez najmniejszego problemu, mocy nie traci, check engine mi nie świeci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Nie chodzi o to ,ze Ci silnik nagle zgasł a o to,ze w trakcie procedury wypalania filtra silnik został zgaszony. Z ktorego roku masz X-traila? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 28 minut temu, piotrek3 napisał: Z ktorego roku masz X-traila? Z 2009, w zeszłym roku wymieniłem silnik i wtryski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 (edited) 10 godzin temu, eryk93 napisał: Ani razu mi nie zgasł, jeździć jeździ bez najmniejszego problemu, mocy nie traci, check engine mi nie świeci. a jesli kontrolka check engine albo DPF jest uszkodzona? (rozlaczona, spalona zarowka etc.) sprawdzalas czy po uruchomieniu zaplonu a przed uruchomieniem silnika kontrolki sa sprawne? 23 godziny temu, eryk93 napisał: Prócz pierścieni może być to też pompa vacum? czy zaobserwowales pogorszenie pracy hamulcy? jesli nie i hamulce dzialaja jak dotychczas efektywnie to raczej nie pompa vacum Edited May 26, 2022 by borge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 2009 r ma kontrolke dpf ale nie zawsze kiedy filtr jest wypalany ona zapala się. Ropa olej w silniku diesla rozcieńcza tylko w tych co maja dpf. Diesle bez filtra nie maja tego problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 3 godziny temu, borge napisał: sprawdzalas czy po uruchomieniu zaplonu a przed uruchomieniem silnika kontrolki sa sprawne? Tak przy zapłonie kontrolki święcą, więc są sprawne. 3 godziny temu, borge napisał: czy zaobserwowales pogorszenie pracy hamulcy? jesli nie i hamulce dzialaja jak dotychczas efektywnie to raczej nie pompa vacum Jeszcze sprawdzę ale raczej działają bez zarzutu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 pozostaje sprawdzic kompresje na cylindrach, jesli miesci sie w normie tzn. ze pierscienie sa szczelne i ta droga paliwo nie przedostaje sie do miski olejowej, wtedy pozostanie chyba jednak tylko DPF, pojsciem na skroty bedzie mantra Piotrka ; ) 13 godzin temu, piotrek3 napisał: Diesle bez filtra nie maja tego problemu. rozumiem ekologie ale znam tez polskie realia, niestety : / Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 27, 2022 Author Share Posted May 27, 2022 Godzinę temu, borge napisał: pozostaje sprawdzic kompresje na cylindrach, jesli miesci sie w normie tzn. ze pierscienie sa szczelne i ta droga paliwo nie przedostaje sie do miski olejowej Wyjścia raczej nie będzie, no nic, zobaczymy co z tego wyjdzie, dam znać, tym czasem dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 (edited) tak mi sie jeszcze przypomnialo co kiedys czytalem gdzies w podobnym temacie, uzytkownik wprowadzil do plynu chlodzacego czynnik UV, po kilku dniach jego olej silnikowy 'swiecil', test pozwolil zawezic badania, wadliwa okazala sie przegrzana glowica i uszkodzona uszczelka pod nia nie wiem na ile teoria jest prawdziwa, kto produkuje taki czynnik, gdzie kupic, moze warto zebys sobie pogooglowal temat Edited May 27, 2022 by borge ort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 27, 2022 Author Share Posted May 27, 2022 6 minut temu, borge napisał: tak mi sie jeszcze przypomnialo co kiedys czytalem gdzies w podobnym temacie, uzytkownik wprowadzil do plynu chlodzacego czynnik UV, po kilku dniach jego olej silnikowy 'swiecil', test pozwolil zawezic badania, wadliwa okazala sie przegrzana glowica i uszkodzona uszczelka pod nia nie wiem na ile teoria jest prawdziwa, kto produkuje taki czynnik, gdzie kupic, moze warto zebys sobie pogooglowal temat Ciekawe, poczytam sobie dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 Teraz, borge napisał: uzytkownik wprowadzil do plynu chlodzacego czynnik UV, po kilku dniach jego olej silnikowy 'swiecil', test pozwolil zawezic badania, wadliwa okazala sie przegrzana glowica i uszkodzona uszczelka pod nią W przypadku uszczelki pod głowica nie trzeba wprowadzac czynnika uV ,olej stanie się mętno - białawy kiedy płyn chłodzacy bedzie sie do niego przedostawał. Poza tym gdyby do~~7 l oleju silnikowego dostało 4 litry płynu chłodzacego ,daleko to auto by nie ujechało. Co innego kiedy dostaje sie ropa ,jaka ona by nie była nie bedzie miala tak destrukcyjnego wpływu na silnik jak płyn chłodzacy .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 27, 2022 Author Share Posted May 27, 2022 Zauważyłem też jedną rzecz, odkręcając korek od wlewu oleju ciemny dym wylatuje, to normalne? Czy odma zapchana? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.