Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Antetonitrus
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Mam problem i to nie byle jaki, spadek mocy w nissan primera 2.2 diesel. Wczoraj zaczęło się od wariowania i spadku obrotów przy jeździe, przetrzepałem wszystkie możliwe fora i zostałem naprowadzony na usterki, które mogły wystąpić, co najlepsze jak wrzucę go na luz i odpalę, a przygazowany osiągnie ok 2,5 - 3 tyś obrotów to nagle wszystko spada i auto się wyłącza. Znalazłem też kość jakiejś gadziny obok elektrozaworu podciśnienia (mieszkam koło lasu), dodatkowo gąbka wygłuszająca była wyciągniętą pod auto więc obstawiam kunę, najpierw myślałem, że może coś przegryzła, później, że zbieg okoliczności i poprostu się zrypał elektrozawor lub pompa paliwowa (będę sprawdzał), ale po odkręceniu elektrozaworu natknąłem się na oderwane kable, nie mam pojęcia od czego to może być i czy to tak ma wyglądać, mógłby mnie ktoś pokierować? Jestem samoukiem, a nie znalazłem nigdzie od czego to może być i co to. Wrzucam zdjęcie, ta część znajduje się poniżej elektrozaworu podciśnienia.

623dcbc9a70aa5ca2798f33b664d62fa.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Antetonitrus napisał:

Cześć,

Mam problem i to nie byle jaki, spadek mocy w nissan primera 2.2 diesel. Wczoraj zaczęło się od wariowania i spadku obrotów przy jeździe, przetrzepałem wszystkie możliwe fora i zostałem naprowadzony na usterki, które mogły wystąpić, co najlepsze jak wrzucę go na luz i odpalę, a przygazowany osiągnie ok 2,5 - 3 tyś obrotów to nagle wszystko spada i auto się wyłącza. Znalazłem też kość jakiejś gadziny obok elektrozaworu podciśnienia (mieszkam koło lasu), dodatkowo gąbka wygłuszająca była wyciągniętą pod auto więc obstawiam kunę, najpierw myślałem, że może coś przegryzła, później, że zbieg okoliczności i poprostu się zrypał elektrozawor lub pompa paliwowa (będę sprawdzał), ale po odkręceniu elektrozaworu natknąłem się na oderwane kable, nie mam pojęcia od czego to może być i czy to tak ma wyglądać, mógłby mnie ktoś pokierować? Jestem samoukiem, a nie znalazłem nigdzie od czego to może być i co to. Wrzucam zdjęcie, ta część znajduje się poniżej elektrozaworu podciśnienia.

623dcbc9a70aa5ca2798f33b664d62fa.jpg

Już doszedłem od czego kable - czujnik ciśnienia oleju. Może kiedyś się komuś przyda ;)

Link to comment
Share on other sites

Może komuś się przyda: 

Miałem problem od wczoraj tak jak opisywałem ze spadkiem mocy. Na drodze 3, 4 bieg powodował spadek obrotów i hamowanie silnikiem. Na biegu jałowym przy 2 - 2,5 tysiąca obrotów obroty spadały i gasło auto. Po przeszperaniu forum strzelałem w elektrozawór podciśnienia, EGR lub pompę paliwa. Wyczyściłem elektrozawór, EGR po czym problem wciąż był. W akcie desperacji sprawdziłem jeszcze filtr paliwa (na początku nie brałem go pod uwagę, bo kupiłem miesiąc temu auto i ponoć był wymieniany), czysciutki - faktycznie nowy. Przy zakładaniu odpowietrzylem wszystko i co? I działa. Wnioskuję więc, że układ był zapowietrzony przez co wariowało. Po naprawie przejechałem ok. 20km, póki co śmiga, zobaczymy czy problem nie wróci. 

https://iv.pl/images/d6055aa88b8180a8296916cefe9d9a1c.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...