Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Prąd ładowania akumulatora


aquariusmax
 Share

Recommended Posts

Jako, że wątek dotyczący stricte ładowania akumulatora został wyłączony do komentowania, pozwoliłem sobie założyć nowy wątek i zawrzeć pewne nowe informacje.

Kupiłem sobie miernik prądu stałego i zacząłem sprawdzanie co i jak.

Pierwsze pomiary pokazały takie dane:
- prąd szczytowy pojawiający się, po odpaleniu na zimno, na zasilaniu akumulatora (i samochodu, bo jest zintegrowana klema) przez alternator, to 58A
- po kilku minutach prąd ustabilizował się na ok. 23A

Aby określić sam prąd ładowania akumulatora trzeba odjąć prąd płynący tylko do samochodu ze zintegrowanej klemy na akumulatorze, od prądu płynącego do zintegrowanej klemy z alternatora.

Alternator w QQ 1.2 ma 150A.

Mam 4 letni akumulator instalowany w fabryce VARTA EFB 70Ah 720A (krótkie przejazdy raz na 2-3 dni).
Raz w historii ładowałem go 2 lata temu prostownikiem z Lidla 3.8A, ale ładowanie zakończyło się szybko po 6h (wyczerpane akumulatory ten prostownik ładuje nawet 48h).

Czujnik maski mam przekręcony i napięcie w gnieździe zapalniczki to (realnie na klemach jest ok. 0.15V większe):
- 12.3V przed odpalaniem
- 10.8V-11.7V przy odpalaniu (w zależności od czasu wykonania i długości ostatniej jazdy)
- 12.8V-13,8V po odpaleniu (czasem, ale bardzo rzadko, po odpaleniu jest 12.3V przez 15-30 sekund)
- 14.3V po kilku minutach

Jeśli będzie zainteresowanie, to postaram się robić kolejne pomiary.
Prosiłbym o konkretne komentarze z własnymi pomiarami prądu (nie jedynie napięcia), pomysłami na pomiary, a nie dywagacje i przypuszczenia.

PS.: Ciekawy materiał, potwierdzający w pewnym sensie moje pomiary: 

 

Edited by aquariusmax
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam 2 letni akumulator, na przeglądzie stwierdzili 50% naładowania i zaproponowali doładowanie za 100 zeta. Przekęciłem czujnik i mam takie same wartości w gnieździe zapalniczki.

Link to comment
Share on other sites

Fajne te ceny, a za kilka dni znowu poziom naładowania pewnie wróci do 50%, za 100 zeta to można ładowarkę kupić i samemu ładować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.06.2022 o 15:35, aquariusmax napisał:

 

Czujnik maski mam przekręcony i napięcie w gnieździe zapalniczki to (realnie na klemach jest ok. 0.15V większe):
- 12.3V przed odpalaniem
- 10.8V-11.7V przy odpalaniu (w zależności od czasu wykonania i długości ostatniej jazdy)
- 12.8V-13,8V po odpaleniu (czasem, ale bardzo rzadko, po odpaleniu jest 12.3V przez 15-30 sekund)
- 14.3V po kilku minutach

 

Dokładnie mam to samo i "zero" problemów z akumulatorem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jednak miernik prądu nie jest niezbędny, bo prąd ładowania, poziom naładowania oraz temperaturę baterii pokazuje darmowy program Car Scanner na OBD2 za kilkadziesiąt złotych.

U mnie, na 4 letnim akumulatorze jest ok. 86% naładowania, więc prąd ładownia jest raczej niski i waha się 1-4 A.
Czujnik maski przekręcony. Napięcia po nocy nie są oszałamiające, bo 12.3-12.5 V, a komputer widzi go jako bardzo dobry.
Rozruch na ciepło pobiera jedynie 20A.

image.thumb.png.b83d2440d866e0054b907d510be20a49.png

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 10/19/2022 at 1:55 AM, aquariusmax said:

Jednak miernik prądu nie jest niezbędny, bo prąd ładowania, poziom naładowania oraz temperaturę baterii pokazuje darmowy program Car Scanner na OBD2 za kilkadziesiąt złotych.

U mnie, na 4 letnim akumulatorze jest ok. 86% naładowania, więc prąd ładownia jest raczej niski i waha się 1-4 A.
Czujnik maski przekręcony. Napięcia po nocy nie są oszałamiające, bo 12.3-12.5 V, a komputer widzi go jako bardzo dobry.
Rozruch na ciepło pobiera jedynie 20A.

image.thumb.png.b83d2440d866e0054b907d510be20a49.png

Program ma opinie niezle, ale znalazlem kilka, ze nie laczy sie z Kaska. Jak widac u Ciebie sie polaczyl. Sprawdzilem z moim bezprzewodowym ELM327 i dziala swietnie. 

Edited by Jerzaa
Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie łączy, to znaczy, że interfejs OBD2 jest niekompatybilny.

Pisałem do aurora programu, aby zrobił profil dla QQ J11 1.2. Jednak poradził, aby używać od Renault.

Niestety używając profilu od Kadjar, Captur, QQ K9K mamy za każdym razem inną część parametrów, nigdzie nie ma kompletu.

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem,jaki mam prąd ładowania na założonym oszuście.Wiem tylko tyle zimny start aku pokazuje ponad 11V, 6 dni postoju pod chmurką przy mrozach (w grudniu) na wyświetlaczu 12.3V  i odpał od tyknięcia,więc coś jest na rzeczy skoro jeżdżę i jest cały czas pod ładowaniem.Piszę że cały czas pod ładowaniem,ale widocznie nie tylko komputer steruje ładowaniem bo inaczej już dawno aku by się zagotował.

Link to comment
Share on other sites

W starszych autach ładuje cały czas i się nie gotują akumulatory. System ma przecież termistor i to nawet na klemie, więc przerwie jak będzie trzeba. Temperatura na akumulatorze też jest widoczna w programie.

Zobacz @JACKO29 w aplikacji jakie masz ładowanie i najlepiej wklej z jazdy wykres na forum, to byłaby pomocna informacja do dyskusji.

U mnie też zawsze odpala od pierwszego (choć czasem dopiero po 6-7 obrocie w zimie). Jednak napięcie spada z 12-12.3 V do 9.5-10.5 V przy odpalaniu. Akumulator nie ma się jak naładować podczas 2 tras w tygodniu po 50 km. Tym bardziej, że automat nie zawsze ładuje (mam najczęściej 0.5-4A przy napięciu 13.7-14.5V).

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...