Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P12 a alufelgi do opon całorocznych.


michuP12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)

Nie mam pojęcia do jakiego działu przyporządkować ten temat, ale jeśli wybrałem zły dział, to poproszę o przeniesienie.

 

Chciałem Was zapytać o poradę odnośnie alusów, a mianowicie od nowości użytkuję opony całoroczne, z których jestem zadowolony, ale założyłem je na stalowe felgi - wiadomo, wątpliwa jakość wyglądu na samochodzie. Myślałem o kupnie alufelg do swojej primerki, a w związku z tym, że mam opony całoroczne, to wyczytałem, że są nawet felgi tzw. całoroczne, które można użytkować zimą. Jak myślicie - czy jest to coś warte? Wiadomo, że zimy już nie takie jak kiedyś, ale mimo wszystko czy to dobry pomysł. Szkoda by było wydać 1,5-2 klocki i żeby zaraz się to poniszczyło. Czy można wierzyć producentom, że felga jest rzeczywiście "szczególnie polecana na zimę"?

 

https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/dezent-re-dark-7-00x16-5x114-30-et40-00#45465493

Pod tym linkiem jest ten model felgi, który planuję zakupić i tam też jest taka formułka: "felga szczególnie polecana na zimę". Co o tym myślicie? Proszę o porady bardziej doświadczonych. Za udzielone odpowiedzi z góry dziękuję :) 

Edytowane przez michuP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Zakładając, że te felgi to oksydowane aluminium, a nie lakierowane, to powinny się sprawdzić tak w zimie jak i latem. Ale o te szczegóły musisz zapytać sprzedającego. Jeżeli są oksydowane (a tak zapewne jest), to na pewno lepiej zniosą zimowe solanki niż zwykłe alusy, bez względu na to, czy polerowane, czy lakierowane.

Upewnij się, czy takie parametry jak osadzenie ET i średnica otworu centralnego są zgodne z Twoimi OEM, bo w przypadku tych felg oferowanych do Pulsara (felgi 17"), pełnej zgodności to ja nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Andrzej G napisał:

Zakładając, że te felgi to oksydowane aluminium, a nie lakierowane, to powinny się sprawdzić tak w zimie jak i latem. Ale o te szczegóły musisz zapytać sprzedającego. Jeżeli są oksydowane (a tak zapewne jest), to na pewno lepiej zniosą zimowe solanki niż zwykłe alusy, bez względu na to, czy polerowane, czy lakierowane.

Upewnij się, czy takie parametry jak osadzenie ET i średnica otworu centralnego są zgodne z Twoimi OEM, bo w przypadku tych felg oferowanych do Pulsara (felgi 17"), pełnej zgodności to ja nie widzę

Witaj, dziękuję za Twoją odpowiedź. Zapytam obsługę klienta oponeo o te kwestie materiału wykonania, które tutaj poruszyłeś. Sprawdzałem na przykładzie do zakupu felg stalowych też na oponeo do swojego auta i w porównaniu do tych alusów to: rozstaw śrub mają taki sam, czyli - oba po 5x114.3, dezenty mają szerkość 7 cali a stalówki 6,50JJ,  osadzenie ET oba rodzaje felg po 40, a otwór centralny w dezentach to 71,6 a w stalowych 66,1.  Porównywałem z tą felgą, która też rzekomo pasuje do mojego auta: https://www.oponeo.pl/felga-stalowa/alcar-kfz-9735#22072479 Czyli, że ten model alusów nie będzie pasował do auta? Oponeo na każdej podstronie wszystkich modelów felg wkleja taką formułkę:" GWARANCJA DOPASOWANIA Gwarantujemy dopasowanie felgi do Twojego pojazdu.".


Czyli, że szukać innego modelu felgi i z tym sobie dać spokój? 😜

 

P.S. Ja na oponeo wybierałem opcję "Szukaj felg według modelu auta" i oni twierdzą, że felgi pasują. Ciekawe ile są warte ich słowa... 

Edytowane przez michuP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
3 godziny temu, michuP12 napisał:

Porównywałem z tą felgą, która też rzekomo pasuje do mojego auta: https://www.oponeo.pl/felga-stalowa/alcar-kfz-9735#22072479 

No i ta felga wg. parametrów które podałeś wcześniej powinna pasować do Twojego auta.

 

3 godziny temu, michuP12 napisał:

otwór centralny w dezentach to 71,6 a w stalowych 66,1.

Jak sam widzisz alusy Dezenta mają otwór 5,5 mm większy od stalówek. Taka opcja wymaga dodatkowo pierścieni centrujących.

3 godziny temu, michuP12 napisał:

dezenty mają szerkość 7 cali a stalówki 6,50JJ

Jak sam widzisz to poza rozstawem śrub pozostałe parametry tych alusów nie są zgodne z OEM Twojego auta. Zakładam, że stalówki są zgodne (bo tak zapewne jest).

Proponuję zerknąć TUTAJ  - parametry zgodne z podaną przez Ciebie stalówką. Może coś Ci się spodoba.

Mnie osobiście ta felga się podoba i na dodatek w rozsądnej cenie.

Ale przed zakupem upewnij się, jakie parametry mają Twoje fabrycznie założone w aucie felgi - powinny być wytłoczone po wewnętrznej stronie felg. Możesz też skorzystać z pomocy ASO, podając VIN.

W dniu 28.06.2022 o 01:40, michuP12 napisał:

Czy można wierzyć producentom, że felga jest rzeczywiście "szczególnie polecana na zimę"?

Papier przyjmie wszystko. Felgi jeżeli są "malowane", to albo proszkowo, albo epoksydowane ... ale czy to je kwalifikuje do określenia "polecane na zimę", to :bezradny:

Reszta w Twoich rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na zimę alusy po regeneracji i malowaniu ,5 zima i nic się nie dzieje ,Polecam ,też miałem stalówki i po 2 sezonach pordzewiały nówki sztuki .

W dniu 29.06.2022 o 02:42, Andrzej G napisał:

 

Mnie osobiście ta felga się podoba i na dodatek w rozsądnej cenie.

 

Jędruś ładną wybrałeś fele ,jak bym kupował brałbym pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
5 godzin temu, MisilYE napisał:

Jędruś ładną wybrałeś fele ,jak bym kupował brałbym pod uwagę

Gdybym nie miał fabrycznych nissanowskich alusów, też brałbym je w ślepo. No ale żeby znaleźć w necie takie perełki, a przy okazji nie dać się handlarzom (czyt. Oponeo) wpuścić w maliny, to trzeba było poświęcić "trochę" czasu:zwyciestwo2:. Ale jak się zbiera dobre uczynki, by po grzechach młodości załapać się chociaż na czyściec ... :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za cenne rady oraz za fachowe wytłumaczenie. Gdyby nie to, że napisaliście mi co i jak, to zapewne uwierzyłbym w zapewnienia oponeo i kupił te felgi dezenta, ponieważ byłbym przekonany, że zgodnie z opisem będą pasować do mojego auta. Wybiorę jakieś felgi zgodne z OEM i po zakupie i założeniu wrócę tutaj i pochwalę się, jak wyglądają na mojej Primerce :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, potrzebuję jeszcze chłodnego spojrzenia na moje wybory :D

 

Znalazłem 2 modele felg, które pasują do mojego auta i pośród których chcę podjąć wybór. Zadałem pytanie doradcy Oponeo o materiały wykonania i inne kwestie.

Modele felg, które znalazłem:

1. RONAL

2. DEZENT

 

1. Ronale pasują idealnie, każdy parametr jest zgodny z wartością oryginalną. Na pytania o jakość otrzymałem odpowiedź:

Cytat

Dziękuję za zainteresowanie ofertą naszego sklepu. Felgi marki Ronal bardzo wytrzymałe szczególnie polecane na zimę. Bardzo trwała powłoka lakiernicza, klasyczne 5 ramienne wzornictwo. Aluminium jest lakierowane. Ronal producent szwajcarski w 90% firma produkuje obręcze do aut klasy premium, Mercedes oraz BMW.

 

2. Dezenty mają prawie taką samą zgodność jak wartości oryginalne, tylko różni się jedynie rozmiar otworu centralnego, zamiast 66.10 jest 71.60. Na pytanie o jakość i kwestie dopasowania otrzymałem odpowiedź.

Cytat

Dziękuję za zainteresowanie ofertą naszego sklepu. Felgi dopasowane do auta Nissan Primera. Dezent mocna klasa średnia producent niemiecki należący do koncernu austriackiego Alcar. Felgi Dezent pokryte specjalną powłoką lakierniczą SR3 , która chroni przed działanie czynników zewnętrznych. W przypadku, gdy otwór centralny jest większy , niż średnica piasty pojazdu Nissan otrzyma Pan bezpłatnie zestaw montażowy, aby zagwarantować idealne dopasowanie. Pierścienie centrujące stosowane w motoryzacji od przeszło 30 lat w pełni bezpieczne rozwiązania.

Zapytałem jeszcze o kwestie zastosowania pierścieni centrujących i porównania tych dwóch modelów felg:

Cytat

Dziękuję za zainteresowanie ofertą naszego sklepu. Felgi marki Ronal jak i Dezent mocna klasa średnia , renomowani producenci  rozwiązania szczególnie polecane na sezon zimowy. Pierścienie centrujące nie wpływają negatywnie na jakość podróżowania autem. 

 

Chciałbym Was zapytać czy rzeczywiście kwestia tylko pierścienia centrującego nie jest szkodliwa, czy rzeczywiście nie należy się bać tego rozwiązania, czy przy jeździe samochodem będzie na pewno ok? Oraz czy te 2 modele felg są warte tych pieniędzy i czy warto iść tą drogą? Czy parametry, które podał sprzedający, są zadowalające jako jakość w stosunku do wytrzymałości w zimie? Te 2 modele nadawałyby się jako komplet całoroczny?

Edytowane przez michuP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
2 godziny temu, michuP12 napisał:

Witajcie, potrzebuję jeszcze chłodnego spojrzenia na moje wybory

Z mojej strony nie mam już nic do dodania. Reszta i kwestia wyboru w Twoich rękach. Gdybym wybierał dla siebie, na pewno nie wybrałbym tego Dezenta, bo nie paprałbym się w zabawę z pierścieniami, mając do wyboru dokładnie pasujące. Zauważ, że ta na 1 fotce jest wykonana w identycznej technologii jak pokazany przez Ciebie Dezent - lakierowana i polerowana ... i jak dla mnie wygląda atrakcyjniej. Natomiast w tych 2 pasujących bez żadnych kombinacji, wybrałbym tą pierwotnie zaproponowaną ... ale jak to w życiu - jeden woli blondynki, a drugi brunetki.

Podsumowując - Twoja kasa, Twój wybór, bo nikt Ci tutaj nie zagwarantuje, która z felg będzie lepiej wykonana, trwalsza, odporniejsza na solanki, krawężniki, etc. O doradcach Oponeo już tutaj chyba pisaliśmy. Gdyby mieli na stanie, to zamiast konia wcisnęli by Ci renifera.

pol_pl_Felgi-16-m-in-do-DACIA-Duster-I-Isqn-15-ronal-r56-trend-black-9639-f-f-l6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, MisilYE napisał:

Z zaproponowanych też wybrałbym  Ronal - ładniejsze ,mniej zachodu,ale ale Jędrusia są ładniejsze  

Wybór należy do Ciebie  

Przymierz https://www.oponeo.pl/wybierz-felgi-aluminiowe#tryOnPreview

Jędrusia też bardzo ładne, nie przeczę, też mi się podobają :) Ale póki co skupiałem się na całych czarnych. Też nie chcę się babrać w żadne pierścienie, żadne przeróbki, itp. stąd te wątpliwości. Jak już mam kupować i wydawać ciężko zarobiony hajs, to na coś porządnego i od razu pasującego. Przemyślę jeszcze sprawę nad Ronalami albo tymi Jędrusia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Misiek

Twój pomysł z przymierzalnią jest super :zwyciestwo2:TUTAJ  dopasowałem już konkretnie pod jego auto, więc na pewno znajdzie coś w swoim guście.

38 minut temu, michuP12 napisał:

Ale póki co skupiałem się na całych czarnych. Jak już mam kupować i wydawać ciężko zarobiony hajs, to na coś porządnego i od razu pasującego. Przemyślę jeszcze sprawę nad Ronalami albo tymi Jędrusia

Skoro już wspomniałeś o hajsie, to oprócz gustu, porównaj też ceny - 1499 : 1676 za Ronale

Zwróć też uwagę, że wskazane przez Ciebie Ronale występują w przymierzalni w 2 wersjach - jedne czarne i drugie identyczne, tylko z polerowanym frontem za 460/szt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej G napisał:

Misiek

Twój pomysł z przymierzalnią jest super :zwyciestwo2:TUTAJ  dopasowałem już konkretnie pod jego auto, więc na pewno znajdzie coś w swoim guście.

Skoro już wspomniałeś o hajsie, to oprócz gustu, porównaj też ceny - 1499 : 1676 za Ronale

Zwróć też uwagę, że wskazane przez Ciebie Ronale występują w przymierzalni w 2 wersjach - jedne czarne i drugie identyczne, tylko z polerowanym frontem za 460/szt.

 

Zadałem jeszcze pytanie odnośnie trwałości tej felgi na zimę, którą podałeś wcześniej. Sklep ładne felgi odpowiedział: 

Cytat

Witam, ta felga jest dostępna tylko w takim kolorze. Elementy polerowane słabo znoszą eksploatację zimą - ta powłoka jest wrażliwa na sól drogową i agresywne środki do mycia. Jeśli ma być użytkowana zimą to należy ją często myć i najlepiej czystą wodą bez dodatków.

 

Z kolei jak wpiszę w google o alufelgach na zimę, to na wielu stronach internetowych piszą, że nietrwałość alusów na zimę to mit i nie należy się niczego bać... I teraz nie wiadomo komu wierzyć i w którą stronę się obrócić, żeby było dobrze.

Edytowane przez michuP12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
1 godzinę temu, michuP12 napisał:

Z kolei jak wpiszę w google o alufelgach na zimę, to na wielu stronach internetowych piszą, że nietrwałość alusów na zimę to mit i nie należy się niczego bać... I teraz nie wiadomo komu wierzyć i w którą stronę się obrócić, żeby było dobrze.

No to już wyłącznie Twój dylemat, Twój wybór i Twoja kasiora. Na zakończenie tej dyskusji tylko dodam, że w moim 7,5 letnim Pulsarze mam fabrycznie zamontowane alusy,takie jak na fotce poniżej (fotka z netu) - są polerowane i lakierowane i do tej pory aura nic im złego nie uczyniła. Fakt, że w zimie auto niemal nie opuszcza garażu. Alusy polerowane i lakierowane, to nie to stare "chropowate" badziewie do którego lepił i wgryzał się cały syf z drogi. Masz wątpliwości, boisz się alusów, to poszukaj ładnych "dekli" i jeżeli chodzi o wygląd, też będzie cacy ... dopóki ich nie zgubisz :D

Tyle z mojej strony, bo wątek chyba zbytnio się przeciąga.

nissan-leaf-juke-pulsar-qashqai-felga-17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...