Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xtrail cisnienie na listwie.


Andrzej19831983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum i prosze o wyrozumiałość i pomoc. Bylem u rożnych mechanikow i nawymieniałem pół samochodu i dalej mam problem.

Nissan Xtrail 2.2 dCI 4x4 136km 100kw 2006 rok

 

Auto przyjechało z niemiec z rościągnietym łancuchem rozrzadu. Wywalało bład czujnika polozenia wału (ten dolny) mechanicy stwierdzili ze to pewnie czujnik wiec go wymienili nie pomoglo auto dalej po odpaleniu gasło. Stwierdzili ze zawor scv wymienili na uzywke oryginalna. Dalej to samo. Kolejna diagnoza wtryski do regeneracji. Koszt 2000 zrobione dalej to samo. Ostatecznie jednak stwierdzili ze jednak rozrzad. Po wymianie pojezdzil dwa dni  to zaczal szarpac miedzy 2200 a 2700 i kopcic ale tez nie zawsze. Nikt nie potrafil stwierdzic co jest. W miedzy czasie wyjety wyczyszczony zawor egr. Potem pokazala sie kontrolka dpf migala auto na warsztat. Zapchany wyciety wylaczony. Auto pochodzilo 1 dzien poszarpywalo i kopcilo  juz w zakresie 2200-2400 ale rzadziej. Wymieniony na nowy zawor scv oryg. dobrany do pompy nie zrobiona adaptacja bo nie maa mechanika ktory by to zrobil. Wymieniony na nowy przeplywomierz. Wymienione uszczelniacze wszystkie na pokrywie wtryskiwaczy wymienione wszystkie gumy intercoolera plus czujnik polozenia wałka rozrzadu. Po tym auto zaczelo jezdzic znacznie lepiej ale wracajac z trasy po wymianie tych uszczelniaczy. Po 200km spadl pasek z alternatora auto sie zagrzalo wywalilo plyn ze zbiorniczka wyrownawczego. Laweta i do domu. Paski nowe zakupione zalozone. I od tamtej pory cyrk wtryski wala jak szalone w wyzszych obrotach powyzej 2 tys. Kolej od regeneracji twierdzi ze nie zrobiona adaptacja zaworu scv. Sprawdzony Ktsem boscha na biegu jałowym cisnienie na listwie 250 barow. Wciskam gaz delikatbie obroty powyzej 2 tys puszczam cisnienie spada i okolo 1 tys jest szarpniecie silnikiem delikatne klekot a w tym czasie cisnienie spada do w wlasnie w tym momencie jak szarpnie to cisnienie chwilowo wzrasta na 380 400 barow silnik sie uspokaja przdstaje klekotac i znow cisnienie utrzymuje sie okolo 250 barow. Auto lekko mulowate. Umowilem sie na zaslepienie i wylaczenie zaworu egr moze chociaz to szarpanie ustanie ale co z cisnieniem na listwie jakie powinno byc i czy to ma zwiazek z brakiem adaptacji tego zaworu. Mam nadzieje ze ktos cos pomoze doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam robiłem tym sposobem kilka razy zawsze jest tak ze po tym cisnienie utrzymuje sie na poziomie 300 310 barow. Wystarczy nacisnac pedal gazu i wtedy wraca wszystko do tego co bylo. Najnizsze cisnienie wskazywalo 230 barow. Zawor scv nowy dobrany do pompy. To samo jest po adaptacji boschem Kts. Zastanawiam sie czy adaptacje tylko specjalistycznym kompem lub padniety jest czujnik cisnienia na listwie paliwowej co prawda błedu nie pokazuje ale jestt to czujnik membranowy moze cos sie uszkodzilo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli adaptacja z pedału gazu Ci wychodzi tak jak powinna to nie jest Ci potrzebna adaptacja przez nissan consult.

 

Ja bym proponował podłączyć manometr w zamian za zawór bezpieczeństwa na listwie i sprawdzenie czy faktycznie cisnienie na listwie jest zgodne z ciśnieniem które pokazuje czujnik. Wtedy wiele powinno się wyjaśnić.

Wychodzę z założenia, że ten kto zmieniał rozrząd to zrobił to dobrze.

 

Wtryski też mogą klepać jak masz powietrze w ukladzie paliwowym.

Trzebaby podłączyć pod powrót przezroczysty waz i sprawdzić co tam się dzieje.

 

Co do regeneracji wtryskiwaczy.

Były zmieniane bebechy czy tylko końcówki?  Wtryski po regeneracji miały nadane nowe kody ima i są one wkodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz podlaczylem waz przezroczysty i niby powietrza nie bylo. Sprawdze jeszcze raz podlacze dzis. Co do manometru musialbym gdzies podjechac i sprawdzic. Rozrzad powinien byc ok. Wtryski nie mam pojecia czy wszystko czy tylko koncowki. Sa na gwarancji rozmawialem z gosciem jest gotowy je sprawdzic w kazdej chwili ale jest niby przekonany ze to jakis problem z cisnieniem a wtryski sa ok. Tak byly wprowadzane nowe kody po regeneracji. Ja juz nie wiem co tak naprawde mam zrobic. Od kwietnia sie z nim bujam wiecznie albo w warsztatach albo cos dokupuje i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej19831983 napisał:

Raz podlaczylem waz przezroczysty i niby powietrza nie bylo. Sprawdze jeszcze raz podlacze dzis. Co do manometru musialbym gdzies podjechac i sprawdzic. Rozrzad powinien byc ok. Wtryski nie mam pojecia czy wszystko czy tylko koncowki. Sa na gwarancji rozmawialem z gosciem jest gotowy je sprawdzic w kazdej chwili ale jest niby przekonany ze to jakis problem z cisnieniem a wtryski sa ok. Tak byly wprowadzane nowe kody po regeneracji. Ja juz nie wiem co tak naprawde mam zrobic. Od kwietnia sie z nim bujam wiecznie albo w warsztatach albo cos dokupuje i dalej to samo.

Trafiłeś na wymieniaczy którzy zamiast diagnozować samochód to wymieniają co popadnie.

 

Za ciśnienie na listwie odpowiada scv.

Auto ma już trochę lat, ktoś się pochylił nad sprawdzeniem instalacji elektrycznej od ecu do zaworu? 

Skąd kolega jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem przezroczysty wezyk na biegu jalowym nie widac powietrza na powrocie. Przejade sie kawalek zobaczymy co przy obciazdniu pokaze.  Sami wymieniacze i specjalisci. 2006 rok a lacznie auto i naprawy ponad 20 tys z czego polowa auto. Zawor scv jest nowy oryginalny w sklepie najpierw kazali podac numer pompy wtryskowej taki dobrali. 

Jestem z pod Kamienia Pomorskiego ale tez bywam pod Gdańskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej19831983 napisał:

Raz podlaczylem waz przezroczysty i niby powietrza nie bylo. Sprawdze jeszcze raz podlacze dzis. Co do manometru musialbym gdzies podjechac i sprawdzic. Rozrzad powinien byc ok. Wtryski nie mam pojecia czy wszystko czy tylko koncowki. Sa na gwarancji rozmawialem z gosciem jest gotowy je sprawdzic w kazdej chwili ale jest niby przekonany ze to jakis problem z cisnieniem a wtryski sa ok. Tak byly wprowadzane nowe kody po regeneracji. Ja juz nie wiem co tak naprawde mam zrobic. Od kwietnia sie z nim bujam wiecznie albo w warsztatach albo cos dokupuje i dalej to samo.

Trafiłeś na wymieniaczy którzy zamiast diagnozować samochód to wymieniają co popadnie.

 

Za ciśnienie na listwie odpowiada scv.

Auto ma już trochę lat, ktoś się pochylił nad sprawdzeniem instalacji elektrycznej od ecu do zaworu? 

Skąd kolega jest?

Ciśnienie na biegu jałowym przy temp roboczej powinno wynosić 36-40MPa.

Czyli 360-400bar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przezroczysty wężyk podlaczony pełny paliwa zadnych bąbli powietrza auto po malej trasie ponad 20 km. Cisnienie sprawdzane kts bosch pokazywalo 24 mPa czyli 240 barow. Po odpaleniu pokazuje okolo 300 barow na zimnym silniku potem spada na 240 250 i czasem pokazuje 230.

 

Mieszkam w Dusinie 10 km od Kamienia Pomorskiego.

Screenshot_20220708-195722_inCarDoc Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej19831983 napisał:

Przezroczysty wężyk podlaczony pełny paliwa zadnych bąbli powietrza auto po malej trasie ponad 20 km. Cisnienie sprawdzane kts bosch pokazywalo 24 mPa czyli 240 barow. Po odpaleniu pokazuje okolo 300 barow na zimnym silniku potem spada na 240 250 i czasem pokazuje 230.

 

Mieszkam w Dusinie 10 km od Kamienia Pomorskiego.

Screenshot_20220708-195722_inCarDoc Pro.jpg

Jeśli ciśnienie pokazuje dobrze, to wtryski na pewno nie stukają przez jego wartość.

Albo zle zrobiona regeneracja, albo gniazda pod wtryskami nie były frezowane i są dobrane zle podkładki.

Dlatego ja u siebie wolałem kupić nowe wtryski i mieć pewność, że wszystko jest z nimi ok.

Wyciąg wtryski i wyślij je do sprawdzenia do chłopaków ze stalowej woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazda napewno nie byly frezowane. Co do podkladek zakladane oryginalne nissana. Aczkolwiek mi nie pasuja jakos bo sa miedziane i mniejsze od gniazda. Ma luzy dookola gniazda. Czyli generalnie wtryski kolejny raz do sprawdzenia i dobrac podkladki do nich. Jak to sie dobiera? Jak maja "siedziec" w gniezdzie z luzem czy na sztywno? Mam opcje dac je spowrotem do tego co je robil ale nie mam pewnosci ze cokolwiek zrobi lub powie ze wszystko ok. I dalej bedzie to samo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki był sens wymiany podkładek na gniazda w których na pewno jest zgorzel?.
Albo frezować frezem do gniazd wtryskiwaczy, albo porządnie oczyścić szczotką miedzianą.
Ja podkładki dobierałem do numeru wtryskiwaczy na allegro i pasowały i wszystko jest dobrze.
Musisz poszukać, najlepiej wejdź na stronę japancars.ru tam jest katalog do xtraila. Wpisz vin i wyszukaj numer części (podkładek
wtryskiwaczy) 

Jak wpiszesz vin to szukaj w zakładce

B-Fuel & Engine control ----> 1865 Fuel supply system. 
W moim przypadku podkładka ma numer 16626-AD200 z tym że ja mam silnik DI 114KM a tu są inne wtryskiwacze

tak czy siak ja bym wysłał wtryskiwacze do innej firmy na sprawdzenie (polecam tych ze stalowej woli), cuda już widziałem w internecie jak ludzie wysyłali, regenerowali wtryski itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gniazda niby sa czyste widzialem je i nie bylo zanieczyszczeń. Ok tak zrobie. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam

Sprawdzalem teraz i wedlug tej strony mam takie same podkladki jak w tym silniku twoim jak to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej19831983 napisał:

Ale gniazda niby sa czyste widzialem je i nie bylo zanieczyszczeń. Ok tak zrobie. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam

Sprawdzalem teraz i wedlug tej strony mam takie same podkladki jak w tym silniku twoim jak to możliwe?

Mozliwe. Wtryski mają tą samą średnicę. Te silniki się niewiele różnią.  Blok i głowica jest taka sama. Różnice są w osprzęcie. Skośnookie nie wyważali otwartych drzwi

P.s z jakiego programu wrzucałes screen?

Jakbyś miał kabel od vw vag kkl to mam program nissan data scan II , tam można zrobić adaptację scv, bo program działa na protokole nissan consult..

 

Też mam ruski program tecu3 który dużo może z nissanem.

 

Ja na swoim już żeby zjadłem... Dobre to auto ale jak się pierdzieli to można sobie rwać włosy z głowy.

 

 

Edytowane przez przemoog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z allegro SDPROG I incardoc pro  cos tam tylko podstawowe rzeczy ale cisnienie pokazuje mi i bledy podstawowe. Pozatym nie ma tu w okolicy nikogo z dobrym kompem. Jak moja zona slyszy ze cos trzeba dokupic to juz ja trzesie... masakra z tym autem. Ale zadowolony jestem bo i do pracy i na polowanie dojade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierz sobie ze sklepu play nissan data scan II na android. Dobrze ogarnia z elm.

Z elm jeszcze dobrze działa car gauge pro.

Auto wielofunkcyjne jak mówisz. Moj też w lesie jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechalem do tego co wtryski regenerowal i wzial za to 2000 kola zeby sciagnal te kody nowe co dal po regeneracji bo nie oddali mi w warsztatcie. Powiedzial ze kody sa te same a z tego co wiem powinny byc nadane nowe kody. Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam przepraszam za cisze ale od naszej rozmowy auto stalo do wczoraj bez wtryskow. Gosc ktory je regenerowal nie nadal nowych kodow ani nie wyregulowal wymienil tylko zaworek i koncowke. Twierdzil ze ich noe trzeba kodowac. Zawiozlem do znajomego. Sprawdzili jeden dobry da sie zakodowac 3 noewyregulowane. Zawiozlem na gwarancji kazalem wyregulowac i nadac kody po 3 tyg odebralem niezakodowane jeden inny bo poprostu frajer go zepsól. Wkurwiony zawiozlem do znajomego 3 tyg. Ustawione wyregulowane zakodowane. Wlozone kody wprowadzone przejechane ponad 100 km. I teraz jest problem auto jedzie w zasadzie poprawnie korekty prawidlowe w czasie jazdy ale w czasie gwaltownego przyspieszania powyzej 2 tys obrotow slychac trejkotanie jak powoli przyspieszam jest ok nie ma tego. Pytanie czy rozrzad? Lancuch pompy wakum jest dosc luzny. Czy moze z obluzowany kolektor albo lacznik elastyczny uszkodzony przenosi wibracje... parametry ma dobre wszystkie. Wykoncze sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wtryski klepią.

Ja nowe wkładałem i klepanie słychać. Ten typ tak ma.

13 godzin temu, Andrzej19831983 napisał:

Witam przepraszam za cisze ale od naszej rozmowy auto stalo do wczoraj bez wtryskow. Gosc ktory je regenerowal nie nadal nowych kodow ani nie wyregulowal wymienil tylko zaworek i koncowke. Twierdzil ze ich noe trzeba kodowac. Zawiozlem do znajomego. Sprawdzili jeden dobry da sie zakodowac 3 noewyregulowane. Zawiozlem na gwarancji kazalem wyregulowac i nadac kody po 3 tyg odebralem niezakodowane jeden inny bo poprostu frajer go zepsól. Wkurwiony zawiozlem do znajomego 3 tyg. Ustawione wyregulowane zakodowane. Wlozone kody wprowadzone przejechane ponad 100 km. I teraz jest problem auto jedzie w zasadzie poprawnie korekty prawidlowe w czasie jazdy ale w czasie gwaltownego przyspieszania powyzej 2 tys obrotow slychac trejkotanie jak powoli przyspieszam jest ok nie ma tego. Pytanie czy rozrzad? Lancuch pompy wakum jest dosc luzny. Czy moze z obluzowany kolektor albo lacznik elastyczny uszkodzony przenosi wibracje... parametry ma dobre wszystkie. Wykoncze sie

Lancuch Wakum napina się dopiero jak silnik chodzi. Napinacz hydrauliczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzi rowno nie szarpie nie kopci. Zostawiam to jak jest. Bledow nie wywala. Dziekuje za pomoc. Jeszcze musze pomyslec co zroboc z gosciem ktory spartaczyl robote za pierwszym razem i uwaza ze wszystko jest ok. Powiedzial na koniec ze do sądu moge isc bo to go noe interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przemoog zakładając konto podpisałeś się że znasz regulamin forum, więc stosuj się do jego reguł. W szczególności dotyczy to pkt. IV.6 i IV.7.

Masz słowo przeciwko słowu innej osoby która nie może się bronić, więc daruj sobie takie porady bo nic nie wnoszą do wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ja dalej walcze z tymi wtryskami. Niby lepiej ale mam pytanie bo po poerwszych poprawkach i zakodowaniu zalozyli podkladki 1.5mm i takie powiedzieli ze maja byc. Drugim razem poprawiali po sobie i stwierdzili ze tym razem maja byc grubsze i dali 2 mm. A oryginalne nissana maja sa 1mm i teraz pytanie jaki wplyw na prace wtrysku maja podkladki. I jakie w koncu maja byc. Bo skłaniam sie ku oryginalnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16626-AD200 nr oryginalnych podkładek pod wtryskiwacze.

Jak przerabiałem temat wtryskiwaczy to wyczytalem, że grubość podkładki ma wplyw na pracę silnika.

Sam nie sprawdziłem gdyż kupiłem o powyższym numerze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...