Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P304 - na 4 cylindrze brak kompresji


przemomemory
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu uprzedze, jestem amatorem w sprawach mechaniki, jednak trochę zorientowałem się pod kątem silników 1.8 116/115KM występujących w Kamerze Tino czy Primerze i fakt. 250k i padają. Mój dobił do 260k km bez LPG. Zrobił 100k w niecałe 2 lata.

Brak kompresji na 4 cylindrze. Ale jeździ dalej, bo zresztą co ma innego robić? Dusi go do 1500 obr na 3/4/5 biegu, do 1500 obr gałka skrzyni chodzi jakby chciała wyskoczyć. Śmierdzi czasem wąchą gdy wyłączona klima (też do 1500 obr lub jak zrzucę go na luz).

Mimo to spalanie nadal w mieście na poziomie 8L (nie, nie jeżdżę 50tka bo byłaby dycha), w trasie udaje się zejść do 6.5L. 

I teraz moje pytanie. Wiem, że nie opłaca się robić remontu mimo że buda, podłoga, progi, podłużnice, zawieszenie i cała reszta w stanie śmiem stwierdzić idealnym. Silnika też nie opłaca się wymieniać (wątpię, że znajdę w dobrej cenie silnik z przebiegiem do 50k km, żeby miała sens jakąkolwiek wymiana).

Chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwość w jakiś sposób ograniczenie dawkowania paliwa do tych np 1500 obr na czwarty cylinder, żeby można było jeszcze nim jakoś pojeździć, a żeby nie zalewał go paliwem którego przepalić nie może? Co steruje tą dawką paliwa? Można to jakoś zaprogramować? Jest opcja wyłączenia w jakiś sposób sprawdzania tego błędu P304 - choćby pomijania?

Gdy nie ma błędu silnik pracuje wyraźnie lepiej, a gdy błąd pojawia się dostaje jakby zamuła, traci tą swoją moc.

Liczę na odpowiedzi i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś kompresję że mówisz że kompresji brak ?

wg mnie jest to problem z  cewką błąd P0304 o tym mówi że cewka jest spalona lub nie działa prawidłowo i nie ma spalania w tej komorze więc nie generuje mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Devil1986 napisał: