Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie po wymianie amortyzatorów, łożysk i poduszek (Note E11, 1.6)


Diego
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Jak w temacie mam problem po wymianie przednich amortyzatorów, łożysk, i poduszek. Po prawej stronie podczas jazdy na nierównościach (zazwyczaj mocniej słyszalne  w przypadku niewielkich nierówności) słychać stukanie jakby z okolic poduszki. Próbowałem coś znaleźć i poczytać i znalazłem w tym temacie jedynie sugestie dotyczące tej środkowej nakrętki widocznej spod maski która może być zbyt luźna, próbowałem ją jeszcze bardziej dokręcić jednak wydaje mi się, że jest ok, i tutaj pytanie czy to nadal w niej może być problem ? (kręciłem zwykłym kluczem i kontrą - imbus), być może jest nadal zbyt słabo/mocno dokręcona? Czy szukać przyczyn totalnie w czymś innym? Z góry dzięki za sugestie :) 

294827199_3292032234415506_5460710377398800512_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Grochovsky napisał:

Może łącznik stabilizatora?

Niestety to nie to, były robione jakieś 4 miesiące temu, sam też je sprawdzałem, nie mają jeszcze luzów ?

Link to comment
Share on other sites

Może nie mieć luzów,ale może być delikatnie poluzowana nakrętka na główce stabilizatora,niewyczuwalne podczas testu nawet na szarpaku...a wali! Miałem tak.Podokręcaj nakrętki od stabilizatorów.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.08.2022 o 20:34, JACKO29 napisał:

Może nie mieć luzów,ale może być delikatnie poluzowana nakrętka na główce stabilizatora,niewyczuwalne podczas testu nawet na szarpaku...a wali! Miałem tak.Podokręcaj nakrętki od stabilizatorów.

Dzięki, sprawdzę to przy wymianie gumowych tulei stabilizatora, bo poczytałem, że mogą przy luzach występować podobne objawy co u mnie, koszt niewielki więc to jeszcze mogę zrobić. Od razu pytanie ogólne do wszystkich, jak z dostępem do nich ? Mając kanał do dyspozycji da się to szybko i łatwo ogarnąć? 

 

Edit: Zapomniałem jeszcze dodać, że po stronie której puka ta nakrętka na zdjęciu z pierwszego posta się obraca przy skręcie kierownicą, mimo, że dociągnąć ręcznie już jej nie mogę, tak chyba nie powinno być? 

Edited by Diego
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zagadkowe stukanie w notesie to mogą być także tuleje kołyski które mają tendencje do luzów. Ale to cięzka robota dla dwóch, trzeba się uszarpać.

Tak samo diagnozowałem górne mocowania amorów ale wymiana łożysk oraz poduszek nic nie dała.

Zwróć uwagę na sworznie, ich dobra diagnoza w note jest możliwa na podniesionym kole, na szarpaku nie wyjdzie.

Końcówki kierownicze w tym modelu są długowieczne, u mnie prawie 300 000 od nowości, żadnych luzów.

Sworznie już leciały kilka razy.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Odnośnie łożyska przód. 

Czy w Note E11 wymienia się piastę czy potrzebna jest prasa, bo wymienia się damo łożysko?

Mechanik mówi,  że od tego zależy cena robocizny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...