Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan note 1,4 benzyna - b. długo kręci, nie mogę rozwiązać problemu


jedrzej2009
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim na forum, posiadam nissana note 1,4 benzyna 88 km , lpg. Rok produkcji 2006/rej 2007. Przebieg 294 000 km.
Od ubiegłego lata zaczął ciężko odpalać, rano i po postoju (w zimne miesiące problem się wyraźnie zmniejsza ale w lato masakra)
Kręcę i kręcę powoli zaskakuje krztusi się a później ok zarówno na benzynie jak i gazie.
Komputer nie wyświetla żadnych błędów.
Coś wyraźnie jest nie tak bo palił wcześniej z półobrotu.
Diagnozowałem i wymieniałem następujące rzeczy żeby rozwiązać problem:
Czujnik położenia wału, wałka, temp cieczy, mapsensor - wymienione
Filtry LPG, powietrza, kabiny - wymieniony.
Świece irydowe.
Ciśnienie na cylindrach 1: 11,5 2: 12,5 3: 12,5 4: 12,5
Oleju od wymiany do wymiany 5 w 30 nie pobiera - ile wlewam tyle wylewam (co 12 KKM). Moc w pełnym zakresie obrotów, nie dymi, równo chodzi nie wyświetla checka.
Składałem winę na LPG (Gaz stag 4 eco reduktor alaska), wtryski acw02. - wymieniłem reduktor, jeździłem z pustą butlą dla diagnozy- nic się nie zmieniło.
Na samym gazie zapala identycznie jak na paliwie, - długo kręci i krztusi się.
Podejrzewałem także układ paliwowy- np zapieczenie wtrysków czy zabrudzenie pompy lub przegrzanie- wymieniłem wtryskiwacze, pompę, a do tego i przepustnicę.
Nadal to samo.
Akumulator sprawdzony miernikiem i testerem, ładowanie ok, kręci jak poyebany.
pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły, jestem w desperacji
dziękuję za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nissanie note nie ma kabli zapłonowych. Cewka wchodzi prosto na świecie. Ale cewki tez sprawdzałem :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd do cewek w note (bo jest ich 4) idzie z instalacji elektrycznej pojazdu, ze zwykłej wiązki - nie wn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podłączyłeś pod kompa? Jeśli tak to jakie błedy a jeśli nie to warto sprawdzić.. te aktualne i ten z przeszłości bo to może dać pogląd co się dzieje. 

Z DTC było by łatwiej coś powiedzieć , ale... Czy alternator ładuje poprawnie  ? Czy napiecie jest podawane prawidłowo na rozrusznik i czy sam rozrusznik działa prawidłowo ? Czy przekażniki były sprawdzone ( może nie zamyka obwodu na akumulator / rozrusznik prawidłowo ) ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, OsobaNN napisał:

Czy podłączyłeś pod kompa? Jeśli tak to jakie błedy a jeśli nie to warto sprawdzić.. te aktualne i ten z przeszłości bo to może dać pogląd co się dzieje. 

Z DTC było by łatwiej coś powiedzieć , ale... Czy alternator ładuje poprawnie  ? Czy napiecie jest podawane prawidłowo na rozrusznik i czy sam rozrusznik działa prawidłowo ? Czy przekażniki były sprawdzone ( może nie zamyka obwodu na akumulator / rozrusznik prawidłowo ) ?  

Po kompa podłączałem niezliczoną ilość razy, mam swój i dostęp w warsztacie. W poście powyżej opisałem : żadnych błędów komputera nie ma ani kiedyś ani teraz, napisałem także że sprawdzałem zarówno ładowanie jak i akumulator- testerem i miernikiem.

Nie rozumiem o co chodzi z przekaźnikami rozrusznik pracuje poprawnie, opisałem w poście. 2 lata temu go regenerowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym cylindrze jest mniejsze sprężanie o jedną atmosferę to sporo

może warto by było zrobić próbę olejową żeby sprawdzić czy puszcza przez pierścienie czy przez zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryszard52 napisał:

na pierwszym cylindrze jest mniejsze sprężanie o jedną atmosferę to sporo

może warto by było zrobić próbę olejową żeby sprawdzić czy puszcza przez pierścienie czy przez zawory?

Kolego a z którego czujnika sterownik bierze info. o temperaturze silnika?

Edytowane przez Ryszard52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręc butle z gazem (wypal caly gaz z parownika) i zobacz jak ci rano zapali na benzynie. Moze byc tak ze gaz puszcza do kolektora i taki problem masz zzapalaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie był problem z zapalaniem, ale tylko przy rozgrzanym silniku. Rano, na zimno palił bez problemu. Jeździłem z tym dość długi czas, aż zapaliła się kontrolka CheckEngine.

Okazało się, że głowica do roboty (wypalone gniazda zaworów). Również mam LPG Stag 4. Sprawdzane było u dwóch różnych mechaników i obaj jednoznacznie stwierdzili, że to wina instalacji LPG.

Na początek proponowałbym Ci sprawdzenie luzów na zaworach. Niestety, u mnie regulacja jest poprzez szklanki i przez to bardziej kosztowna i skomplikowana. Lecz mimo to, chyba bardziej opłacalna niż szlifowanie głowicy (u mnie trzeba było już szlifować - kosztowało mnie to prawie 3000 zł. w tej mniej kosztownej wersji - drugi mechanik chciał 4500).

Mój ma najechane 75 tys. km - od nowości na gazie.

Edytowane przez dareck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mój też nie chciał odpalić dzisiaj, Note 1,4 2013r. od nowości jeden właściciel, przeb. ok 60 tys, do tej pory chodził jak nowy, odłączyłem alarm i akumulator na chwilę, i pomogło. Alarmu już nie podłączam, wszystko wróciło do normy. Oby to tylko wina alarmu, swoją drogą montowany przed zakupem przez polski serwis. Stara szkoła mówi, co zrobiła fabryka tego się nie tyka. 😊 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...