jedrzej2009 Posted August 22, 2022 Share Posted August 22, 2022 Cześć wszystkim na forum, posiadam nissana note 1,4 benzyna 88 km , lpg. Rok produkcji 2006/rej 2007. Przebieg 294 000 km. Od ubiegłego lata zaczął ciężko odpalać, rano i po postoju (w zimne miesiące problem się wyraźnie zmniejsza ale w lato masakra) Kręcę i kręcę powoli zaskakuje krztusi się a później ok zarówno na benzynie jak i gazie. Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Coś wyraźnie jest nie tak bo palił wcześniej z półobrotu. Diagnozowałem i wymieniałem następujące rzeczy żeby rozwiązać problem: Czujnik położenia wału, wałka, temp cieczy, mapsensor - wymienione Filtry LPG, powietrza, kabiny - wymieniony. Świece irydowe. Ciśnienie na cylindrach 1: 11,5 2: 12,5 3: 12,5 4: 12,5 Oleju od wymiany do wymiany 5 w 30 nie pobiera - ile wlewam tyle wylewam (co 12 KKM). Moc w pełnym zakresie obrotów, nie dymi, równo chodzi nie wyświetla checka. Składałem winę na LPG (Gaz stag 4 eco reduktor alaska), wtryski acw02. - wymieniłem reduktor, jeździłem z pustą butlą dla diagnozy- nic się nie zmieniło. Na samym gazie zapala identycznie jak na paliwie, - długo kręci i krztusi się. Podejrzewałem także układ paliwowy- np zapieczenie wtrysków czy zabrudzenie pompy lub przegrzanie- wymieniłem wtryskiwacze, pompę, a do tego i przepustnicę. Nadal to samo. Akumulator sprawdzony miernikiem i testerem, ładowanie ok, kręci jak poyebany. pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły, jestem w desperacji dziękuję za każdą podpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted August 22, 2022 Share Posted August 22, 2022 Będę strzelał - może kable zapłonowe. No bo poza tym, wymieniłeś już chyba wszystko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jedrzej2009 Posted August 22, 2022 Author Share Posted August 22, 2022 W nissanie note nie ma kabli zapłonowych. Cewka wchodzi prosto na świecie. Ale cewki tez sprawdzałem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted August 22, 2022 Share Posted August 22, 2022 32 minuty temu, jedrzej2009 napisał: W nissanie note nie ma kabli zapłonowych. Cewka wchodzi prosto na świecie. Ale cewki tez sprawdzałem A prąd do cewki czym jest dostarczany ? Dodam jeszcze ARTYKUŁ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jedrzej2009 Posted August 22, 2022 Author Share Posted August 22, 2022 Prąd do cewek w note (bo jest ich 4) idzie z instalacji elektrycznej pojazdu, ze zwykłej wiązki - nie wn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Czy podłączyłeś pod kompa? Jeśli tak to jakie błedy a jeśli nie to warto sprawdzić.. te aktualne i ten z przeszłości bo to może dać pogląd co się dzieje. Z DTC było by łatwiej coś powiedzieć , ale... Czy alternator ładuje poprawnie ? Czy napiecie jest podawane prawidłowo na rozrusznik i czy sam rozrusznik działa prawidłowo ? Czy przekażniki były sprawdzone ( może nie zamyka obwodu na akumulator / rozrusznik prawidłowo ) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jedrzej2009 Posted August 23, 2022 Author Share Posted August 23, 2022 50 minut temu, OsobaNN napisał: Czy podłączyłeś pod kompa? Jeśli tak to jakie błedy a jeśli nie to warto sprawdzić.. te aktualne i ten z przeszłości bo to może dać pogląd co się dzieje. Z DTC było by łatwiej coś powiedzieć , ale... Czy alternator ładuje poprawnie ? Czy napiecie jest podawane prawidłowo na rozrusznik i czy sam rozrusznik działa prawidłowo ? Czy przekażniki były sprawdzone ( może nie zamyka obwodu na akumulator / rozrusznik prawidłowo ) ? Po kompa podłączałem niezliczoną ilość razy, mam swój i dostęp w warsztacie. W poście powyżej opisałem : żadnych błędów komputera nie ma ani kiedyś ani teraz, napisałem także że sprawdzałem zarówno ładowanie jak i akumulator- testerem i miernikiem. Nie rozumiem o co chodzi z przekaźnikami rozrusznik pracuje poprawnie, opisałem w poście. 2 lata temu go regenerowałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard52 Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 na pierwszym cylindrze jest mniejsze sprężanie o jedną atmosferę to sporo może warto by było zrobić próbę olejową żeby sprawdzić czy puszcza przez pierścienie czy przez zawory? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard52 Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 (edited) Godzinę temu, Ryszard52 napisał: na pierwszym cylindrze jest mniejsze sprężanie o jedną atmosferę to sporo może warto by było zrobić próbę olejową żeby sprawdzić czy puszcza przez pierścienie czy przez zawory? Kolego a z którego czujnika sterownik bierze info. o temperaturze silnika? Edited August 23, 2022 by Ryszard52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Zakręc butle z gazem (wypal caly gaz z parownika) i zobacz jak ci rano zapali na benzynie. Moze byc tak ze gaz puszcza do kolektora i taki problem masz zzapalaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Przy takim przebiegu można brać też pod uwagę łańcuch rozrządu. Może być rozciągnięty. Nie chodzi głośniej ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareck Posted September 7, 2022 Share Posted September 7, 2022 (edited) U mnie był problem z zapalaniem, ale tylko przy rozgrzanym silniku. Rano, na zimno palił bez problemu. Jeździłem z tym dość długi czas, aż zapaliła się kontrolka CheckEngine. Okazało się, że głowica do roboty (wypalone gniazda zaworów). Również mam LPG Stag 4. Sprawdzane było u dwóch różnych mechaników i obaj jednoznacznie stwierdzili, że to wina instalacji LPG. Na początek proponowałbym Ci sprawdzenie luzów na zaworach. Niestety, u mnie regulacja jest poprzez szklanki i przez to bardziej kosztowna i skomplikowana. Lecz mimo to, chyba bardziej opłacalna niż szlifowanie głowicy (u mnie trzeba było już szlifować - kosztowało mnie to prawie 3000 zł. w tej mniej kosztownej wersji - drugi mechanik chciał 4500). Mój ma najechane 75 tys. km - od nowości na gazie. Edited September 7, 2022 by dareck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
porter59 Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Mój też nie chciał odpalić dzisiaj, Note 1,4 2013r. od nowości jeden właściciel, przeb. ok 60 tys, do tej pory chodził jak nowy, odłączyłem alarm i akumulator na chwilę, i pomogło. Alarmu już nie podłączam, wszystko wróciło do normy. Oby to tylko wina alarmu, swoją drogą montowany przed zakupem przez polski serwis. Stara szkoła mówi, co zrobiła fabryka tego się nie tyka. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.