DobryZGR Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Witam, Potrzebuje porady co to może być , auto mam z silnikiem 1.8 16V primera od początku kopciła jest po płukance oraz ceramizatorze troszkę się zmniejszyło kopcenie ale jest nadal. Wyświetla mi się błąd jeden jak i drugi z tytułu lekko stuka górna część silnika oraz kopci. Powtarzam się lecz bardzo potrzebuje porady ahh.. ja sądzę że to rozrząd ale chciałbym się spytać was co wy o tym sądzicie , dzisiaj jechałem jechałem itd.. stanolem na światłach i mi umarła ponowne odpalenie bez gazu by się nie udało proszę pomóżcie rozwiązać problem czy to rozrząd przestawiony a jak nie to nie wiem już.. to auto było ciorane jezdzone na byle jakim oleju itd teraz ma lepiej o wiele zalany jest Valvoline 10W-40 tak jak mówiłem z ceramizatorem jeżeli chodzi o spalanie to takie 7.6 l/100km się trzyma cały czas pisze to abyście mieli podstawy . Do pomocy autem przejechałem już 2000km około. Napisałem to lekko nie zrozumiale przepraszam was lecz już trochę się poddałem a mega mi na autku zależy. Autko rownierz nie ma mocy słabo się zbiera chodź już sama płukanka i ceramizator mi pomogły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 P0335 to bład czujnika położenia wału. Od tego bym zaczynał bo P0011 to bład IVT .. wiec raczej P0335 jest pierwotny bo sygnal idzie z czunika położenia wału do ECM a potem na IVT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 24, 2022 Author Share Posted August 24, 2022 7 minut temu, OsobaNN napisał: P0335 to bład czujnika położenia wału. Od tego bym zaczynał bo P0011 to bład IVT .. wiec raczej P0335 jest pierwotny bo sygnal idzie z czunika położenia wału do ECM a potem na IVT. Dobrze sprawdzę , teraz pytanie co z brakiem mocy itd pojutrze będę sprawdzał kompresję fajnie by było jakby była dobra i będę szukał. Może pan coś wie na temat tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 Brank mocy może wynikać z tych błedów , nie mniej sprawdzenie kompresji to zawsze dobry pomysł. Być może ze wymiana czujnika rozwiąże problemy ,nie mniej trzeba iśc po DTC i rozwiązac najpierw problem obecny i wtedy zobczyc co dalej , tak przynajmniej ja uważam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 24, 2022 Author Share Posted August 24, 2022 20 minut temu, OsobaNN napisał: Brank mocy może wynikać z tych błedów , nie mniej sprawdzenie kompresji to zawsze dobry pomysł. Być może ze wymiana czujnika rozwiąże problemy ,nie mniej trzeba iśc po DTC i rozwiązac najpierw problem obecny i wtedy zobczyc co dalej , tak przynajmniej ja uważam. Zgadzam się pojadę dopytać ile kosztuje czujnik i ogarnę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 jeżeli masz błąd P0011 nie wymieniaj czujnika tylko weź wykręć czujnik zmiennych faz rozrządu i go wyczyść błąd ten wskazuje na nieprawidłowe przesuwanie się zaworu z powodu brudu/opiłków. Brak mocy jest spowodowany tym że nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 25, 2022 Author Share Posted August 25, 2022 1 minutę temu, Devil1986 napisał: jeżeli masz błąd P0011 nie wymieniaj czujnika tylko weź wykręć czujnik zmiennych faz rozrządu i go wyczyść błąd ten wskazuje na nieprawidłowe przesuwanie się zaworu z powodu brudu/opiłków. Brak mocy jest spowodowany tym że nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu. O bardzo dziękuję za kolejną radę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 po tym zabiegu wszystko powinno wrócić do normy lecz jest szansa że się to za jakiś czas powtórzy. Miałem taki sam objaw i pojechałem z tym do serwisu i tam właśnie się o tym dowiedziałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 25, 2022 Author Share Posted August 25, 2022 Teraz, Devil1986 napisał: po tym zabiegu wszystko powinno wrócić do normy lecz jest szansa że się to za jakiś czas powtórzy. Miałem taki sam objaw i pojechałem z tym do serwisu i tam właśnie się o tym dowiedziałem A powiedz mi gdzie się znajduje czujnik i czy jak go wyjmę to czy nic się nie uszkodzi itd , i czy nie pstryknie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 on się znajduje na pokrywie zaworów przy łańcuchy rozrządu, taka tuleja wystaje jest mocowana na jedną śrubkę i jedną wtyczkę. Nie uszkodzić go nie uszkodzisz no chyba że ci spadnie i się wygnie, najlepiej jest go wyczyścić zmywaczem do hamulców oraz trzymając go najlepiej w poziomie lub po ukosie wtyczką do góry. Na tym czujniku jest także oring przed włożeniem z powrotem na miejsce dobrze jest zwilżyć oring olejem by sie nie poszarpał i nie uszkodził Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 25, 2022 Author Share Posted August 25, 2022 12 minut temu, Devil1986 napisał: on się znajduje na pokrywie zaworów przy łańcuchy rozrządu, taka tuleja wystaje jest mocowana na jedną śrubkę i jedną wtyczkę. Nie uszkodzić go nie uszkodzisz no chyba że ci spadnie i się wygnie, najlepiej jest go wyczyścić zmywaczem do hamulców oraz trzymając go najlepiej w poziomie lub po ukosie wtyczką do góry. Na tym czujniku jest także oring przed włożeniem z powrotem na miejsce dobrze jest zwilżyć oring olejem by sie nie poszarpał i nie uszkodził Dobrze dziękuję a fazy się nie przestawia jak go wyjmę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 nie, nie przestawią się gdyż jest to tylko zawór który reguluje przepływ oleju do koła zmiennych faz rozrządu w odpowiednim momencie. A ten zawór się przycina gdyż jest zabrudzony i koło się nie wysterowuje i tu jest problem z zamulaniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 25, 2022 Author Share Posted August 25, 2022 10 minut temu, Devil1986 napisał: nie, nie przestawią się gdyż jest to tylko zawór który reguluje przepływ oleju do koła zmiennych faz rozrządu w odpowiednim momencie. A ten zawór się przycina gdyż jest zabrudzony i koło się nie wysterowuje i tu jest problem z zamulaniem A masz jakiś pomysł dlaczego kopci pwoiem że czasami kopci dużo po ruszeniu a czasami potrafi tylko dymka puścić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 26, 2022 Share Posted August 26, 2022 15 godzin temu, DobryZGR napisał: A masz jakiś pomysł dlaczego kopci pwoiem że czasami kopci dużo po ruszeniu a czasami potrafi tylko dymka puścić na 90% są to pierścienie które były wadliwe a pozostałe 10% to uszczelniacze zaworowe, no chyba że masz mikropęknięcie bloku na kanale olejowym ale to mało prawdopodne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 26, 2022 Author Share Posted August 26, 2022 Godzinę temu, Devil1986 napisał: na 90% są to pierścienie które były wadliwe a pozostałe 10% to uszczelniacze zaworowe, no chyba że masz mikropęknięcie bloku na kanale olejowym ale to mało prawdopodne Czyli remont silnika albo wymiana no cóż Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 26, 2022 Share Posted August 26, 2022 jeżeli byś już chciał robić to zobacz w jakim stanie masz panewki oporowe wału korbowego, gdyż mój silnik także kiedyś jeździł na czym się dało (poprzedni właściciel) i się okazało że panewka się starła i wypadła lewa jak i prawa strona do miski olejowej z tym że jedna uległa zdeformowaniu druga nie. A morał z tego taki że do wymiany mam blok i wał gdyż jeździł chwile bez panewek (niewiedza) i wał tarł o blok, z tego powodu w misce olejowej było multum opiłków które krążyły wraz z olejem do filtra i filtr się zapychał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 26, 2022 Author Share Posted August 26, 2022 4 minuty temu, Devil1986 napisał: jeżeli byś już chciał robić to zobacz w jakim stanie masz panewki oporowe wału korbowego, gdyż mój silnik także kiedyś jeździł na czym się dało (poprzedni właściciel) i się okazało że panewka się starła i wypadła lewa jak i prawa strona do miski olejowej z tym że jedna uległa zdeformowaniu druga nie. A morał z tego taki że do wymiany mam blok i wał gdyż jeździł chwile bez panewek (niewiedza) i wał tarł o blok, z tego powodu w misce olejowej było multum opiłków które krążyły wraz z olejem do filtra i filtr się zapychał Podjąłem decyzję o wymienię całego silnika 1 ma 8 barów 2 ma 8.3 38.5 4 ma 8 wiec tragedia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 26, 2022 Share Posted August 26, 2022 nominalnie wg książki serwisowej sprężanie tego silnika jest 9,5:1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 26, 2022 Author Share Posted August 26, 2022 2 godziny temu, Devil1986 napisał: nominalnie wg książki serwisowej sprężanie tego silnika jest 9,5:1 No to u mnie jest po 8 to okej czy nie bardzo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Devil1986 Posted August 26, 2022 Share Posted August 26, 2022 jest troszkę mało więc tak czy siak czekałby cię remont bo albo pierścienie puszczają albo zawory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DobryZGR Posted August 26, 2022 Author Share Posted August 26, 2022 4 minuty temu, Devil1986 napisał: jest troszkę mało więc tak czy siak czekałby cię remont bo albo pierścienie puszczają albo zawory No to czyli wymiana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.