Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony


Pawlaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

 

Mam pytanko. Mam Qashqaia z napędem na przednie koła i muszę zmienić opony letnie na nowe. 

Czy można założyć do tego samochodu opony przystosowane dla samochodów z napędem 4x4? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozmiar jest dopuszczony homologacją Nissana, to tak.
Zresztą każdy rozmiar opony możesz tam wcisnąć, nawet ten niehomologowany ale mogą być problemy z ubezpieczeniem w razie kolizji.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawlaz napisał:

Czy można założyć do tego samochodu opony przystosowane dla samochodów z napędem 4x4? 

O ile się nie mylę, to wszystkie opony wzmocnione mają w opisie XL, a niektóre dodatkowo 4x4, więc spoko - możesz. Żeby tylko jak już wspomnieli poprzednicy spełniała parametry rozmiarowe, które masz na naklejce na słupku w drzwiach kierowcy.

PS. Tak na marginesie - nie wiem jakie masz felgi u siebie i czy masz oddzielne komplety zima/lato. Ja u siebie założyłem Coś takiego - jestem z nich bardzo zadowolony, a na dodatek odpada mi zabawa z sezonowym przekładaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem opony całoroczne są jak kurtka całoroczna.
Nie nadają się ani na zimę ani na lato.

Zawsze miałem dwa komplety kół, jeden na lato drugi na zimę.
To samo w służbowym samochodzie.
Jednak ze względu na oszczędności w firmie po zużyciu obu kompletów, otrzymałem opony całoroczne.
Przy dobrej pogodzie jest OK ale wtedy są głośne a i tak nie trzymają tak jak to robiły typowo letnie. Jak jest mokro to zdecydowanie gorzej sobie radzi w porównaniu do opony letniej. Zimą różnice czuć jeszcze bardziej, na mokrym lubi się ślizgać a na śniegu to już całkiem ma się wrażenie że to jest poza kontrolą. Ruszanie i hamowanie lepsze niż na letnich ale daleko do jakości zimówek. Jak bym to miał określić w procentach w porównaniu do letnich (umownie 100%) i zimowych (również 100%) to te całosezonowe są jak 70% latem i 60% zimą. Kolega otrzymał całoroczne i to bieżnikowane (mają certyfikat i atest), jego ocena to 55%/45%.
I praw fizyki się nie oszuka.
Osobiście wychodzę z założenia, że cztery opony to powierzchnia styku z asfaltem jak cztery kartki A4 i wolę żeby ta powierzchnia była jak najlepsza bo od tego zależy moje życie i dlatego kupuję sezonowe, bardzo dobre opony, nie oszczędzam na tym.
Całoroczne tego nie zagwarantują.
Wystarczy pierwsze lepsze porównanie podczas testów i wątpliwości powinny się same rozwiać. Testów i porównań w postaci filmików i opisów opon letnich, zimowych i wielosezonowy jest w sieci sporo.

Na przykład to, porównanie na podstawie testów ADAC:

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-caloroczne-kontra-opony-sezonowe

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę posprzątałem, nie róbmy wycieczek, nie wymyślimy znowu koła, trzymajmy sie tematu i tyle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...