Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

System start stop


Kar
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich , jestem od tygodnia nowym posiadaczem j11 2015 1.5 d n-tec+. Widziałem w papierach ze zmieniony został akumulator miesiąc temu . Nie działa mi Start Stop system . Nie mam żadnego błędu na desce , mogę go włączyć i wyłączyć przyciskiem ale na światłach mi nie gaśnie . Koledzy może wiedza co się dzieje ,czy mam oddać auto do dealera na naprawę ?Odczytałem tez kod p0380 glow plug/heater circuit A, domniemam ze muszę wymienić świece. 
pozdrawiam Karol

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej G
59 minut temu, Kar napisał:

Widziałem w papierach ze zmieniony został akumulator miesiąc temu

Czyli można założyć, że aku jest sprawny ... co nie oznacza, że naładowany.

Start-Stop nawet kiedy masz w pełni sprawny akumulator, nie działa w każdej sytuacji. Muszą być spełnione 3 podstawowe warunki:

- musi być naładowany

- silnik musi być rozgrzany

- auto zatrzymane i noga "zdjęta" ze sprzęgła

Godzinę temu, Kar napisał:

Odczytałem tez kod p0380 glow plug/heater circuit A, domniemam ze muszę wymienić świece.

W tej kwestii się nie wypowiem, bo nie wiem czy może to mieć związek z działaniem Start-Stop, ale jeżeli sprawdziłeś że ten błąd odnosi się do świec, to warto to sprawdzić ... i w tym celu nie trzeba jeździć do ASO (koszt wymiany świec) ... no chyba że kupowałeś auto używane w ASO i masz na nie jakąś gwarancję.

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze 4 warunek - osiągnięta ustawiona temperatura w kabinie pojazdu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Andrzej G said:

Czyli można założyć, że aku jest sprawny ... co nie oznacza, że naładowany.

Start-Stop nawet kiedy masz w pełni sprawny akumulator, nie działa w każdej sytuacji. Muszą być spełnione 3 podstawowe warunki:

- musi być naładowany

- silnik musi być rozgrzany

- auto zatrzymane i noga "zdjęta" ze sprzęgła

W tej kwestii się nie wypowiem, bo nie wiem czy może to mieć związek z działaniem Start-Stop, ale jeżeli sprawdziłeś że ten błąd odnosi się do świec, to warto to sprawdzić ... i w tym celu nie trzeba jeździć do ASO (koszt wymiany świec) ... no chyba że kupowałeś auto używane w ASO i masz na nie jakąś gwarancję.

Dziekuje za odpowiedz 

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Robert_B napisał:

I jeszcze 4 warunek - osiągnięta ustawiona temperatura w kabinie pojazdu.

To można łatwo obejść jak tak wyczekuje wyłączenie silnika: wyłączyć nawiew (OFF).

Nie zadziała też u korwinistów.... e tzn. jak pas kierowcy nie jest zapięty ?

Poniże lista wszystkich warunków - ale to chyba każdy kto czytał instrukcję zna:

System Stop/Start nie włączy się w następujących
sytuacjach:

• Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i nie jest
wykonywana jazda po włączeniu silnika.
• Gdy temperatura płynu chłodzącego silnik jest
niska.
• Gdy poziom pojemności akumulatora jest niski.
• Gdy temperatura akumulatora jest niska lub wyjątkowo
wysoka.
• Gdy pojazd jest w ruchu.
• Gdy podciśnienie w siłowniku wspomagającym
spadnie.
• Gdy pokrywa przedziału silnika zostaje otwarta
podczas jego pracy.
• Gdy silnik zostaje uruchomiony przy otwartej pokrywie
przedziału silnika.
• Gdy pas bezpieczeństwa kierowcy nie jest zapięty.
• Gdy drzwi kierowcy są otwarte.
• Podczas obracania kierownicy (modele z przekładnią
bezstopniową XTRONIC).
• Gdy lampka kontrolna systemu Stop/Start wolno
miga.
• Gdy pedał gazu jest wciśnięty.
• Gdy dźwignia skrzyni biegów znajduje się w pozycji
R (bieg wsteczny).
• Gdy pokrętło sterowania prędkością wentylatora
znajduje się w pozycji innej niż “OFF” (0), a pokrętło
sterowania przepływem powietrza jest
ustawione w pozycji ogrzewania przedniej szyby
(klimatyzacja manualna).
• Gdy nadmuch powietrza na przednią szybę jest
włączony (klimatyzacja automatyczna).
• Gdy przełącznik ogrzewania tylnej szyby jest włączony.
• Gdy wyłącznik systemu Stop/Start zostanie ustawiony
w położeniu “ON”
• Gdy włączy się lampka ostrzegawcza elektrycznego
układu wspomagania kierownicy, lampka
ostrzegawcza układu zapobiegającego blokowaniu
się kół (ABS) lub lampka ostrzegawcza systemu
stabilizacji toru jazdy (ESP).
• Gdy pedał hamulca nie jest całkowicie wciśnięty.
(Modele z przekładnią bezstopniową XTRONIC)
• Podczas zatrzymania pojazdu na stromym wzniesieniu.
• Podczas dużego zużycia mocy.
• Gdy pojazd jest używany na wysokości powyżej
2000 m (6562 ft).

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...