Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

System start stop


Kar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , jestem od tygodnia nowym posiadaczem j11 2015 1.5 d n-tec+. Widziałem w papierach ze zmieniony został akumulator miesiąc temu . Nie działa mi Start Stop system . Nie mam żadnego błędu na desce , mogę go włączyć i wyłączyć przyciskiem ale na światłach mi nie gaśnie . Koledzy może wiedza co się dzieje ,czy mam oddać auto do dealera na naprawę ?Odczytałem tez kod p0380 glow plug/heater circuit A, domniemam ze muszę wymienić świece. 
pozdrawiam Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Kar napisał:

Widziałem w papierach ze zmieniony został akumulator miesiąc temu

Czyli można założyć, że aku jest sprawny ... co nie oznacza, że naładowany.

Start-Stop nawet kiedy masz w pełni sprawny akumulator, nie działa w każdej sytuacji. Muszą być spełnione 3 podstawowe warunki:

- musi być naładowany

- silnik musi być rozgrzany

- auto zatrzymane i noga "zdjęta" ze sprzęgła

Godzinę temu, Kar napisał:

Odczytałem tez kod p0380 glow plug/heater circuit A, domniemam ze muszę wymienić świece.

W tej kwestii się nie wypowiem, bo nie wiem czy może to mieć związek z działaniem Start-Stop, ale jeżeli sprawdziłeś że ten błąd odnosi się do świec, to warto to sprawdzić ... i w tym celu nie trzeba jeździć do ASO (koszt wymiany świec) ... no chyba że kupowałeś auto używane w ASO i masz na nie jakąś gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, Andrzej G said:

Czyli można założyć, że aku jest sprawny ... co nie oznacza, że naładowany.

Start-Stop nawet kiedy masz w pełni sprawny akumulator, nie działa w każdej sytuacji. Muszą być spełnione 3 podstawowe warunki:

- musi być naładowany

- silnik musi być rozgrzany

- auto zatrzymane i noga "zdjęta" ze sprzęgła

W tej kwestii się nie wypowiem, bo nie wiem czy może to mieć związek z działaniem Start-Stop, ale jeżeli sprawdziłeś że ten błąd odnosi się do świec, to warto to sprawdzić ... i w tym celu nie trzeba jeździć do ASO (koszt wymiany świec) ... no chyba że kupowałeś auto używane w ASO i masz na nie jakąś gwarancję.

Dziekuje za odpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Robert_B napisał:

I jeszcze 4 warunek - osiągnięta ustawiona temperatura w kabinie pojazdu.

To można łatwo obejść jak tak wyczekuje wyłączenie silnika: wyłączyć nawiew (OFF).

Nie zadziała też u korwinistów.... e tzn. jak pas kierowcy nie jest zapięty 😉

Poniże lista wszystkich warunków - ale to chyba każdy kto czytał instrukcję zna:

System Stop/Start nie włączy się w następujących
sytuacjach:

• Gdy silnik pracuje na biegu jałowym i nie jest
wykonywana jazda po włączeniu silnika.
• Gdy temperatura płynu chłodzącego silnik jest
niska.
• Gdy poziom pojemności akumulatora jest niski.
• Gdy temperatura akumulatora jest niska lub wyjątkowo
wysoka.
• Gdy pojazd jest w ruchu.
• Gdy podciśnienie w siłowniku wspomagającym
spadnie.
• Gdy pokrywa przedziału silnika zostaje otwarta
podczas jego pracy.
• Gdy silnik zostaje uruchomiony przy otwartej pokrywie
przedziału silnika.
• Gdy pas bezpieczeństwa kierowcy nie jest zapięty.
• Gdy drzwi kierowcy są otwarte.
• Podczas obracania kierownicy (modele z przekładnią
bezstopniową XTRONIC).
• Gdy lampka kontrolna systemu Stop/Start wolno
miga.
• Gdy pedał gazu jest wciśnięty.
• Gdy dźwignia skrzyni biegów znajduje się w pozycji
R (bieg wsteczny).
• Gdy pokrętło sterowania prędkością wentylatora
znajduje się w pozycji innej niż “OFF” (0), a pokrętło
sterowania przepływem powietrza jest
ustawione w pozycji ogrzewania przedniej szyby
(klimatyzacja manualna).
• Gdy nadmuch powietrza na przednią szybę jest
włączony (klimatyzacja automatyczna).
• Gdy przełącznik ogrzewania tylnej szyby jest włączony.
• Gdy wyłącznik systemu Stop/Start zostanie ustawiony
w położeniu “ON”
• Gdy włączy się lampka ostrzegawcza elektrycznego
układu wspomagania kierownicy, lampka
ostrzegawcza układu zapobiegającego blokowaniu
się kół (ABS) lub lampka ostrzegawcza systemu
stabilizacji toru jazdy (ESP).
• Gdy pedał hamulca nie jest całkowicie wciśnięty.
(Modele z przekładnią bezstopniową XTRONIC)
• Podczas zatrzymania pojazdu na stromym wzniesieniu.
• Podczas dużego zużycia mocy.
• Gdy pojazd jest używany na wysokości powyżej
2000 m (6562 ft).

  • Like 1
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...