Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X trail T32 1.6 nie załacza sie tempomat


Zibi05
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moje pytanie dotyczy Nissan X trail T32 1.6 dci od kilku dni nie mogę załączyć tempomatu nadmieniam że na tablicy funkcja się załacza jednak nie można zablokować zadanej prędkości. Po wykasowaniu błędu przez około 1 -2 dni tempomat działa poprawnie potem przestaje blokować zadaną prędkość proszę o pomoc i wskazanie przyczyny usterki  pozdrawiam  Zibi

Edytowane przez Zibi05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja już wygasła ?

3 godziny temu, Zibi05 napisał:

Po wykasowaniu błędu przez około 1 -2 dni tempomat działa poprawnie potem przestaje blokować zadaną prędkość proszę o pomoc i wskazanie przyczyny usterki

Gdybyś chociaż podał jaki błąd Ci wyświetla, wtedy ktoś obeznany w temacie mógłby podpowiedzieć coś konkretnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to P0096 ale nie jestem w stu procentach pewny ktoś mi zasugerował że może to być przepływka jeśli któryś z kolegów miał podobny problem to proszę o info  z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tekst nie mój, bo takiej wiedzy nie mam. Wkleiłem tylko, dotyczy wyłącznie samego błędu a nie problemu kolegi.... a ciekawe czy jest powiązanie.

"Możliwe przyczyny kodu DTC P0096:

  • zły czujnik temperatury powietrza dolotowego # 2
  • przerwa w obwodzie sygnałowym lub masowym
  • zwarcie do masy w obwodzie sygnałowym
  • słaby kontakt na czujniku lub PCM

Możliwe rozwiązania

Jeśli występują inne kody IAT, najpierw je zdiagnozuj. Jeśli nie, użyj skanera diagnostycznego, aby sprawdzić napięcie IAT za pomocą KOEO (silnik wyłączony).

Jeśli na zimnym silniku pokazuje to samo co CTS (czujnik temperatury płynu chłodzącego), to problem jest tymczasowy. Ale jeśli odczyt IAT nie jest taki sam jak CTS, zapoznaj się z procedurą diagnostyczną dla P0110. Jeśli skaner posiada funkcję dziennika błędów zamrożenia ramki, użyj jej, aby zobaczyć, jaki był odczyt IAT w momencie awarii. Jeśli odczyt był ujemny lub mniej więcej 30 stopni Fahrenheita (wskazując, że był to najzimniejszy odczyt), oznaczał to przerywany odczyt o wysokiej rezystancji w obwodzie sygnału IAT.

Upewnij się, że nie ma przerwy w obwodzie uziemienia i obwodu sygnału. Jeśli są w porządku, spróbuj sztucznie podnieść lub obniżyć temperaturę czujnika IAT. Zrób to, wyjmując IAT i umieszczając go w zamrażarce, a następnie podgrzewając go opalarką (uważaj, aby nie podgrzać IAT za pomocą opalarki, ponieważ spowoduje to stopienie czujnika). Obserwuj zmianę rezystancji za pomocą omomierza podłączonego do każdego zacisku. Powinna zmieniać się płynnie, bez nagłych skoków. Jeśli odczyt gwałtownie skacze, wymień czujnik IAT. Jeśli jednak odczyt zamrożonej ramki był na najwyższym ekstremalnym poziomie (powyżej 250 ° F), wówczas w obwodzie sygnału występowała przerywana niska rezystancja. Zbadać obwód sygnału pod kątem zwarcia do masy. Jeśli wszystko jest w porządku, wykonaj powyższy test sztucznego ogrzewania i w razie potrzeby wymień IAT. Jeśli problemu nie można odtworzyć, użyj woltomierza, aby obserwować napięcie sygnału podczas poruszania się podczas sprawdzania wiązki przewodów. Uważaj na nagłe zmiany napięcia, które wskazują na zwarcie lub przerwę w obwodzie. W razie potrzeby wymień IAT. Jest to dość prosty kod i tak naprawdę szuka tylko bardzo krótkich zmian przy stosunkowo wysokich napięciach. Zwykle czujnik jest uszkodzony, chyba że samochód jest bardzo stary, w takim przypadku mogą wystąpić problemy z pasem bezpieczeństwa."
Edytowane przez Varicella
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...