Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dodawanie kamer 360, radio nawigacja


tomkek1912
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Emblemacik doszedł. Oryginalny, nóweczka. Taki sam jest w xtrailu t31 z kamerami 360.

20230523_191510.jpg

20230523_191520.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem grill i dodałem przedniq kamerę:

 

20230527_164421.jpg

20230527_164429.jpg

20230527_164757.jpg

20230527_164557.jpg

20230527_171213.jpg

 

Steierdzam, że wieczorem po zajściu słońca, albo jak już światła świecą to na tej kamerze widać jedno wielkie g... :) Dziś zobacze jak to za dnia wygląda.

 

20230528_145020.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawiłem dzisiaj obwód pompy spryskiwaczy z bezpośredniego połączenia z manetkami na obwód z sterownik pompy spryskiwaczy, spryskiwania kamery tylnej. Najważniejsze, że działa:

 

 

20230530_191631.jpg

20230530_192418.jpg

20230530_192912.jpg

 

Tutaj widok na wtyczke główną wiązki konsoli. Widać na wtyczce niebieski i jasnoniebieski przewód. Je wyciągnąłem z wtyczki głównej i dałem do 4-pinowej. Widać po lewej grubsze przewody w tym samym kolorze:

20230530_192942.jpg

 

Tutaj widać przewody wracające z wtyczki sterownika pompy za odłączonymi. One idą na inną wtyczkę,  która schowana jest za wtyczką główną. Tam dodałem dwa przewody i połączyłem na szybkozłączkach z tymi grubszymi widocznymi po lewej na zdjęciu powyżej:

20230530_193409.jpg

 

Zostało już tylko podłączenie pompy powietrza i wpięcie spryskiwanie kamery tylnej z zaworu przełwczeniowego pomiędzyvtylnq szybą, a kamerą i to będzie koniec.

Na końcu kalibracja kamer i cicha nadzieja, że martwe pole będzie działaf.

Z minusów wspomniana niemożliwość ustawienia godziny między zegarami i inaczej działajqce przyciski seek down i seek up. Nie wiem czy to wina tego, że nawigacja jest z juke'a, czy licznika czy innej wersji can między tekną, a acentą. Nie mam również możliwości włączania radia gdy silnik/ zapłon jest wyłączony. Niestety przy podpięciu zgodnie z tym jak jest w qq/pulsarze radio się nie włączało. No i tutaj nie wiem czy to kwestia emulatora na linii can między BCM, a nawigacją - a właściwie jego brak gdy nie ma zasilania - przerwane połqczenie can - kwestia wzbudzania radia po linii can. Pokombinuję połączyć radio zgodnie ze schematem, a emulator can na stałym zasilaniu 12V, a nie po zapłonie. Albo na zasilaniu acc, tylko najpierw muszę namierzyć na której szynie/ bezpieczniku najłatwiej takie wyciągnąć...

 

Traktujcie to jako ciekawostkę, że da się coś takiego zrobić. Finansowo gra niewarta świeczki, ale jakąś satysfakcję mam. Całość wyszła następująco. Nawigacja z wiqzkq juke, kamera przedniq 600 zł. Moduł kamer 100 zł, sterownik spyskiwacza 100 zł, wiązka dawca konsoli pulsara tekna 100 zł. Lusterka składane elektrycznie z kamerami 600 zł  wiqzki drzwi przednich 300 zł. Wiązka klapy tylnej pod kamerę i zawór wraz z kamerą 300 zł. Grill przedni ze znaczkiem 450 zł. Klucze do wyciqgania pinów 150 zł. Kostki do przejściówek z ali 40 zł. Czas jaki to robiłem - ze dwa lata (od czasu do czasu po kilka godzin). Drobnica jak trytytki, multimetr, taśmy izolacyjne... ze 150 zł. Razem jakieś 3000 zł. No i nie jest do końca tak jak w fabrycznej wersji. Przy następnym samochodzie już nie będę się bawił w takie rzeczy.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawziąłeś się niczym do wykonania pojazdu księżycowego. Lepiej trochę radości , że się udało niż nic nie robić!🍻 od:devil:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. mam pytanie do autora.

Z wielkim zainteresowaniem czytałem cały artykuł i widzę, że trafiłem odpowiednio. A przede wszystkim do kogoś kto dobrze ogarnia temat.

Wyjaśniam :)

Jestem posiadaczem Nissan Pulsar z 2017r. sprowadzony z Belgii z tego co wiem wersja najlepiej wyposażona... i również w kamery 360* fabrycznie.

U mnie fabrycznie spisuje się dobrze i na wszystkich kamerach również po zmierzchu dobrze widać," jestem zadowolony".

(Radio fabrycznie nie uruchamia się na wyłączonym zapłonie, a po wyłączeniu zapłonu gaśnie po kilku minutach (chyba zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora)).

Natomiast pytanie moje brzmi. Czy do takiej instalacji jest możliwość podłączyć jakiś rejestrator by wykorzystać istniejące kamery jako wideo rejestrator? 

Moim zdaniem bez sensu jest dokupywanie wideo rejestratora (jako oddzielnego urządzenia) i montowanie dodatkowych kamer, skoro już je mam ;) 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jakiś pomysł to z otwartym sercem jestem gotów podstawić auto i zrobić przegląd instalacji do dalszych "poszukiwań" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety nie wiem czy byłaby możliwość podpięcia tych kamer pod rejestrator. Nie wiem czy moduł kamer działa w sposób ciągły tj. cały czas zasila wszystkie kamery (na zapłonie i silniku oczywiście) i rejestruje z nich obraz . Choć chyba powiniem bo w końcu kamery lusterkowe i tylna są potrzebne do czujnika martwego pola. Więc jeśli ta opcja jest włączona to powinny działać. W teorii zasilanie kamer mamy z modułu. Uziemienie, ekranowanie i sygnał też lecą przez moduł. Istnieje szansa, że jakby zmostkować sygnał obrazu i ekranowanie, i podpiąć w jakiś rejestrator, do którego można podpiąć sygnał wideo to może by to zaskoczyło i wyłapywało taki obraz. Niestety nie wiem czy takie mostkowanie i przechwytywanie sygnału wideo jest możliwe. Nie wiem jak z zakłóceniami, rezystancją takiego połączenia. Nie jestem elektronikiem. Musiałbym się zabrać za studiowanie tego i jeszcze kolegów co majstrują pytać. Druga sprawa to jakość obrazu. Te kamery nie mają wybitnej rozdzielczości, są nisko umieszczone i pod takim kątem, że bardzo zniekształcają obraz. Na 360 są dobre, zwłaszcza jak sobie parkuję do krawężnika czu żeby widzieć czy w miarę prosto pakujemy się na parkingu. Między liniami itd. Ale nie wydaje mi się zbyt dobrą opcją do rejestrowania. A sam rejestrator to jaki by miał być? Schowamy gdzieś? Mi się wydaje, że lepiej w przypadku Pulsara mieć klasyczny wideorejestrator. Najpierw byś musiał poszukać w internecie czy ktoś próbował zrobić coś takiego w dowolnej marce. Może i byśmy to ogarneli. Niestety ja w tym roku będę miał mało możliwości by zagłębić się w ten temat. Pracą jestem zawalony, z nadgodzinami na horyzoncie i popołudniami już mi się nic nie chce. Mogę coś pomóc, ale ze mną to może trwać. Kamery u siebie ogarniałem bardzo długo, a to mi się bardzo chciało :) Podstawa to jakbyś zrealizować chciał resztę, zakładając ze da się wyciągnąć mostkiem na jakieś przejściówce sygnał wideo z przedniej i tylnej kamery. Rejestrator musiałby mieć też nagrywanie wideo z dwóch kamer równocześnie i jakieś wyświetlanie przez przełączanie lub podzielony ekran z widokiem z dwóch kamer. Ogólnie ambitny temat.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę parę "złotych" myśli do tematu.

Wideorejestrator bez trybu parkingowego to wywalenie kasy w błoto, a kamery Nissana podobnie jak radio, etc. są odcinane od zasilania kilka minut po wyłączeniu s-ka. Przednia kamerka też działa do określonej prędkości i po jej przekroczeniu "gaśnie".
Nawet gdyby komuś "ogarniętemu" udało się to ogarnąć, to nie wydaje mi się, by było to ekonomicznie uzasadnione.

Przecież w dzisiejszych czasach za kilka stówek można kupić porządny wideorejestrator z 2 kamerkami przód i tył, lub przód i wnętrze i pełnym trybem parkingowym. Do tego 3 żyłowy kabelek wpinany pod bezpieczniki z możliwością ustawienia napięcia "odcięcia zasilania" za kilkadziesiąt zeta i mamy wszystko co potrzeba w temacie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmuje się elektroniką, może nie stricte samochodową, ale i to się zdarzało.

Ogólnie myślę, że jest to wykonalne, jednak tak naprawdę wszystko jest zależne od tego ile jesteś w stanie poświęcić by projekt wykonać, tak czasowo jak i pieniężnie.

Jak pisali przedmówcy, to nie tylko kwestia podłączenia, ale wszystkich spraw pobocznych, które trzeba by było jakoś rozwiązać (impedancja układu, szumy, strumieniowanie [standard], itd.) oraz stopień ingerencji w sam układ/oprogramowanie i ewentualne „skutki uboczne” (które być może dałoby się zlikwidować), a przede wszystkim problemów które mogą wyniknąć z braku znajomości schematów, datasheetów itp. (czyli jak naprawić coś gdy po drodze coś zepsujemy…).

Myślę, że wymagałoby to sporego samozaparcia, odpowiedniego zaplecza, czasu i pieniędzy by to wszystko zgrać, po drodze nie uziemić samochodu i by rezultaty były zadowalające, a nie wydaje mi się by te kamerki miały zachwycającą jakość (też trzeba by było je wymienić, a to się wiąże z kolejnymi problemami).

Jeśli chcesz zrobić to dla frajdy w nie do końca określonym czasie i pieniądzu, próbuj, ale zakup wideorejestratora moim zdaniem jest rozsądniejszą drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...