Gomez12 Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Witam. Posiadam Quashqaia 2018r J11. Auto posiada 2 gniazda zapalniczek, Jedno pod radiem i drugie w podłokietniku. Po wyłączeniu silnika lub po zamknięciu samochodu napiecie zanika po ok 3 min. Czy ktoś wie co zrobić aby napięcie było cały czas bo jak zostawić np. lodówke ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 To jest celowo tak zrobione.Ekologia.Pociągnij prosto od klemy nowy przewód do gniazdka (grubszy niż standard do zapalniczki) a najlepiej dołóż nowe, przy klemie daj osobne zabezpieczenie. Będziesz miał pewność, że napięcie będzie tam cały czas a dodatkowo nie wypalisz fabrycznej instalacji.Na Aliexpres i nie tylko są takie profilowane co idealnie siadają na obudowę podłokietnika a dodatkowo mają USB.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Godzinę temu, Gomez12 napisał: Witam. Posiadam Quashqaia 2018r J11. Auto posiada 2 gniazda zapalniczek, Jedno pod radiem i drugie w podłokietniku. Po wyłączeniu silnika lub po zamknięciu samochodu napiecie zanika po ok 3 min. Czy ktoś wie co zrobić aby napięcie było cały czas bo jak zostawić np. lodówke ? Tak jak pisze Mirek,osobny kabel,to jest raz.Dwa można poszukać magika z CONSULTEM i spróbować ustawić napięcie na stałe.Trzy...do ewentualnego podłączenia osobnym kablem dodałbym moduł ,który kosztuje około 30 zł,a zabezpieczy akumulator przed rozładowaniem przez nasze zapomnienie.Po prostu w tym module ustawia się graniczne napięcie po jakim moduł odłączy gniazdo i zostawi prąd w bateryjce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Koledzy... Jacek, Mirek u was też nie zanika? Moje pod radiem ( siedziałem tylko 6 minut w ciemności ) - naładowało telefon o 2%. Nie zanikło. W podłokietniku - ok 1 minuty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Mi w Pulsarze w "zapalniczce" napięcie wyłącza po ok. 25 minutach, zasilanie acc po około 20 minutach, a jeśli system stwierdzi, że trzeba chronić aku to odłącza szybciej. Pytanie czy konsultem coś można zdziałać? Instalacja jest podzielona na 3 sekcje zasilania -battery, accessory i ignition power supply. Pytanie na którym jest zapalniczka, dodatkowo niektóre obwody mają wyłączniki czasowe, a jeszcze inne zasilanie mają zarządzane przez ipdm i/lub bcm, które załączają przekaźniki i puszczają zasilanie z akumulatora... Jestem w trakcie studiowania połqczeń z juke'a i qq bo pulsar to jawi mi się jako hybryda tych dwóch z większym udziałem idei z qq, i gdzieś chyba widziałem gniazdo zapalniczki w schematach w cześci PWO, BCS lub PCS. W j11a gniazdko pod radiem leci na bezpieczniku w rowku nr 32 (15A), gniazdko w podłokietniku leci na bezpieczniku z rowka nr 15 (15A) i jest dodatkowo na obwodzie załączanym przez przekaźnik oświetlenia kabinowego. Pierwszy wygląda, że napięcie nie powinno znikać drugi wygląda, że przekaźnik jest sterowany przez komputer BCM na pinie 44. Jeśli uruchamia się oszczędzanie energii to podawane jest napięcie 9-16V i wygląda, że wtedy rozłącza przekaźnik (sam przekaźnik jest chyba co najmniej 7 pinowy). Jeśli jest ok to możliwe, że BCM przepuszcza na masę i przekaźnik jest załączony. A po lifcie może oba gniazdka są zabezpieczone by nie wyładowały aku. Poza tym czy bezpiecznie jest zostawić lodówkę na gniazdku? Ja bym się bał, że wyssa aku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Brzyku,ja z podłokietnika mam pociągnięte gniazdo do bagażnika,często wożę tam lodówkę i powiem Ci,że gniazdo jest długo pod napięciem,nie sprawdzałem ale nie jest to minuta ani pięć...o wiele więcej.Potwierdza się więc sytuacja,że Nissan jak chciał tak dzielił i w różnych samochodach czas odcięcia jest różny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 J. Ja mam akurat rozdzielacz podłączony pod podłokietnik. ładowarki, CB, - nie mierzyłem ze stoperem - ale poniżej 3 minut gaśnie wszystko. Jutro - sobota - podłączę telefon na ładowanie pod radiem. - w razie czego w niedziele będę ładował AKU Jak piszesz - pewnie przewód "niebiesko-czerwony" i " czerwono-niebieski" to dla angola, turka, a nawet ( niestety poloka ) - to to samo. ( * nie mam żadnych uprzedzeń )........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Koledzy... Jacek, Mirek u was też nie zanika? Moje pod radiem ( siedziałem tylko 6 minut w ciemności ) - naładowało telefon o 2%. Nie zanikło. W podłokietniku - ok 1 minuty.U mnie w podłokietniku napięcie zanika po około 3 minutach.Na desce nie wiem bo nigdy nie sprawdzałem.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Na desce nie sprawdzałem,w podłokietniku około 15 minut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Godzinę temu, JACKO29 napisał: Na desce nie sprawdzałem,w podłokietniku około 15 minut. Pulsar nie ma gniazda na desce, a w podłokietniku tak jak u Ciebie - ok. 15 min, a jak aku nie do końca naładowany to krócej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 No tak jak wspominałem wyżej. Gniazdko w podłokietniku jest na przekaźniku oświetlenia kabinowego, a przekaźnik jest nadzorowany przez BCM, któremu jak wyjdzie z odczytów, że aku jest słaby to może wcześniej odłączyć. Jak posiedzicie w swoich autach to da się usłyszeć co najmniej dwa cyknięcia przekaźników w czasie ok. 25 minut. Wielokrotnie słyszałem jak grzebałem w aucie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NQQ2017 Posted January 12, 2023 Share Posted January 12, 2023 (edited) Podłączyłem rejestrator jazdy pod gniazdo zapalniczki przy radiu i musiałem odłączyć bo kamerka cały czas była włączona, w gnieździe podłokietnika moduł komfortu odłącza napięcie po kilku minutach. Także moim zdaniem nie baw się w jakieś ciaganie przewodów od aku. tylko wepnij się w przewody od zapalniczki przy radiu i będzie Pan zadowolony ? Edited January 12, 2023 by NQQ2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted January 12, 2023 Share Posted January 12, 2023 No tak jak wspominałem wyżej. Gniazdko w podłokietniku jest na przekaźniku oświetlenia kabinowego, a przekaźnik jest nadzorowany przez BCM, któremu jak wyjdzie z odczytów, że aku jest słaby to może wcześniej odłączyć...Chyba jednak nie jest tak do końca z gniazdem w podłokietniku bo u mnie poprostu po 2 minutach jest odłączane. Nawet jak miałem włączony tylko miernik to po 2 minutach go odliczało a oświetlenie kabiny dalej świeciło.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.