Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podwyższone obroty biegu jałowego na zimnym silniku - adaptacja przepustnicy


esp200
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem 1.6 b (117KM) w Qashqai J10 z 2013r.
Po uruchomieniu zimnego silnika (niezależnie od temperatury otoczenia) obroty silnika wynoszą ok. 1600-1800 obr/min.
Po ok. 1 minucie schodzą do ok. 900 obr, a po ok. 3-4 minutach utrzymują się na poziomie ok. 700 obr.
Przy uruchamianiu rozgrzanego silnika obroty od razu utrzymują się na ok. 650-700 obr.
W związku z tym postanowiłem przeczyścić przepustnicę, jak się okazało, była trochę zanieczyszczona. Przepustnicę czyściłem bez odpinania wtyczki od modułu sterującego.
Po zamontowaniu nic się nie zmieniło, dlatego próbowałem zrobić ręczną adaptację przepustnicy metodą odpowiednich sekwencji stacyjka-pedał gazu. 
Pomimo wielokrotnych prób ta metoda nie przebiegła prawidłowo, ponieważ w końcowym etapie kontrolka EC na desce rozdzielczej świeciła nieprzerwanie, komputer nie przyjął tego sposobu adaptacji.
Zastosowałem więc drugi sposób adaptacji za pomocą interfejsu ELM327 i aplikacji NDSIII (NissanDataScan). Połączenie z komputerem przebiega bezproblemowo. Program wyświetla, że nie ma żadnych błędów (usterek) zapisanych w pamięci komputera.
Po uruchomieniu procedury adaptacji po kilkunastu sekundach program wyświetla komunikat, że IAVL zakończyło się sukcesem. Jednak ta operacja nie przynosi żadnego skutku i nadal obroty przy uruchomieniu zimnego silnika są podwyższone.
Uruchamiałem też procedurę czyszczenia pamięci (Clear Self Learn) i ponownie adaptację, jednak mimo poprawnego przebiegu tych operacji dalej wszystko bez zmian.
Adaptacje robiłem kilkakrotnie i na dwóch różnych interfejsach ELM327.

Co może być przyczyną podwyższonych obrotów biegu jałowego na zimnym silniku i dlaczego mimo poprawnego przebiegu adaptacji przepustnicy nic się nie zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimny silnik, sam piszesz, że jak się rozgrzeje to jest OK każdy silnik na zimnym ma większe obroty. W starszych autach było ssanie teraz to wszystko jest automatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, krawiec1974 napisał:

Zimny silnik, sam piszesz, że jak się rozgrzeje to jest OK każdy silnik na zimnym ma większe obroty. W starszych autach było ssanie teraz to wszystko jest automatyczne.

Zimny silnik zaraz po uruchomieniu może mieć większe obroty ale wydaje mi się, że nie aż tak bardzo wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od temperatury - ale mówisz o tak jak np dzisiaj wahania -2 do 2 na plusie, czy jak jest np. 15, 20 czy 30 stopni to również utrzymują się na poziomie 1600 przez tą minutę? Bo jak przy 30 stopniach utrzymuje 1600 to coś raczej jest nie tak. 

Miałem dwa auta w benzynie, w jednym po uruchomieniu około 0 stopni miałem obroty rzędu 1800, spadały po kilkunastu sekundach do 1300, a po minucie koło 1k wciąż, w obecnym  aucie innej marki po odpaleniu obroty utrzymują się za poziomie 1300, i po minucie spadają do ~ 1k. 

Nie znam się, nie pomogę, ssanie na początku jest normalne, szczególnie w taką pogodę, ale widzisz jak to jest u mnie np :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 12:03, Ares97 napisał:

Niezależnie od temperatury - ale mówisz o tak jak np dzisiaj wahania -2 do 2 na plusie, czy jak jest np. 15, 20 czy 30 stopni to również utrzymują się na poziomie 1600 przez tą minutę? Bo jak przy 30 stopniach utrzymuje 1600 to coś raczej jest nie tak. 
 

Podwyższone obroty po uruchomieniu w moim przypadku były nawet przy temp. otoczenia powyżej +25 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest jednak normalne że podnosi obroty na jałowym bez względu czy jest -2C czy +25C. U mnie ta adaptacja pomogła. Może rozepnij wtyczkę od przepustnicy i psiknij preparatem na styki + ponowna adaptacja, może tam jest problem, skoro nie wyświetla błędu przepływki. Skąd pobrać ten program do adaptacji przez ELM?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, monkahead napisał:

To nie jest jednak normalne że podnosi obroty na jałowym bez względu czy jest -2C czy +25C. U mnie ta adaptacja pomogła. Może rozepnij wtyczkę od przepustnicy i psiknij preparatem na styki + ponowna adaptacja, może tam jest problem, skoro nie wyświetla błędu przepływki. Skąd pobrać ten program do adaptacji przez ELM?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Aplikacja na Androida do adaptacji przez ELM327 dostępna jest w sklepie Google Play pod nazwą NDSIII. Więcej informacji o programie i aplikacji na https://nisscan.com 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio zauważyłem, że im niższa temperatura otoczenia, tym szybciej spadają te podwyższone obroty zaraz po uruchomieniu zimnego silnika.

Edytowane przez esp200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...