Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtry


dzimi75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko wiem że auta nasze są na gwarancji i wszyscy robią wszystko w ASO ale może ktoś ma dostęp do danych odnośnie filtrów .

Ja dziś sprawdziłem filtr powietrza i nie ma oznaczeń a po wpisaniu danych auta nie ma takiego filtra jaki u mnie jest zamontowany.Chodzi mi o dane filtra powietrza ,oleju i paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś intercars miał wyszukiwanie po samochodzie.

może wpiszesz w allegro  nissana j11, j12 i wyskakują całe zestawy filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc przyda się to dla użytkowników forum dziwi mnie to że nie ma filtra powietrza nigdzie.Jak sprawdziłem w aucie to jako takich oznaczeń nie posiada i nie można go po niczym znaleźć nawet w renault nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Bo Nissan na pierwszy montaż stosuje filtry powietrza firmy ROKI, które są dość trudno dostępne w detalu.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, aquariusmax napisał:

Bo Nissan na pierwszy montaż stosuje filtry powietrza firmy ROKI, które są dość trudno dostępne w detalu.

Jakiej firmy był u Ciebie filtr oleju na pierwszy montaż??? Robiłeś jakieś zdjęcia???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie widziałem osobiście filtra (czy miał napis Nissan) i oleju (czy był czerwony po przepracowaniu, czyli Castrol).

Jednak wydaje mi się, że w pudełku filtra oleju od Nissana jest na samym filtrze też tylko napis Renault i taki "wystarczy" stosować, aby "nie podpaść".
Oczywiście, czy od Nissana, czy od Renault jest to filtr od Purfluxa, jednak różnica w cenie jest na tyle mała, że zawsze biorę od Renault, bo w pudełku od Nissana jest już trochę droższy.

Procedura wymiany oleju jest opisana w instrukcji użytkownika, więc jest to czynność możliwa do wykonania osobiście przez właściciela.
Do tego, kilka lat temu m. in. Nissan usunął, po interwencji UOKiK, zapis o utracie gwarancji w przypadku serwisowania samochodu poza ASO, więc wymiana oleju nie powinna powodować żadnych problemów, pod warunkiem użycia odpowiednich części.

Filtr powietrza:
image.thumb.png.cd1988edb5b799627fdaceccf7da4920.png

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale jak mi mieli na gwarancji wymienić zacisk to wysyłali całą historię serwisową i przeglądową do centrali. I czekali na decyzje .
Ale to było jeszcze za starej centrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tym dziwnego, że sprawdzali, czy robisz przeglądy? Jeśli nie masz pieczątek z ASO Nissana to masz pieczątkę z innego serwisu, który robi wg specyfikacji Nissana i muszą to respektować, choć mogą przeciągać temat.

Dodatkowa wymiana oleju pomiędzy wymaganymi corocznymi przeglądami nikomu raczej nie zaszkodziła.

PS.: Jeśliby respektowali jedynie serwisy w ASO Nissana, to przecież mają wszystko w systemie wspólnym, albo systemie dilera. Trochę to archaiczne robić ksero papierowej książeczki w III dekadzie XXI wieku.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan do sierpnia nie miał wspólnej bazy dla wszystkich ASO oraz centrali, stad za kazdym razem gdy w gre wchodzila naprawa gwarancyjna skany ksiazki oraz zdjecie VINu auta musailo byc wyslane do centrali. Czy to zmieniło się po zmianie dystrybutora - watpie, a nawet jeżeli, to nie dotyczy to prawie na pewno samochodów już serwisowanych przed sierpniem (bo nie sądzę aby nowy dystrybutor importował i konwerowal bazy od każdego ASO z osobna)

Jeżeli serwisujesz samochód w niezależnym warsztacie (szczegolnie wymiana oleju) pamiętaj aby mieć fakturę na materiały od oficjalnego dystrybutora materialow. Szczególnie jeżeli chodzi o olej i filtr oleju. W przypadku awarii silnika paragon na olej z alleg... od Pana Jasia może być wymówka aby odmówić odpowiedzialności gwarancyjnej. Udowodnienie, że olej jest oryginalny leży po Twojej stronie jeżeli bawisz się w zakupy swoich gratow (Dlatego Elf-a warto kupować na przyklad  w intercars i brać IMIENNA fakturę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy z tym udowadnianiem oryginalności, bo sami dilerzy leją olej, który czasem nie ma wymaganych norm i parametrów (np. brak RN17 w oleju Nissana lub Shella, 5W30 zamiast 5W40, 0W20 zamiast 5W30, C3 zamiast A3/B4, itd.).
W książeczce miałem zazwyczaj wpisywaną jedynie lepkość własnego oleju i nie było problemu z gwarancyjnym czyszczeniem dolotu lub wymianą czujnika faz rozrządu.

Faktura, nawet imienna, niczego nie dowodzi, bo możesz przekazać inny olej niż kupiony np. do innego samochodu, to żaden dowód w przypadku potrzeby udowadnianie czegoś.
Jak silnik padnie, to pobiera się próbkę oleju z silnika i bada co było w nim i wtedy mamy coś bardziej konkretnego. 

A podrabiane oleje są oferowane nawet w poważanych/przedrożonych sklepach, bo biorą z hurtowni, które niestety czasem też, nawet nieświadomie handlują nieoryginalnym towarem.
Ja kupuję części w znanych sklepach stacjonarnych, mam paragon, sprawdzam daty i oznaczenia opakowania, widzę oryginalną plombę (Elf takie fajne zrywane teraz ma).

A co z filtrem? Zobaczą, że był napis Renault lub Purflux zamiast Nissan i będzie problem? Wątpię, raczej skupią się jak wygląda ten filtr i czy mógł mieś wpływ na awarię.

PS.: Zawsze bezpiecznej o uznanie reklamacji lać w ASO, ale czy to gwarantuje nam lepszy, często nieznany nam, olej i zastosowane lepszych części? Mi kiedyś ASO w J10 wkręciło filtr oleju Blue Print.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste - ASO wysyła skan książeczki a nie faktury za serwis do centrali po zgodę na naprawę gwarancyjna. Skoro miałeś wpisy z ASO (na liście przeglądów książeczce nie odnotowuje się czy materiały były klienta czy nie) więc centrala nie miała świadomości czy olej był Twój czy ASO. Samo ASO nie miało interesu w tym aby ujawniać ten fakt centrali, bo inaczej mogliby mieć albo odrzucony wniosek o naprawę gwarancyjna, a co za tym idzie łatwy zarobek, albo dodatkowa papierkologie. Nie bój się- przypomnieliby sobie o oleju gdyby centrala odmówiła im zgody na naprawę z jakiegoś powodu (osoba decyzyjna stwierdzaby, że na przykład czyszczenie doltu jest niezasadne przy tych objawach). A co by się działo, gdybyś miał w ramach przeglądu serwisowego pieczątkę z Januszex s.c. - Nie życzę Ci zbierania tego doświadczenia. Inna sprawa gdyby pieczątka była z ASO Renault albo Dacii lub serwisu z renomowanej sieciowki (Bosch lub podobne)

 

ASO leję co chce, ale ASO stawia pieczątkę biorąc za to co wlali odpowiedzialność. Taka to różnica...

Druga sprawa - to nie ASO decyduje czy należy się naprawa gwarancyjna, czy nie. Decyzja należy do centrali na podstawie zgromadzonych materiałów i dowodów w postaci dokumentacji zdjęciowej  przez ASO. Oni nie różnią się w procesie za bardzo od zwykłego klienta. Z tym, że płatnikiem i decydentem czy naprawiamy jest Nissan Polska.

Chyba, że mówimy o naprawie na gwarancji usługi i części sprzedanej przez ASO (po gwarancji producenta). Wtedy decyzję podejmuje kierownik serwisu.

Edytowane przez zeke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...