Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie w x-trail t32 2018


wolferin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ogrzewaniem bo gdy jest na LOW to jest zimne ale jak przekrece minimum na 16 stopni to ogrzewania grzeje jak bym mial 30 patrzylem na serwomotor co steruja klapami otwieraja sie do konca zamiast stopniowo moze ktos wie czy istnieje jakis reset tych swewomotorow albo panela klimatyzacji

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo zauważyłem u siebie. Ale widziałem też wzmiankę o tym zanim kupiłem Xa w jakimś teście, że zima grzeje jak opętany. Może to jakaś wada fabryczna. W żądnym QQ tak nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też tak grzeje. Pisaliśmy już na ten temat w jakimś wątku. W serwisie powiedzieli ze ten typ tak ma...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche dziwne ze ten typ tak ma bo to jest cos nie tak jakis dziwny serwis musial byc bo nie mozna ustawic ogrzewania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wolferin napisał:

Troche dziwne ze ten typ tak ma bo to jest cos nie tak jakis dziwny serwis musial byc bo nie mozna ustawic ogrzewania 

Jeśli chodzi o ASO to raczej mało jest "nie dziwnych"... Po moich doświadczeniach we Wrocławiu "jeśli komputer nie zgłasza błędów, to ogrzewanie na pewno działa normalnie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo, latem chłodzi bez opamiętania, a zimą grzeje na maksa. W efekcie zimą ustawiam temperaturę ~18°C żeby się nie ugotować, a latem 23°C żeby nie zamarznąć. 

Mam taką teorię, że winne jest umieszczenie czujnika temperatury pod przednią szybą. Zimą w tym miejscu przeważnie jest zimno, pomimo iż z nawiewów daje gorącem. Latem odwrotnie, podszybie od słońca się nagrzewa więc automat próbuje na maksa schłodzić wnętrze. 

 

Image 014.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze chodzi mi ze temperatura ustawiona na 16c ale normalnie  nie w Auto i dmucha goracym jak sprawdzalem silnik krokowy otwiera sie do konca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem natknąłem się na ciekawy artykuł: https://www.wheelsjoint.com/nissan-x-trail-ac-blowing-hot-air-causes-and-how-to-fix-it/

No i piszą aby sprawdzić te klapy regulujące przepływ czy one działają prawidłowo. Powinny przy wyłączonym silniku na zapłonie i zmianie ustawień reagować.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie jest problem z klapami bo jak wezme na LOW to przesowa sie w prawo do konca a jak przelacze na 16c to ida w lewo do konca nie dzislaja stopniowo i zastanawiam sie gdzie jest problem moze ktos sie natknol na cos takiego jak reset tych klap bo one dzialaja tylko w 2 pozycjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wolferin napisał:

No i u mnie jest problem z klapami bo jak wezme na LOW to przesowa sie w prawo do konca a jak przelacze na 16c to ida w lewo do konca nie dzislaja stopniowo i zastanawiam sie gdzie jest problem moze ktos sie natknol na cos takiego jak reset tych klap bo one dzialaja tylko w 2 pozycjach

Tylko trzeba wziąć poprawkę że jak masz zimne auto ogrzewanie jest włączone na maksa a potem stopniowo przymykane w miarę rozgrzewania się wymiennika. Więc na start one moga ise t ak zachowywac i to jeszcze nie oznacza problemu moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej wracamy do pytanie ustawiony recznie na 16c temperatura dalej podkreslam ze to ustawienie Reczne nie w automatycznym trybie  bez uzycia wlaczonej klimatyzacji bo na dworze jest 0c wiec po co.

Na wyswietlaczu 16c a klapy otwieraja sie w calosci i wieje goracym powietrzem jak ustawie na LOW jest zimne wyglada tak ze dziala w 2 polozeniach goraco i zimno pytam sie czy ktos spotkal sie z jakas moziwosc kalibracji tych klap zeby dzialaly skokowo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W T32 i QQ nic z tym nie zrobisz tam jest poprostu spieprzony system ogrzewania. Musisz sie do tego przyzwyczaic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wolferin napisał:

Dalej wracamy do pytanie ustawiony recznie na 16c temperatura dalej podkreslam ze to ustawienie Reczne nie w automatycznym trybie  bez uzycia wlaczonej klimatyzacji bo na dworze jest 0c wiec po co.

Na wyswietlaczu 16c a klapy otwieraja sie w calosci i wieje goracym powietrzem jak ustawie na LOW jest zimne wyglada tak ze dziala w 2 polozeniach goraco i zimno pytam sie czy ktos spotkal sie z jakas moziwosc kalibracji tych klap zeby dzialaly skokowo 

To dalej nie jest wyznacznik moim zdaniem. LOW oznacza przestawienie na zimne na 100% a Hi na gorące 100% to skrajne położenia, w których temp nie ma znaczenia. A pośrednie pozycje klap będą się ustawiać jak temp zacznie się zbliżać do zadanej. Jeśli w aucie jest już odczuwalnie gorąco i dalej przy ustawieniu 16-17 jest w pełni otwarte na grzanie to wtedy jest coś nie tak. Czy manual czy auto to raczej nic nie zmienia moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sterowanie klapami mechanicznie za pomoca pokretla i linki albo elektroniczne za pomoca pokretla i silniczka krokowego to chyba to samo.

Kazdy sie zastanawia nad tym ze to powinno tak dzialac a moje pytanie bylo czy ktos spotkal sie z resetem panelu co steruje klapami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej komputer steruje a nie panel. Komputer można zresetować akumulatorem pewnie.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wziąć pod uwagę to że każdy panel jest ustawiony w taki sposób że ma dążyć do ustawienia zadanej temperatury w jak najkrótszym czasie. Więc jak za oknem jest 0 stopni jak i w samochodzie to będzie wiało max temperaturą aby w jak najkrótszym czasie dogrzać do 16 stopni po czym ma za zadanie tą temp utrzymać. U mnie w X-trailu przestawili tryb działania z europejskiego na skandynawski i jest dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mg83 napisał:

trzeba wziąć pod uwagę to że każdy panel jest ustawiony w taki sposób że ma dążyć do ustawienia zadanej temperatury w jak najkrótszym czasie. Więc jak za oknem jest 0 stopni jak i w samochodzie to będzie wiało max temperaturą aby w jak najkrótszym czasie dogrzać do 16 stopni po czym ma za zadanie tą temp utrzymać. U mnie w X-trailu przestawili tryb działania z europejskiego na skandynawski i jest dużo lepiej.

Przy czym zimą zanim zacznie "wiać" czeka aż silnik się zagrzeje, żeby nie wiać zimnym :) I wtedy zaczyna zwiększać wentylator... Także jest to układ dość inteligentny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak zauwazylem takie zachowanie jezeli nawiew iest ustawiony w AUTO ja dalej mowie o recznym ustawieniu sily nawiewu i temperatury ale wiadac ze kazdy chce w jakis sposob pomoc ale dalej wszyscy mowia o automatycznej klimatyzacji i wtedy tak sie dziaje ze system czeka na silnik zeby sie nagrzal i wtedy nawiew zaczyna wiac z odpowiadnia sila zeby w kabinie osiagnac nastawiona temperature 

Ale dziekuje wszystkim za pomoc i dobre rady widocznie nie znajde odpowiedzi na moje pytanie.

12 godzin temu, Mg83 napisał:

U mnie w X-trailu przestawili tryb działania z europejskiego na skandynawski i jest dużo lepiej.

A moze pamietasz w jaki sposob zostalo to zrobione

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wolferin napisał:

No tak zauwazylem takie zachowanie jezeli nawiew iest ustawiony w AUTO ja dalej mowie o recznym ustawieniu sily nawiewu i temperatury

Mogę się mylić, ale moim zdaniem ręczne ustawienie temperatury nie wymusza na sztywno ustawienia łopatek podziału strugi. Dalej nimi steruje komputer na podstawie różnych czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabto wygląda jedynym moim rarunkiem albo potwierdzenie tezy to jest znalesc komputer ktory będzie w stanie podlaczyc sie do BCM

Mam svci ING ale nie wiem jak podlaczyc z consult 3 nissan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wolferin napisał:
23 godziny temu, Mg83 napisał:

U mnie w X-trailu przestawili tryb działania z europejskiego na skandynawski i jest dużo lepiej.

A moze pamietasz w jaki sposob zostalo to zrobione

zakładam że podmienili soft modułu hvac i inaczej reagują czujniki na temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.12.2022 o 12:49, ArtM napisał:

Mój też tak grzeje. Pisaliśmy już na ten temat w jakimś wątku. W serwisie powiedzieli ze ten typ tak ma...

Etam. U mnie normalnie dziala. Ustawione mam 21.5 teraz w zimie i szybko i sprawnie ogrzewa i utrzymuje tmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...