Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.6 Benzyna wymiana paska wielorowkowego


adimat1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, długo szukałem i nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Orientuje się może ktoś jak wymienić pasek w Nissan Qashqai 1.6 Benzyna 86Kw? Odznaczenie silnika to chyba HR16DE. W internecie są poradniki, ale okazało się, że u mnie zupełnie inaczej wygląda napinanie paska. W załączniku wstawiam zdjęcie jak u mnie wygląda schemat rolek i kół pasowych. Podpowie ktoś jak zluzować pasek i napiąć nowy?

Dzięki za pomoc.

 

 

 

Screenshot_2022-12-08-11-33-22-841_com.miui.gallery.jpg

Edytowane przez adimat1
Brak grafiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adimat1 napisał:

Witam, długo szukałem i nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytanie

A ten filmik moze pomoze:

Na YT masz jeszcze pare innych.

Edytowane przez Banan61
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie też jest inaczej, gdyby było jak w tym filmie to wymiana paska to bułka z masłem o robota na 10 minut 😁😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod alternatorem jest napinanie paska śrubą. Luzujesz zakładasz nowy i naciągasz. Jest tam jakąś śruba kontrującą z boku. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lakiluk napisał:

Pod alternatorem jest napinanie paska śrubą. Luzujesz zakładasz nowy i naciągasz. Jest tam jakąś śruba kontrującą z boku. 

Nie mogę tam jej zlokalizować, widzę tylko śruby mocujące alternatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, DziadekJanek napisał:

 

 

Jest to również poradnik jakich pełno w internecie. U mnie nie ma tej śruby z czoła którą on luzowal pasek ..... A rolka którą on dokręcał jest o wiele niżej, że z góry nie ma szans żeby ją sięgnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem w QQ+2 z silnikiem PB2.0.

Aby wymienić pasek i rolkę musiałem po zdjęciu koła odpiąć osłonę nadkola i odpowiednio podnieść silnik lewarkiem aby móc odkręcić śrubę od strony nadkola. To tak w skrócie.

Przykładowe filmy:

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz paska masz z tyłu silnika.

374271849_qqnapinacz.thumb.JPG.82355288281266bc96348b5e83e53458.JPG1199963011_qqnapinacz1.thumb.JPG.b51fcef79cfac81953b310a33360ed2f.JPG

Tu zakładasz klucz i kręcisz w prawo, luzując pasek. Jest tam pewnie gdzieś otwór do włożenia trzpienia, który zablokuje napinacz w pozycji umożliwiającej założenie paska.

1315085153_qqnapinacz2.thumb.JPG.799fc94159bfbebaa8e4e7d8ff247c06.JPG

Edytowane przez cezzar1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...