Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w skrzyni CVT


Timor79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem QQJ12 z 2021. Autko ma przebieg 25tys km. Czytałem w internecie (do tego znajomy też namawia), że optymalnie przy 30tys powinno wymienić się olej w skrzyni. Samochód odbierałem z salonu, jest na gwarancji. Niestety panowie z serwisu nie widzą potrzeby zmieniać teraz oleju. Bodajże przy 60tys przebiegu i to "jesli zajdą przesłanki do wymiany". Podobno to ważna czynność i nienalezy tego zaniedbywać. Co uważacie w tej kwestii? Jeśli wymienić to gdzie? Nie chcę utracić gwarancji a serwis niewidzi potrzeby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny ten serwis. Nie chcą przytulić sporo PLN. Ale skoro samochód na gwarancji, to raczej bym się nie przejmował. Poprosiłbym tylko o pisemną opinię z serwisu odnośnie Twojej chęci wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Timor79 said:

Od niedawna jestem posiadaczem QQJ12 z 2021. Autko ma przebieg 25tys km. Czytałem w internecie (do tego znajomy też namawia), że optymalnie przy 30tys powinno wymienić się olej w skrzyni.

To nigdy nie jest zły pomysł, jeśli zrobi się to profesjonalnie. Czyli właściwy olej, dolany we właściwej ilości, bez przedostania się do skrzyni jakichkolwiek cząstek stałych. Wymiana tylko statyczna, powtarzająca się co rok, czyli uzupełnianie tej samej ilości oleju, jaka zleciała dołem przy pamiętaniu o ewentualnych różnicach temperatury pomiędzy olejem spuszczanym a dolewanym.

2 hours ago, Timor79 said:

Samochód odbierałem z salonu, jest na gwarancji.

Pytanie zasadnicze - jak długo chcesz nim jeździć?

2 hours ago, Timor79 said:

Niestety panowie z serwisu nie widzą potrzeby zmieniać teraz oleju. Bodajże przy 60tys przebiegu i to "jesli zajdą przesłanki do wymiany".

Skrzynie marki JATCO, gdzie udziałowcem jest zdaje się Nissan, to długa epopeja awarii i pozwów zbiorowych u Australii i USA. Te skrzynie są ciągle udoskonalane i w J12 jest już chyba ta nowa generacja z podwójnym chłodzeniem, ale jak będzie, nie wiadomo.

Kilka lat temu interesowałem się hybrydowym Rogue, czyli amerykańskim odpowiednikiem X-Traila, i na amerykańskich forach niektóre egzemplarze z 2016/2017/2018 jeszcze przed 60k km miały wymieniane skrzynie CVT. Oczywiście nigdy nie wiadomo, czy te egzemplarze nie gotowały się w korkach albo nie ciągały ciężkich przyczep, albo nawet nie były używane w terenie, ale w tamtych rocznikach w różnych modelach skrzynie JATCO nadal uznawane były za awaryjne. Pytanie jeszcze, jaki procent tych problemów stanowiła elektronika, a jaki mechanika, ale generalnie wiadomo, że bieżnie i łańcuch są słabym punktem skrzyń CVT i smarowanie jest tu najważniejsze.

2 hours ago, Timor79 said:

Podobno to ważna czynność i nienalezy tego zaniedbywać. Co uważacie w tej kwestii? Jeśli wymienić to gdzie? Nie chcę utracić gwarancji a serwis niewidzi potrzeby...

Bardzo ważna, a nawet decydująca. Samemu, jeśli ma się gdzie i know-how, poza tym w specjalistycznych serwisach skrzyń automatycznych, gdzie niestety nawet taka statyczna wymiana tanio nie wychodzi, lub w każdym ogarniętym warsztacie z podnośnikiem, któremu można zaufać. Jeśli będzie nalany olej jak w fabryce lub chociaż podobnego rodzaju, to tego nikt nie powinien raczej wykryć, nawet po wysłaniu oleju do analizy. 

Edytowane przez Dassan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dassan napisał:

 

Pytanie zasadnicze - jak długo chcesz nim jeździć?

Bardzo ważna, a nawet decydująca. Samemu, jeśli ma się gdzie i know-how, poza tym w specjalistycznych serwisach skrzyń automatycznych, gdzie niestety nawet taka statyczna wymiana tanio nie wychodzi, lub w każdym ogarniętym warsztacie z podnośnikiem, któremu można zaufać. Jeśli będzie nalany olej jak w fabryce lub chociaż podobnego rodzaju, to tego nikt nie powinien raczej wykryć, nawet po wysłaniu oleju do analizy. 

Ano to mój pierwszy automat i zamierzam długo się nim cieszyć ☺, raczej nie przewiduję szybkiej zmiany. Czyli rozumiem, że powinienem pomyśleć o tej wymianie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego oleju nie zmienia sie przy przebiegu 25 tys km do tego w tak nowym samochodzie.  Te skrzynie wytrzymuja okolo 200 tys km, niewazne czy zmienisz olej czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie próbuje poznać wasze opinie co do tej wymiany. Tak logicznie myśląc skoro w silniku się zmienia... Samochód przeszedł okres docierania, wiec napewno pojawiły się jakieś opiłki, czy wystarczy polegać na tym magnesie, który rzekomo wszystko wyłapie? Nie mam dużej wiedzy w tym temacie, nie pcham się też specjalnie aby pozbyć się pieniędzy za wymianę, ale jeśli trzeba i to zalecane to wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, Timor79 said:

Ano to mój pierwszy automat i zamierzam długo się nim cieszyć ☺, raczej nie przewiduję szybkiej zmiany. Czyli rozumiem, że powinienem pomyśleć o tej wymianie? 

Jak najbardziej.

9 hours ago, stuff1000 said:

Tego oleju nie zmienia sie przy przebiegu 25 tys km do tego w tak nowym samochodzie.

A dlaczego nie? Skrzynia zacznie płakać, czy się zaraz zepsuje?

9 hours ago, stuff1000 said:

Te skrzynie wytrzymuja okolo 200 tys km, niewazne czy zmienisz olej czy nie. 

Takie coś można napisać o CVT Subaru, które podobno produkuje JATCO, ale jest to konstrukcja Subaru, przy czym nie wiadomo, jakim olejem zalewana. 

W maju tego roku Nissan USA podpisał ugodę w sprawie pozwu zbiorowego o awaryjne CVT. Wypłacił 277 mln dolarów i podniósł gwarancję na te skrzynie do 7 lat i/lub 135k km.

Szykuje się chyba kolejny pozew za kolejne roczniki modelowe.

Także pisanie w tej chwili, że każda skrzynia w J12 zrobi 200k km bez serwisu, jest co najmniej głupie, bo nie masz na razie ŻADNYCH danych, które by na to wskazywały. 

5 hours ago, Timor79 said:

Samochód przeszedł okres docierania, wiec napewno pojawiły się jakieś opiłki, czy wystarczy polegać na tym magnesie, który rzekomo wszystko wyłapie?

Z tego co widziałem, poprzednie modele tych skrzyń mają pokaźne wewnętrzne filtry, chociaż głowy na to nie postawię. Tu bardziej chodzi o przepracowanie oleju i utratę jego właściwości. Jak ktoś wymieniał olej w jakimkolwiek automacie, wie jak wygląda olej spuszczany, a jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moj 5 nowy NISSAN z CVT w zadnym olej nie byl wymieniany od nowosci, nigdy nie mialem z nimi problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jest czytać takie wiadomości. To mi daje nadzieję, że uda mi się bez awarii skrzyni dojechać do końca leasingu😉

Niestety nie zmienia to faktu, że za Nissanem ciągnie się duży smród z powodu tych skrzyń. A CVT z bieżniami i stalowym pasem pozostają nadal bardzo wrażliwe na wysokie temperatury i jakość oleju. Nie lubią ostrej jazdy i dużych obciążeń. Przeniesienie momentu obrotowego kołami zębatymi w klasycznych automatach jest jednak nadal pewniejszym i trwalszym rozwiązaniem.

Nie bez powodu w obecnym Pathfinderze nie ma już CVT, tylko jest 9-biegowy automat. Widziałem kiedyś ogłoszenie sprzedaży Pathfindera z USA z uszkodzoną skrzynią CVT. Przebieg - żeby nie skłamać - coś między 20k a 35k km.  

Nie bez powodu najnowszy model CVT JATCO ma podwójne chłodzenie i nie bez powodu od lat Nissan zalicza zbiorowe pozwy.

Nie bez powodu są na rynku środki do poprawy właściwości olejów w takich skrzyniach. Pierwszy z brzegu przykład marki Lubegard:

  • Chroni pas/łańcuch, koła pasowe oraz pozostałe elementy przed nadmiernym zużyciem.
  • Wycisza skrzynię biegów oraz zmniejsza hałasy pojawiające się podczas pracy przekładni.
  • Poprawia stabilność cieplną oleju CVT oraz poprawia zdolność do odprowadzania temperatury ze skrzyni.
  • Przeciwdziała problemom spowodowanym przez zużyty oraz zdegradowany olej. Spowalnia proces utleniania oleju CVT.
  • Poprawia przyczepność pasa/łańcucha, zapobiega ślizganiu.
  • Zapobiega występowaniu drgań pasa/łańcucha napędowego oraz przekładni skrzyni.
  • Minimalizuje zjawisko pienienia się oleju w celu utrzymania odpowiedniego ciśnienia oraz przepływu oleju.
  • Smaruje i chroni uszczelki bez ich kurczenia lub pęcznienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...